Gå til innhold

Honda S-2000


Han5y

Recommended Posts

2000 Honda S2000

187.jpg

Må først og fremst få lov til å takke Akkarbelling (for lån av DA-maskin), Håvard Ellingsen (for vaskebilder), og bileieren, for at jeg fikk lov til å ha bilen til ubegrenset tid :)

Dag 1:

Etter å ha anskaffet fotograf, så gikk det rett i gang med vaskingen.

Av produkter som bestod det av:

Avfetting - Meguiars Super degreaser.

Skum - Valet pro orange prewash, Chemical guys extreme body wash`n wax, og Chemical guys grime reaper.

Felger - Valet pro bilberry

I bøtte - Chemical guys citrus wash`n gloss

Av utstyr var det:

Biltema trykk-kanne

Nilfisk alto original foamcannon

Nilfisk alto høyttrykkspyler

Bøtte med gritguard

Diverse koster til felgene

Monza syntestiske vaskehanske

Litt før-vask bilder

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Avfetting påføres

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Mens avfettingen ligger på lakken og godgjør seg, så finner jeg fram noen produkter til skumkanonen.

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

MMmmmm, ser nesten litt godt ut! :D

18.jpg

Skummet er som vanlig ikke tykt, men renser meget godt.

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

Jobber produktene godt inn i cabtaket for å få fjernet mest mulig skitt fra det.

23.jpg

24.jpg

25.jpg

Litt avspyling før håndvasken

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

Deretter gikk jeg i gang med felgene, og bøttevasken. Nydelig vaskehanske, og billig. Anbefales!

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

37.jpg

38.jpg

Så var det avspyling før det bar inn i garasjen igjen.

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

Total tidsbruk: 3 timer

Dag 2:

Produkter:

Blå asia clay

Valet pro orange clay

Valet pro citus bling i 1:15

Scholl S40

Scholl S17

Utstyr:

Blå uber finishing

Orange scholl

Maskeringstape fra 3m

Flex VRG 3403

Etter at bilen hadde stått i garasjen og godgjort seg, gikk jeg i gang med clayingen.

Hadde dagen før mottatt en blå asia-clay fra ebay, tenkte å prøve denne,

44.jpg

Etter å ha prøvd å fått åpnet den opp i 5 minutter fant jeg fram elektrikerkabel-utstyret, og nermest voldtok pakken.

45.jpg

46.jpg

Testet den sammen med Valet pro citrus bling i clay-formel, og det var et evig mareritt, den clayen fant søplen rimelig kjapt.

47.jpg

48.jpg

Tok så fram Valet pro sin clay, ahhh..bedre..

49.jpg

Her var det ingen forurensninger i clayen, som tyder på godt vedlikehold, og ofte hyppige vask med avfetting.

Etter clay ble plastlisten i front fjernet, vasket under, og maskert.

50.jpg

51.jpg

Deretter var det inspection-time! Siden dette var myk lakk, så var det noen vaskeriper, ikke fullt så mange RDS.

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

Bilen ble maskert, og jeg satte i gang med godt mot, med blå uber og scholl s40 på forskjerm.

57.jpg

58.jpg

59.jpg

Siden rød bil er vrient å få gode 50/50 på, så får dere beklage kvaliteten her.

60.jpg

61.jpg

62.jpg

Litt etterbilder

63.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg

Gikk over til Scholl S17 og orange scholl på kanaler.

69.jpg

67.jpg

68.jpg

70.jpg

Litt diverse ymse 50/50 og swirlsbilder av dør, bakskjerm, og bagasjerom.

71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

75.jpg

76.jpg

Etter at bagasjerom hadde blitt korrigert så gikk jeg bort til hyllen for å hente en qd for å fjerne fastbrente polishflekker.

Sprayet på bagasjerom, og tok fatt i mikrofiberen og begynte å gnikke. Fantastisk seigt og jævlig.

Ser ned, og fant ut at jeg hadde hentet bilberryen. Da var det virkelig på tide å ta kveld.

Fant fram en skikkelig QD, tørket av, gikk rett opp i leiligheten, og fant sengen.

