Gå til innhold

Handz On bilpleie


EndreM

Recommended Posts

Enkelte har muligens fått med seg at jeg har jobbet hos Handz On. Jeg startet som ekstrahjelp der i begynnelsen av 2009, og ble deretter fast ansatt, og så daglig leder på den lokale avdelingen.

Nå har jeg akkurat sagt opp og hatt min siste dag, og tenkte det hadde vært greit å komme med noen ord om min opplevelse.

Det er ikke mange gode ord å lese her på forumet angående en slik bedrift, men jeg har en litt annen oppfatning.

Først blir bilene satt inn med avfetting på de nedre panelene (mer om nødvendig), den får virke i ca halvannet minutt, før det legges skum over bilen. Dette las virke litt før det spyles av igjen med høytrykkspyler, nedenfra og opp.

Neste steg er å skumme bilen igjen, og så vaske den.

Bilene blir vasket med svamper, de samme svampene som har vært diskutert her flere ganger. Jeg husker ikke navnet på de akkurat nå.

Det brukes tre bøtter, og vannet skiftes ut flere ganger i løpet av en dag, for å forsikre om at det ikke er skittent.

Bøtte 1 er til de øvre panelene, bøtte 2 til de nedre, og bøtte 3 er til felger, eksos og andre veldig skitne ting.

Etter vask blir bilene sprayet med en QD og så tørket med pusseskinn. På min avdeling brukte vi ikke nal.

Dette er ikke den billigste vasken, men eneste forskjell er at på den billigste får du ikke med avfetting, noe som selvfølgelig er å anbefale når bilen er møkkete, men det er ikke lett å forsvare en vask til 350kr, når de kan kjøre bort på Shell og få den like ren for 150 ( :P )

Sånn foregår en utvendig vask. Det er viktig å huske at dette skal være skikkelig, men også effektivt. Denne vasken er gjort på 45 min, og er minst like bra som hvermansen kunne gjort det.

At det ikke holder mål med detailere er en helt annen sak, men som dere alle begynner med i SS:

"Eier hadde vært hos et lokalt bilpleie firma og polert bilen, og var såååå fornøyd", hvor det etterfølger en serie med bilder av de sykeste hologrammene sør for Star Wars.

Poenget er at eieren selv var fornøyd. At en tre timers jobb ikke er like bra som en 20 timers jobb sier vel seg selv ganske enkelt for de fleste her inne, men det holder mer enn nok for hvermansen som vasker bilen sin på Statoil en gang i halvåret.

De fleste kundene som kommer er folk som skal inn på senteret og handle matvarer, og når de får beskjed om at lakkrens/polering tar ca 3 timer for de sjokk, fnyser og snur i døren, og når jeg da forklarer at det faktisk er mye arbeid, så er svaret at bilen blir minst like blank med poleringsvasken på Esso.

Min personlige mening er at slike firma er supert for mannen i gata, som allikevel ikke gidder å gjøre noe selv, og heller ikke har den fjerneste ide om hvordan man vasker bil.

Cliff notes:

- Handz On er bedre enn maskinvask

- Ikke bra nok for detailingnerds ;)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tusen takk for god forklaring :) Dette er noe jeg har tenkt på flere ganger siden de har en avdeling med dette firmaet i Molde.Når du går god for de, så kan jeg godt anbefale dette firmaet for venner og kunder så jeg får slappe av litt av og til ;)

Kjempebra at det finnes firmaer som gjør så grundige jobber og til en veldig fin pris etter min mening.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at du kom med "the truth about HandzOn" i en negativ setting som avslutning på ditt arbeidsforhold.

- Det gleder meg stort å se at du gjør tvert om noe helt annet.

Jeg vet at HandzOn her i Molde har til og med fått en tilhengerskare på Facebook, så at folk er fornøyd er det ingen tvil om.

Det er nok et stort steg fra bøttevask med zalo i bakgården og til det resultatet HandzOn leverer...akkurat slik det er et kvantesprang fra det HandzOn leverer og til det feks jeg kan levere etter 20 timer med poleringsmaskina.

Bra balansert og reflektert oppsummering fra deg synes jeg.....credbra faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det slik at håndvasken er like dårlig som maskinvasken hos shell og hologrammer er helt ok :P

Neida.....men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å bruke en "mildere" kombinasjon" av pad og produkt for å unngå kjørespor, men man skal jo tross alt tjene penger og hvermansen blir jo som regel fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at du kom med "the truth about HandzOn" i en negativ setting som avslutning på ditt arbeidsforhold.

