Gå til innhold

Meguiar's DA G220 - skal den vibrere mye?


Dr_S

Recommended Posts

Hvis jeg watter den opp på max, dvs nivå 5-6 ved swirlsfjerning, blir jeg nesten helt nummen i hånda. Holder i den bøylen, men må av og til bytte grep. Er dette normalt? Er det evt. bedre med et rett håndtak som skrus på?

Lurer også på om det er meningen at den skal ha en høy lyd som skrangler litt?

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

G220 er en ganske kraftig liten rakker, så den kjenner du nok godt i hendene etterhvert. Normalt - ja.

Rett håndtak - ja, det vil nok hjelpe litt - har gjort det selv på Flex'en min.

Alle mine DA maskiner skrangler litt på full guffe, så ikke alene om det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja den jobber nok litt den ja, går du fra roterende til DA mht korrigering er det himmelvid forskjell...

Kan ha med sentrereingen av pad og om pad er mettet med produkt ujevnt også mht ekstra risting..

Uansett er det du sier der tanker som kommer i hodet mitt her hver gang jeg går fra roterende til DA gitt.. Min skrangler dog ikke så voldsomt.. (bruker den uten håndtaket og holder på fronten selv)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg den Meguiars maskinen, men det sies jo at DAS6 maskinen og denne er temmelig like.

Selvsagt rister det litt, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen din alikevel.

Jeg kjører maskinen ofte på hastighet 5.5 - 6 ved korrigering og har ikke opplevd å bli nummen i hånda. Kommer heller ingen skranglelyder fra den, men støyer gjør den jo.

Jeg har brukt min uten noen av håndtaka og holder heller direkte over hodet/fronten av maskinen med venstre hånd.

Prøver å holde løst men alikevel fast nok til å ha kontroll på maskinen. Du kan jo prøve om det hjelper noe å holde den sånn.

Det ligger jo endel videoer av maskinen din under bruk på Youtube, du kan jo evnt sjekke om de samme ulydene er der som du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har prøvd å holde den rett over hodet ja, det hjelper noe mot vibreringen faktisk. Kanskje bare fjerne bøylen...Hmm. Når jeg snurrer på bakplaten uten pad på, ser den ikke heelt rund ut, kan selvsagt være ytterste ringen med plastikk på bakplaten, men stusset litt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Du får si ifra da, så kan jeg sende deg min bakplate til maskinen så du kan teste om det er din som er feil eller ikke...

Trenger den eventuelt bare tilbake innen den 26 sept....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra da, så kan jeg sende deg min bakplate til maskinen så du kan teste om det er din som er feil eller ikke...

Trenger den eventuelt bare tilbake innen den 26 sept....

Det hadde jo vært kung det da! Er jo kjapt å se det, kjenner ingen andre som ahr slik maskin her i området heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg denne for litt siden, så du kan eventuelt låne min en dag i helgen. Bor i Tønsberg sentrum.

Takk for tilbudet. Skal teste med truls sine bakplate først, så skal jeg komme tilbake til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-

Hmm. Når jeg snurrer på bakplaten uten pad på, ser den ikke heelt rund ut, kan selvsagt være ytterste ringen med plastikk på bakplaten, men stusset litt over det.

Bakplata skal ikke stå i senter, derfor det heter eksentermaskin. Er ikke bare det som gjør at den ikke ser rund ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...