77.jpg

Total tidsbruk på dag 2 er 6 timer

Dag 3:

Fortsatte med samme kombo som før, blå uber med s40 da denne tok bra med swirls, og ga en glansfull overflate.

Gikk over bakfanger, bakskjerm, dør, forskjerm, og panser.

Diverse ymse før, ferdig, og 50/50 bilder følger :)

78.jpg

79.jpg

80.jpg

81.jpg

82.jpg

83.jpg

84.jpg

85.jpg

86.jpg

87.jpg

88.jpg

89.jpg

90.jpg

91.jpg

92.jpg

93.jpg

Etter at hele bilen hadde blitt polert, så ut som LSP-klar finish, glad og fornøyd tester jeg noen bilder med blitz.

Hele bilen var dekt av hologrammer, herifra til månen, minst.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

98.jpg

Jeg tenkte med en gang "Ånei, jeg blir nødt til å ta fram den vibrerende gamle sliteren"

99.jpg

"Det kan jo være oljer" tenkte jeg, rygget bilen ut, og sprutet på med Meguiars super degereaser, etterfulgt etter kraftig skumblanding.

Etter avspylingen gikk jeg over motor med super degereaser (og ja, jeg hadde kun denne avfettingen tilgjengelig), og en litt større kost.

Fikk ligge på motordeksler en stund før jeg sprutet vann fra vannslangen for å fjerne rester.

100.jpg

101.jpg

102.jpg

103.jpg

104.jpg

Hoppet da over til bøttevask som inneholdt Chemical Guys citus wash and gloss, som ble liggende på bilen en kort tid for å løse opp resterende oljer.

105.jpg

106.jpg

Etter en krise-sms til Akkarbelling, ankom han med en Kestrel DAS-6, og ymse puter. Stor takk til deg. :)

Bilen ble tørket, og satt i garasjen, da klokken ble mye.

Total tidsbruk på dag 3: 7 timer

Dag 4:

Siden dagen allerede hadde vært ganske full av andre ting, så ble det ikke mye jobbing, kun kombotesting av diverse produkter sammen med DAS-6en.

112.jpg

Litt inspeksjon før en kjapp omgang.

107.jpg

NICE!

108.jpg

NÆÆÆÆT

109.jpg

110.jpg

111.jpg

Opptapet område for testing

113.jpg

114.jpg

Startet med svart sonus (finishing) og s40, ting ble bedre

115.jpg

116.jpg

Deretter samme pad, og Dodo Juice Lime prime lite, ting ble bittelitt bedre enn med S40.

117.jpg

118.jpg

Jeg håpet virkelig at Brian har rett

119.jpg

Fortsatte med UFSE på samme pad som tidligere. Veldig mye bedre, dog langt fra 100%.

120.jpg

121.jpg

Til sammenligning

122.jpg

Superdegreaser på ruten for å fjerne oljer, og en aldri så lite skjekk etter.

123.jpg

124.jpg

Husker dere?

125.jpg

126.jpg

127.jpg

Padden begynte å få mange fine farger

128.jpg

Resten av panseret ble tatt med Scholl S40, 2 før og etterbilder.

129.jpg

130.jpg

Total tidsbruk på dag 4: 2 timer

Dag 5:

Her var det i gang med mer testing med Kestrel DAS-6.

Siden panser var uten klarlakk, og forskjerm, høyre dør, og bakskjerm mest sannsynligvis var omlakkert.

Så måtte lære meg 3 forskjellige DA-komboer da alle oppførte seg forskjellig.

Panseret ble dessverre ikke 100% hologramfritt, da dette er den mykeste, mest kranglete lakken jeg har opplevd i HELE mitt liv.

Fortsatte da med forskjerm med DA, med hvit Lake Country pad, som var litt hardere enn Svart sonus.

Etter litt testing, så ble denne oppskriften riktig, eller skal man si riktigere?

Hastighet 1 for å spre produkt - 1 pass

Hastighet 6 med mye press - 3 pass

Hastighet 6 med kun maskinpress - 3 pass.

Hastighet 5 med mye press - 2 pass

Hastighet 4 med maskinpress - 2 pass

Hastighet 3 med litt press - 3 pass

Hastighet 2 med maskinpress - 2 pass

Hastighet 1 med litt press - 1 pass.

FY FAEN.

131.jpg

132.jpg

133.jpg

134.jpg

135.jpg

Fortsatte slik hele veien til bakskjerm. Så gikk over til bagasjelokk, testet samme kombo der også, EUREKA!

Rimelig hologramfritt der etter wipedown, heldigvis. Gjorde samme kombo på resten av bilen, og det ble BLANKT og ganske hologramfritt.

136.jpg

137.jpg

138.jpg

Total tidsbruk dag 5: 8 timer

Dag 6:

Kom hjem fra jobb i 7 tiden, og satte i gang med bilen med en gang.

Startet med Ipa over hele bilen

139.jpg

140.jpg

141.jpg

142.jpg

Meguiars super degreaser ved innsteget og hengslene.

143.jpg

144.jpg

Fant deretter på en gal ide om å bruke en brusflaske med ren CWG som skumkanon.

Rimelig sterk blanding for å si det mildt. Dette for å være sikker på at alle oljer og polishrester rundt om blir borte.

145.jpg

146.jpg

Dørhengsler og innstegene ble spylt med rennende vann fra vannslange, samme med under panserkanten og bagasjerom.

Bilen ble kjørt inn i garasjen, før kjærringa ropte og sa at middagen var ferdig.

147.jpg

Mens jeg ventet på at resten av bilen skulle tørke, så startet jeg med å tørke vekk vann fra innstegene, og legge på litt collinite 915.

148.jpg

Mens voksen herdet fant jeg fram Gliptone skinnsett, skinnbørste og en mikrofiber.

Skinnet var hardt og stivt (heheheh..) og trengte en oppfriskning.

151.jpg

149.jpg

150.jpg

Startet med førersetet, tok fatt flasken og børsten og gnikket i vei, lot det være på i 5 minutter, før jeg tørket av overflødig produkt, fortsatte med conditioner. Ser veldig blankt ut på bildene.

152.jpg

153.jpg

Mulig vanskelig å se forskjellene på forsetet og passaskjersetene på bilder, men forskjellene var TYDLIGE.

154.jpg

155.jpg

Voks i dørkarm buffet av

156.jpg

Etter en kjapp avtørk, så gikk jeg over til EZ cream glaze, kestrel das 6, og Sonus finishing pad.

157.jpg

158.jpg

159.jpg

Etter avtørk av EZ

160.jpg

SHINYYYYY B)

Siden bilen er spesiell, så la jeg på Dodo Juice supernatural

161.jpg

162.jpg

163.jpg

Mens voksen herder tok jeg fatt CG new look trim gel, som ble brukt på dekk

164.jpg

Plastlister

165.jpg

Plastdefuseren helt bakerst

166.jpg

Og andre plastdeler

Gikk i gang med Nanovest ruteforsegling, enkel som alltids å påføre og fjerne :)

167.jpg

I det herdingen av voks, plastfornyer, og ruteforsegling, så jeg på de stakkars eksos-stussene

168.jpg

Siden de ikke var så ille, så håpet jeg på at litt iherdig gnikking med CG metalshine og applicatorpad hjalp.

169.jpg

Åneida, her må det sterkere lut til, Stålull på Scholl S0, alltids en dødelig kombo for eksos-stusser.

170.jpg

171.jpg

Litt bedre, langt fra perfekt..

Etter en liten femminutter, så var det duket for avbuffing av voks og diverse andre godsaker :D

Hurtige ferdigbilder

172.jpg

173.jpg

174.jpg

175.jpg

176.jpg

177.jpg

178.jpg

BLANKTBLANKTBLANKT :D

Total tidsbruk dag 6: 9 timer

Dag 7:

Et par timer før eieren kom, så rygget jeg bilen ut i garasjen for å inspersere lakken i solen, og se etter "ulumskheter".

Fjerne litt EZ fra sprekker, buffe av litt ubuffet voks, og påføre Prima Nero på plastdeler i motorrom. H

Har ikke bilder av denne seansen.

Total tidsbruk: 2 timer

Total tidsbruk på hele bilen: 37 timer

Litt skikkelige ferdigbilder:

179.jpg

De vertikale hvite "linjene" er skyer, ikke hologrammer :)

180.jpg

181.jpg

182.jpg

183.jpg

184.jpg

185.jpg

186.jpg

187.jpg

188.jpg

189.jpg

190.jpg

191.jpg

192.jpg

193.jpg

194.jpg

Først og fremst, før dere går i gang med halshuggingen :lol:

  • Jeg VET at EZ cream glaze skjuler litt hologrammer. Denne ble lagt på for å gjøre ting litt bedre enn hva det var da jeg ikke klarte å få bilen hologramfri uansett hva jeg prøvde.
  • Jeg vet at bildene har veldig mye merkelige farger, og ikke er av toppklasse. Dette fordi jeg rett og slett glemte å bytte hvitbalanse for hver plass jeg var. Etter beste emne for å prøve å rette opp det i photoshop :)

Takk for meg, kommentarer, og kritikk settes selvfølgelig stor pris på :)

MVH

Han5y

Endret av Han5y
  • DCN Poeng 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang.. Hmm.. Funker det med roterende og slike produkter på bilen? Men nei.. Du har slitt litt her ser jeg ;)

Men det ser bra ut da! Bra jobba :) Synd at noen jobber ikke får blitt helt 100%, men så lenge eier er fornøyd, da er det jo gull! Fet bil også, har skikkelig sansen for S2000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Dette fikk nå du greit til, sleit som faen jeg også.. Hadde bilen i totalt 9 dager, men tre av dem gikk på en normal bil imenst.,.

Skikkelig frustrerende med så myk lakk, men når det er over var det på en måte værdt slitet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cred for innsats og stå-på-vilje. Noen ganger (har heldigvis ikke vært borti såpass kranglete lakk selv) tror jeg man bare må si "dette er så bra det får blitt akkurat nå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Strøken jobb.. Litt hologrammer igjen blir det vel nesten alltids på sånne biler, de popper opp både her og der, og da er det jo spesielt godt å ha god tid på seg.. Synd at så myk lakk skal ødelegge en så fin bil..

Men kanskje en idè å sladde skiltene på de siste bildene også :)

Cred er selvsagt gitt..

Hvilken beskyttelse fikk felgene forresten? Er vel ikke akkurat noen billighjul det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang.. Hmm.. Funker det med roterende og slike produkter på bilen? Men nei.. Du har slitt litt her ser jeg ;)

Men det ser bra ut da! Bra jobba :) Synd at noen jobber ikke får blitt helt 100%, men så lenge eier er fornøyd, da er det jo gull! Fet bil også, har skikkelig sansen for S2000!

Er en grunn for at jeg startet med finishing pad og s40 for å få vekk litt småkjafs :)

Det ble meget bra, bortsett fra marginale swirls, og bittebittelitt hologrammer. Og eier ble veldig fornøyd virket det som, og ja, s2000 er en kanonfet bil, men aldri poler en slik hvis du får sjansen. DCN top tip det der :)

Ja blankt ble det i alle fall :) Synd med hologrammene dog...

Takk for det! Som sagt, de ble ikke veldig synlige, og tror det er kun oss her på dcn som hadde klart å se de :)

Ser blankt og fint ut dette!

Cred vel fortjent for alt slitet ditt :)

Tusen takk :)

Ble rimelig bra dette, hater smør-lakk <_<

Takk takk! Smørlakk er aldri saker :)

Dette fikk nå du greit til, sleit som faen jeg også.. Hadde bilen i totalt 9 dager, men tre av dem gikk på en normal bil imenst.,.

Skikkelig frustrerende med så myk lakk, men når det er over var det på en måte værdt slitet :D

Ja, følte det gikk greit etter min superspecial Honda S2000-kombo kom til rette. Er rett og slett helt grusomt, men man satt med verdens beste samvittighet i ettertid etter kampen, istedenfor å gi opp :)

Cred for innsats og stå-på-vilje. Noen ganger (har heldigvis ikke vært borti såpass kranglete lakk selv) tror jeg man bare må si "dette er så bra det får blitt akkurat nå"

Takk skal du ha! Slik som du beskriver det, er slik saken er. Noen ganger er det enklere, andre ganger er det verre :)

Fin resultat på en bil som høres helt forferdelig ut. Bra jobbet..

Takk Petrus :)

:thumbup: cred+

B)

Strøken jobb.. Litt hologrammer igjen blir det vel nesten alltids på sånne biler, de popper opp både her og der, og da er det jo spesielt godt å ha god tid på seg.. Synd at så myk lakk skal ødelegge en så fin bil..

Men kanskje en idè å sladde skiltene på de siste bildene også :)

Cred er selvsagt gitt..

Hvilken beskyttelse fikk felgene forresten? Er vel ikke akkurat noen billighjul det der :)

Takker, mr! :)

Ja, dessverre ble det noen holos igjen, men både jeg og eier kan forhåpentligvis leve med det :)

De første bildene ble skilt sladdet på fordi det var jeg før jeg hadde snakket med eier om skilter og slikt på internett. Fant ut at dette ikke var så viktig, så brukte jeg heller ikke tiden til redigering av skilt etter det.

Felgene var rimelig beyond repair, en del kantkjørte, irringer(?) i krommet, avflasset krom, så ble enig at felgvoks ikke ville være noe vits, da eier skal selv prøve å pusse de opp til vinteren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har bra ståpåvilje her gitt, 7 dager a gitt! Synes resultatet ble veldig bra, og som det nevnes over, man kan ikke alltid gjøre 110% jobber, selv om vi er inne er av den ekstreme sorten, så finnes det i en del tilfeller noe som heter godt nok. Og godt nok for oss er nok ofte mer enn bra nok for Ola og Kari Nordmann... Velfortjent cred gitt! :D

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Knall jobb Han5y..

En detailers ståpåvilje, på en særdeles vakker Honda kan ikke bli feil ...

Cred på deg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Godt jobbet Han5y!

Hyggelig at maskinen kom til nytte B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må si du har bra ståpåvilje her gitt, 7 dager a gitt! Synes resultatet ble veldig bra, og som det nevnes over, man kan ikke alltid gjøre 110% jobber, selv om vi er inne er av den ekstreme sorten, så finnes det i en del tilfeller noe som heter godt nok. Og godt nok for oss er nok ofte mer enn bra nok for Ola og Kari Nordmann... Velfortjent cred gitt! :D

Tusen takk for det, ja, håper virkelig du har rett :)

Knall jobb Han5y..

En detailers ståpåvilje, på en særdeles vakker Honda kan ikke bli feil ...

Cred på deg

Tusen takk Truls! Nei, blir sjelden en dårlig kombo :)

Ikke noe lyd / filmklipp av hvordan lyden i den er?! :( hehe Ser ut som den ble bra til slutt når du fikk rettet opp div. spøkelser hvertfall. :)

Ingen lydklipp av denne, søk på youtube etter originallyden til S2000, så tenker du deg litt grovere lyd ;) Takk for det!

Godt jobbet Han5y!

Hyggelig at maskinen kom til nytte B)

Takk søtiz :D Maskinen din var virkelig en reddende engel :)

Hørte ut som en slitsom lakk ja, kanskje bra du slapp å korrigere taket da default_biggrin.png

Røde biler fortjener å være blanke...

Skryt og kred gitt thumbup.gif

Veldig slitsom lakk, så at jeg slapp taket var virkelig en lettelse. Heheh :D

Rødt er pent når det e blankt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest dette var en fornøyelse å lese Han5y:-)

Utrolig stå-på innsats fra start til ende og det pittelille som er igjen skal du ikke miste noe nattesøvn over.

Nei, dette synest jeg er den beste jobben du har levert så langt, i form av write-up :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest dette var en fornøyelse å lese Han5y:-)

Utrolig stå-på innsats fra start til ende og det pittelille som er igjen skal du ikke miste noe nattesøvn over.

Nei, dette synest jeg er den beste jobben du har levert så langt, i form av write-up :thumbup:

Tusen hjertlig takk for det Brynjar! Meget meget hyggelig å høre! Er selv godt fornøyd med write-up`en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...