Gå til innhold

Hologrammer (?) ved lakkrens for hånd :P


Aspiranten

Recommended Posts

Æhh. Ok, fair enough, det var mørkt når jeg holdt på, det var første gangen og jeg ante ikke hva jeg holdt på med. I lyset fra 2 400w arbeidslamper satt jeg og koste meg med ett par halvlitere og polerte med lakkrens, men jeg ser at selv om jeg har tørket ordentlig og godt av så er bilen i sollyset nå full i det jeg tror er hologrammer (usikker på dette begrepet og hva dere ègentlig mener med det).

Så, skal det være slik (at produktet oljer og må wipes ned med mer enn bare en MF klut) eller har jeg gjort noe dundrende feil? :lol:

Jeg så en film på youtube av Meguiars polishing class og han var myyye mer grundig med produktpoleringen enn det jeg var. For min del var det statoilpolering med stooore rundinger og litt her og litt der, men var godt innom hjørner og kroker for det om, så engasjementet var jo godt ihvertfall :D Men han tørket bare kjapt av og der synes jeg at jeg var mere grundig...

/Supernybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bilde sier mer enn tusen ord default_biggrin.png

Jeg er lang fra noen ekspert, men noen ting slår meg.

Hva slags bil er det?

Hard eller myk lakk?

Kan du ha bommet på steder med lakk-rensen slik at det er felter som ikke er blitt rene slik at det er skjolder du ser?

Kan det være voks rester igjen, dette vil også få lyset til å reflektere i mange rare vinkler, som igjen jeg ville tro kan se ut som holo`s.

Er vel kanskje litt relevant i forhold til et utrent detailer øye, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, de virker å følge "tørkeretningen" om jeg får sagt det slik, sånn at de oppstår hulter til bulter, nesten smurt over lakken for hånd hehe. Sikksakkmønster og lange drag. Hologrammene beveger seg bruddvis mellom disse dragene.

De viser kun i sterkt sollys, var ute for å se om jeg kunne få tatt ett bilde av de nå men kveldsola er for svak, så lakken så helt fin ut.

Hva slags bil er det?

Hard eller myk lakk?

Kan du ha bommet på steder med lakk-rensen slik at det er felter som ikke er blitt rene slik at det er skjolder du ser?

Kan det være voks rester igjen, dette vil også få lyset til å reflektere i mange rare vinkler, som igjen jeg ville tro kan se ut som holo`s.

Er vel kanskje litt relevant i forhold til et utrent detailer øye, eller?

Mercedezlakk, den er vel hard ettersom jeg har skjønt. Personlig merket jeg ingenting. Nei kan ikke tro jeg har bommet på både panser og hele venstre side, og jeg har på grunn av sykdom midt i detailingen ikke kommet lenger enn step 1 så det er ikke voksrester, med mindre den gamle turtlewax`n ikke ble tatt av prickbort, megs NXT wash, clay og lakkrens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva påførte du lakkrensen din med? mistenker sterkt at hvis det er blitt brukt en vanlig applikator har du hadd mest press på fingertuppene dine og på på den måten ikke fått et jevnt press på puten og fått disse merkene. Iallefall det første som slår meg, da jeg gjor det samm når jeg først begynte.

Hva slags farge på bilen har du?

Og bilde hjelper uansett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du på og av lakkrensen rett?

Den skal jobbes med på eit lite område. (maks ei halv dør) og tas av med ein gang. (skal ikkje tørke)

Prøv med lakkrensen på deffektene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva påførte du lakkrensen din med? mistenker sterkt at hvis det er blitt brukt en vanlig applikator har du hadd mest press på fingertuppene dine og på på den måten ikke fått et jevnt press på puten og fått disse merkene. Iallefall det første som slår meg, da jeg gjor det samm når jeg først begynte.

Hva slags farge på bilen har du?

Og bilde hjelper uansett det :)

Mørkegrå Mercedez. Det kan godt stemme jeg har brukt fingertuppene :) Men burde ikke lakkrensen følge med opp sammen med MF kluten etterpå?

Blitz og lommelykt..

Fikser senere ikveld.

Tok du på og av lakkrensen rett?

