veedar

Hvilken lakkbeskyttelse til ny bil som varer?

Har en sjef som har gått til innkjøp av en ny Toyota land cruiser i fargen Dark steel.

Fikk et spørsmål av han i dag om tips til behandling av lakken for å beskytte den. Han ymtet frempå om ditec var veien å gå?

Foreslo at han skulle droppe det, og evt gå til innkjøp av voks eller sealer. Han er nok ikke interessert i å stå å vokse denne flere ganger i året, men bøttevask var han klar for, og ikke børstevask.

Jeg tenkte da litt på kanskje Nanolex professional? Det bør jo være holdbart og hvis jeg i tillegg tipser han litt om en mild shampoo, litt prickbort, microfiber osv og vaskehanske fremfor svamp osv, så kan det jo bli riktig så bra?

Noen som er enige i at Nanolex vil være veien å gå? Evt andre forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til holdbarheten til Nanolex / Nanolotus / andre "nanoforseglinger". Men bl.a. MG sin #21 er "tried and tested" som en langvarig og holdbar sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex professional er gode saker, men da kan det ikke brukes avfetning! Trenger ikke det heller :) Jeg hadde kommet til å brukt professional mye mere hvist det ikke hadde vært for at jeg elsker å legge voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 101 + 111 så herde i 24 timer, det holder bra lenge... om det krysser året med den kan jeg ikke garantere, men den henger bra...

Anbefaler også Duragloss Aquawax etter vask, den hjelper også mye.

Den kan legges både på våt bil, så tørke den av sammen med vannet, eller på tørr bil, da du sprayer et og et panel og buffer det tørt..

Duragloss 901 såpe som ikke blandes for sterkt er en super såpe til alle årstider...

Duragloss er lette å jobbe med for alle, legges på tynt. Det som er viktig er herdetid på Duragloss 111, den bør/skal ha 24 tørt før den er herdet skikkelig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God prepp, MG21 + en god voks på toppen er mitt tips. Av egen erfaring vet jeg at MG21 kan vare over 12 mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 111, LahegaNo35hardwax, Collinite 915 eller MG#21 2.0 er holdbare saker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på med MG#21, og et lag eller to med MG#26 på toppen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra med forslag her :)

MG 21 hadde jeg helt glemt. Hvordan er det med herdetid på den?

Skal tipse om flere av forslagene her, er jo aktuelle flere av de.

ANg. nanolex og avfetting.. Det er vel kanskje bare positivt at det ikke må brukes avfetting, men holder det virkelig i to år uten at møkk fester seg? At det holder med milde vasker bare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 21 trenger et døgns herding for å yte maks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra med forslag her :)

MG 21 hadde jeg helt glemt. Hvordan er det med herdetid på den?

Skal tipse om flere av forslagene her, er jo aktuelle flere av de.

ANg. nanolex og avfetting.. Det er vel kanskje bare positivt at det ikke må brukes avfetting, men holder det virkelig i to år uten at møkk fester seg? At det holder med milde vasker bare?

Har kun fått positive tilbakemeldinger fra eiere jeg ihvertfall.Er visst lett å vaske nå etter mange måneder. Bruker dt også på dusjkabinett, og det er jammen lett å holde rent selv etter 4 mnd enda det er utrolig mye kalk i vannet her. :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive