Gå til innhold

Er disse felgene og dekkene brukbare?


Bjerknez

Recommended Posts

Jeg har jo allerede bestillt meg disse og skal hente dem senere i dag, men hva mener folkene her inne om Ace Santa 17" 35ET som vinterfelger, med Hankook W300(?) 225-45 piggfritt?

Her er ett bilde av felgene:

ACE%20SANTA.jpg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis pleier jeg å anbefale "premium" dekkmerkene på vinterdekk.

Mulig Hankook dekket ikke er så ille men, har ikke kjørt med dette selv og har ingen dekktester memorisert :P

Det selges nordiske vinterdekk (type michelin x-ice xi2 og nokian hakkapelitta) på for eksempel byttdekk.com og nordendekk.no B)

Der er ikke prisene så umulige heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet på Bilxtra nå el?

Hankook W300 er ett elendig dekk, jeg ville styrt unna det....

Er ikke sikker på om det er W300... skal sjekke dette med det samme....

Feil opplysning fra meg her...

Dekkene heter "Winter Icept" og ikke "W300"

Det var vist Olejan fra forumet her som ekspederte meg, så det er mulig han kan komme med mer info.. hehe.

Det ble vertfall sagt at dette var ett bra dekk....

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Dekket får god omtalt ser det ut som;

Min link

Ang. felgene så er jeg litt skeptisk til slike "billig" felgtyper, da noen av de er ganske sprø i materialet, så de blir lett skeive, får sprekker etc.

Bilen blir leaset så disse felgene skal jeg uansett ikke ha mer enn 3 år, å jeg har ikke spesielt lyst til å bruke en formue på vinterfelger. Jo dårligere vinterfelgene er, jo mer kan jeg glede meg til sommeren for å få på kremfelgene igjen :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Den testen der ville jeg tatt med en klype salt.. Så og si alle dekkene er oppgitt som dim 12 tom på småbiler og mye Minier.. Hørtes lite sannsynlig ut for en norsk vinter, og det ser litt "fabrikert" ut akkurat de resultatene.. Også er det jo litt forskjell på en Mini og en Audi..

Godt tips når det gjelder dekktester er å være kritisk til hva slags bil osv som de opplyser at har blitt brukt i testen...

Om feks Nokian kommer kanongodt ut i en dekktest på en VW Golf så er det ikke nødvendigvis gitt at dekkene er like god match på en MB E-klasse...

Continental ble for noen år siden "tatt" for juks i en dekktest utført av svenske Aftonbladet, så testvinner har litt å leve opp til også i det virkelige liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg ikke akkurat var villig til å svi av nermere 20 lapper på vinterhjul, og for meg så blir vinterfelger litt nedprioritert. Men jeg setter litt krav til dekkene. Bør ikke ha det absolutt råeste (og dyreste) men jeg fikk intrykk av at Hankook var et OK dekk som ikke ville skuffe meg.

Det finnes sikkert bedre dekk, men forhåpentlighvis finnes det også en haug dårligere.

Hjulene ble kjøpt på Bilextra i Sarpsborg av "Olejan" her inne og prisen jeg ga var 9.400,- for felger med dekk. Jeg synes ikke dette var så gal pris jeg da...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... synes ikke jeg finner noen passer hjul som er så mye billigere jeg....

Shariff har ikke vinterdekk på siden sin, ogjeg måtte uansett opp i 923,- før jeg fant en felg jeg synes var sån noenlunde grei. Var heller ingen av disse som hadde Hankook så vidt jeg kunne se... så blir vel litt vanskelig å dra en sammenligning..

Joda.. jeg kunne fåt en pakke til 6-7.000,- men da snakker vi om dekk som ikke er beregnet for skandinavia...

Jeg sier ikke at det jeg gjorde her var et kupp av dimensjoner, jeg sier bare at jeg synes prisen var grei i forhold til det jeg fikk. Er uansett ikke ute etter noen monsterhjul som vinterdekk, men vil heller ikke ha det aller værste man får tak i. Tror jeg har funnet en grei pakke til en grei pris.. Thats it :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk skal vartfall jeg aldri spare penger på. Kjøpte meg noen billige sommer dekk 17" på Audi A4 05 som jeg hadde frem til sommerferien. Jeg tenkte liksom ikke helt i kjøpsøyeblikket på at disse få kvadrat centimeterne som ligger ned mot asfalten var så veldig viktig. Resultatet av det ble en bil som ikke lå på veien, hadde en følelse at man var men i en Hollywood film for hadde jeg prøvd hadde det sikkert kommet gviiiine lyder på våttgress også. Fikk 4 hjuls sladd etter duskregn i moderat sving. Og er vel glad jeg ikke trengte å utøve noen unnamanøver med "hindring" i veien.

Dette var nye dekk, og tenkte mange ganger at man møter folk på veien med slike dekk, som er nedslitt... huff... får vondt i magen enda bare å tenke på det.

Endte med at jeg solgte hele Audi`n (den 4. i rekken) og kjøpte meg bil med bakhjulstrekk, for det kunne neppe være noe verre enn det jeg hadde default_biggrin.png

På is og snø er det jo enda viktigere med gode dekk som man kan stole på, for underlaget kan man i de fleste tilfeller ikke legge mye lit til.

Skal aldri aldri aldri mer kjøpe "billig" dekk!!!default_cool.png

Edit: Bridgestone runflat 19" (sommer) Nokian Hakka RSI 17"(vinter)

Endret av Thomas_K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Husk også å montere dekk på bilen og få kjørt noen mil(5-10mil) med dekkene for å få vekk rester fra støpeformene... Ellers er dekkene veeeeldig glatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva står det i vognkortet om original dekk, felger og innpress?

Meina eg leste ein annen plass her at du har litt låg innpress.

Da kan det fort bli litt lakkskader på sidene pga dette

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...