Den skal jobbes med på eit lite område. (maks ei halv dør) og tas av med ein gang. (skal ikkje tørke)

Prøv med lakkrensen på deffektene dine

Ja det gjorde jeg, det fikk ikke tørke og tok halve paneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkegrå Mercedez. Det kan godt stemme jeg har brukt fingertuppene :) Men burde ikke lakkrensen følge med opp sammen med MF kluten etterpå?

Hmm... Nå kjenne jeg ikke så mye til denne lakkrensen. Det er muligens ikke noe cut i denne her?

Det jeg brukte var Ultimate Compound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Samme runden en gang til på et test panel, jobb den inn, tørk av og innspiser... er det der enda, har du bare avdekt merker som var der fra før, bare skjult under møkk "i" lakken.

Husk at Deep Crystal paint cleaner ikke skal tørke på lakken, den er et og et panel om gange. aka WOWO (wipe on, wipe off)

Lakken skal være avfettet, vasket og clayet for best resultat

Pad og mikrofiber må ikke ha vært i bakken, nær bakken eller ved bakken..

ØL + polering kan være en ugrei kombo... ;)

Som Tomas sier, Blitz får frem det meste. Ta bilde rett mot flatene du skal sjekke ut..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikkje cut på Step 1 lakkrensen.

Den renser og fyller litt.

Eg har brukt denne ein del, da eg ikkje vil bruke meir enn 5-6 timer på vask og polering av andre sine biler. (må ha litt fri og)

Er kanskje litt oljer i denne som kan kødde litt.

Kva har trådstarter av avfetting for å teste?

Eventuellt vaske med sterk såpe på eit lite område for å sjekke om det forsvinner.

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likt løser likt så ville prøvd litt på en liten flekk midt i hærligheten for å se om det blir bra, gjerne under optimale forhold i.fht temp. og luftfuktighet. DC1 er kjemisk rens uten slipemidler.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene ble helt fine, det viser ingenting (bortsett fra maaaasse swirls hehe) i blitzlyset.

Kan det være kjørespor etter clayen? Ser i det svake lyset fra gatelyset noen kjørestriper som går hit og dit... For jeg brukte jo bare èn flaske med quick detail når jeg clayet i 15 grader med en varmebøtte som jeg varmet opp clayen med før hver påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kan fort være merker etter clay ja, er lakken din litt bløt eller clayen litt aggresiv så lager den ofte litt merker.

De kan dog lett korrigeres bort, men ikke med DC 1 rensen for hånd vil jeg tro...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... jeg fikk sånne matte felter når jeg kom borti felter hvor det var lite lube. Da satt clay`n liksom litt fast i lakken oxo, så måtte rive den av på en måte.

Var første gangen jeg brukte clay også for 14 dager siden, når jeg så det tenkte jeg at dette er vel kanskje ikke så lurt å bruke uten å kjøre over med maskin etterpå. Dette var Meg clay kittet dette også noe jeg oppfatter trådstarter også har brukt.

Er denne clay`n mild, medium eller hard?

Er det andre som bruker clay uten å korrigere etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt rart at clayen er anbefalt før Megs 1-2-3 step for hånd her inne på forumet i nybegynnerguidene da om det ikke bør anbefales uten maskinpolering? :blink:

Jeg brukte hele flaska med quickdetail, og stripene er laaaaange, ikke bare stedvis. Luben rant av bilen mens jeg holdt på og hadde som sagt en varm bøtte for å holde clay varm og myk under hele prosessen. Jeg var kjempenøye og tok meg god tid, snudde og knadde clayen hele tiden, og jobbet på små paneler om gangen... Tror ikke jeg kan være mer forsiktig enn dette.

Hvis du vil, kan jeg ta meg en tur innom imorgen ettermiddag/kveld og se om vi sammen kan finne ut av det.

Kom gjerne innom Knutis, skal ha kaffe klar jeg :)

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har nok mye med lakken å gjøre også, her har jeg brukt den med DC 1-2-3 uten problemer.

-Tempratur

-Lube

-Møkk på lakken

Du ødelegger ingenting med en runde clay, annet en at du kan få subbemerker som det Tomas_k sier over her

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...