- Det gleder meg stort å se at du gjør tvert om noe helt annet.

Jeg vet at HandzOn her i Molde har til og med fått en tilhengerskare på Facebook, så at folk er fornøyd er det ingen tvil om.

Det er nok et stort steg fra bøttevask med zalo i bakgården og til det resultatet HandzOn leverer...akkurat slik det er et kvantesprang fra det HandzOn leverer og til det feks jeg kan levere etter 20 timer med poleringsmaskina.

Bra balansert og reflektert oppsummering fra deg synes jeg.....credbra faktisk ;)

Takk!

Jeg tolker det slik at håndvasken er like dårlig som maskinvasken hos shell og hologrammer er helt ok :P

Neida.....men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å bruke en "mildere" kombinasjon" av pad og produkt for å unngå kjørespor, men man skal jo tross alt tjene penger og hvermansen blir jo som regel fornøyd :)

Det er nok for effektiviteten sin del. Det skal jo gå fort også, og det er vel der "problemet" ligger.

Vi prøvde å passe på best mulig at det ikke var hologrammer og kjørespor, men det er jo begrenset for hvor godt det kan skjules. Dessuten vet vel alle her inne at det er enkelte biler som er ufyselige med tanke på hologrammer *host* Saab *host*, og de få gangene det har vært reklamasjoner på det, har vi selvfølgelig rettet opp i det asap. Handz On ligger jo i parkeringshus, og det er generelt vanskelig å få sollys inn. Alle bilene blir gått over med lamper, men noen ganger går det vel kanskje for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at slike firma er supert for mannen i gata, som allikevel ikke gidder å gjøre noe selv, og heller ikke har den fjerneste ide om hvordan man vasker bil.

Det er vel her den hele sanheten ligger.Godt skrevet.Ærlig og oppriktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja jeg også trodde du trakk pusten her og skulle gi de det glatte lag, derfor jeg satte denne usynlig også når den kom opp, bare så en så hva dette dreide seg om :)

Som de andre sier her, ærlig sagt dette og i grunn den oppfattningen jeg også har, og vet mht mannen i gata..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Bra skrevet Endre

Handz On har abselutt forbedret seg veldig mye i den rigtige retning, Jeg har tidligere (innen de åpnede i bergen og molde) gjort de opmerksomme på problemer med vaskemåten deres, dette har de forbedret selvom det fordyrer processen.

Handz On er en av de beste Mannen i Gaten bilpleie sentre jeg har vert bort i (variere stadig litt fra avd. til avd) og er et lyspunkt i en brance hvor hovedparten av bilpleie sentrene drives av folk som ikke har peiling på hva de holder på med. Håndvask for 100,- 1 stek bøtte vask uten forvask :shocking2: er nok det verste jeg har set. Jeg regner ikke DCN medlem drevne bilpleie sentre med her da jeg regner disse i en helt annen liga.

Handz On er kunde av Nanolotus og kjøper litt produkter av os så det kan være jeg er litt inhabil her men det virker somom Endre er av samme opfatning som meg.

Lykke til videre Endre hva du nu ellers skal drive med :thumbup:

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har mange gode poenger Endre. Til syvende og sist dreier det seg om kost/nytte. De aller fleste er helt uinteressert i bilpleie og vil verken bruke tid eller penger på det. Spørsmålet da er hva som gir de best resultat for minst innsats. I motsetning til mange her på forumet må jeg si at maskinvask på bensinstasjon ikke er det værste alternativet (vet jeg risikerer hets nå...). Mange bileiere er i den tro at vask med bøtte og svamp er det beste for bilen. Gitt at det gjøres riktig, så er jeg enig. Problemet er at de fleste gjør det helt feil. Det vanligste er vel dårlig forvask/ingen forvask, en liten bøtte med en gammel svamp som vekselsvis havner i bøtta eller på bakken, tørk med polerskinn av "nesten" ren bil osv. Du kan også se det på selvvaskern der de går løs på bilen med skumbørsten dyppet i grusbøtte og gnikker i vei. I slike tilfeller mener jeg bestemt at maskinvask er bedre. Gjerne også bedre enn mange lokale vaskesjapper som gjør vasken for en 100-lapp (har sett mye stygg bruk av svamp og nal).

Det virker på meg som om Handz On gjør en god og grundig jobb. At det ikke holder mål sammenlignet med det som gjøres her inne er jo bare logisk. Mange her bruker gjerne 30+ timer på en bil. Skal man gjøre business på slike jobber snakker vi jo om kostnader på rundt 30.000,- og det tror jeg ikke det er mange som vil betale....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Endre

Handz On har abselutt forbedret seg veldig mye i den rigtige retning, Jeg har tidligere (innen de åpnede i bergen og molde) gjort de opmerksomme på problemer med vaskemåten deres, dette har de forbedret selvom det fordyrer processen.

Handz On er en av de beste Mannen i Gaten bilpleie sentre jeg har vert bort i (variere stadig litt fra avd. til avd) og er et lyspunkt i en brance hvor hovedparten av bilpleie sentrene drives av folk som ikke har peiling på hva de holder på med. Håndvask for 100,- 1 stek bøtte vask uten forvask :shocking2: er nok det verste jeg har set. Jeg regner ikke DCN medlem drevne bilpleie sentre med her da jeg regner disse i en helt annen liga.

Handz On er kunde av Nanolotus og kjøper litt produkter av os så det kan være jeg er litt inhabil her men det virker somom Endre er av samme opfatning som meg.

Lykke til videre Endre hva du nu ellers skal drive med :thumbup:

Tusen takk, Rasmus.

Jeg har hatt litt kontakt med deg ang. produkter, men når alt kom til alt var det ikke jeg som hadde siste ord når det gjaldt bestillinger.

Jeg vil ikke gå ut med hvilke produkter som blir brukt, men alt som blir brukt er ting som er godt kjent her inne også.

Synes du har mange gode poenger Endre. Til syvende og sist dreier det seg om kost/nytte. De aller fleste er helt uinteressert i bilpleie og vil verken bruke tid eller penger på det. Spørsmålet da er hva som gir de best resultat for minst innsats. I motsetning til mange her på forumet må jeg si at maskinvask på bensinstasjon ikke er det værste alternativet (vet jeg risikerer hets nå...). Mange bileiere er i den tro at vask med bøtte og svamp er det beste for bilen. Gitt at det gjøres riktig, så er jeg enig. Problemet er at de fleste gjør det helt feil. Det vanligste er vel dårlig forvask/ingen forvask, en liten bøtte med en gammel svamp som vekselsvis havner i bøtta eller på bakken, tørk med polerskinn av "nesten" ren bil osv. Du kan også se det på selvvaskern der de går løs på bilen med skumbørsten dyppet i grusbøtte og gnikker i vei. I slike tilfeller mener jeg bestemt at maskinvask er bedre. Gjerne også bedre enn mange lokale vaskesjapper som gjør vasken for en 100-lapp (har sett mye stygg bruk av svamp og nal).

Det virker på meg som om Handz On gjør en god og grundig jobb. At det ikke holder mål sammenlignet med det som gjøres her inne er jo bare logisk. Mange her bruker gjerne 30+ timer på en bil. Skal man gjøre business på slike jobber snakker vi jo om kostnader på rundt 30.000,- og det tror jeg ikke det er mange som vil betale....

Jeg er overbevist om at håndvasken som blir utført på Handz On, på min avdeling hvertfall, er et mye bedre alternativ enn børstevask, og det er ingenting som er bedre enn når det kommer folk inn og er interesserte og spør om tips og råd angående bilvask.

Dessverre har størstedelen av kundene ikke den fjerneste interesse eller peiling.

Bare så det er sagt hadde jeg forventet mye verre tilbakemeldinger enn det jeg har fått så langt, og setter stor pris på at jeg har fått så ordentlige svar.

Jeg har ingen problemer med å anbefale Handz On til forbrukere som ellers aldri ville polert bilen sin annet enn "boningen" på den lokale bensinstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Obs: Nye eiere nå. Gjør mest mulig for å spare penger.

Fortsatt et ok alternativ til maskinvask, evt om det ikke er noe sted å vaske bilen selv om vinteren. Jeg har selv brukt de til tider i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sterk avfetting og slik brukes? Er det slik at bilen er strippa etter en vask?

Bruker samme som Statoil har i selvvasken. Lukter hvertfall likt ;) Husker ikke navnet på den.. Voksen har holdt seg fint på min bil, så tror ikke den er så ille. Får ikke virke så lenge dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest her inne at det brukes "utvannet" parafin eller noe i selvvasken av Statoil(varierer sikkert).

Jeg har Natty's Red på bilen, og den har holdt helt fint, så er nok ikke for ille saker de bruker.

Mener det kommer fra Markussen kjemikalier (eller noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper nok på med en kvalitets voks ja, men spørs om det som den vanlige mannen i gata polerer med overlever. Turtle, biltema, osv. :)

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...