Gå til innhold

P21S powergel


Aspiranten

Recommended Posts

Æh, jeg kan ikke tysk og det var tysk bruksanvisning jeg fikk med, så ville høre med folk åssen man bruker produktet best mulig? Når jeg sprayet på var produktet tykt som hårgele og det brettet seg ikke akkurat ut over felgen, men havnet istedetfor i tykke klaser så jeg brukte svampen til å fordele det rundt forbi, men da ble også laget mye tynnere enn det jeg ser mange andre får når de legger ut avfettingsbilder av produktet. Blander dere det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Er det felger som ikke har sett felgrens før så blir det brukt rent.

Men er det i andre tilfeller så har jeg blandet det ut og brukt det helt opp til 1:10 ved vedlikeholdsvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser jeg forskjell på gammel og ny, da?

Vet ikke om du ser forskjell men den nye skal ihvertfall ikke lukte råtne egg :D

Synes forsåvidt ikke den tar noe særlig hvis den blandes svakere enn 1:4 :huh:

Aspiranten: Du må finne deg en "sprayer" som klarer å forstøve den skikkelig ;)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sånne billige greier på europris eller er det noe jeg må bestille fra detailingbutikker? Evt. kan jeg bruke en tom quickdetailerflaske fra Meguiars?

Jeg ville nok gått for en lavtrykkspumpe, men den quickdetailerflaska har vid dyse som vil dekke stort område med lite produkt for å si det slik, så det skal nok gå bra.

Lavtrykkpumpe finner du vel billig på biltema, jula osv. Kanskje europris har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja en sprayer med bedre fordeling/forstøving er nok å anbefale.. Om du har den orginale sprayeren fra P21s, så er ikke den verdens beste.

Har en del sprayere her, men usikker på den jeg bruker her nå...

Bruker den enten ren, 1:1 el 1:2..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sånne tyktflytende (gel) produkter bør du ha en sprayer med justerbar stråle for å få/finne optimal forstøving, kjøpte vel mine på plantasjen tror jeg.

Edit: en annen god grunn til å ha justerbar stråle er at ren powergel ofte kan stivne og tette igjen sprayeren, da er det bare å justere den til tykkere stråle (mindre forstøving) og spraye varmt vann igjennom så er den så god som ny på 1-2-3 ;)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for en lavtrykkspumpe, men den quickdetailerflaska har vid dyse som vil dekke stort område med lite produkt for å si det slik, så det skal nok gå bra.

Lavtrykkpumpe finner du vel billig på biltema, jula osv. Kanskje europris har det?

Lurer på hvor lenge dysen holder med P21S på flaska? =) Tåler neppe særlig kjemikalier den fra Megs QD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg allerede har kjøpt en lavtrykkspumpe til Surfex HD`n så får jeg vel skaffe meg en ny en neste gang jeg er nede i sentrum og merke de to godt :)

Takk for tips og råd karer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv KUN P21S Power Gel (og ikke overaskende har jeg flere gallons av denne :) )

Denne bruker jeg kun uten å blande ut. Jeg sprayer på felgen og lar den stå litt. Du vil etter noen minutter se at vesken har rendt utover og blir liggende uten å renne av felgen. Helt genialt.

Jeg pleier og spraye felgene med denne først, før jeg avfetter/skumlegger bilen med foamcannon. Fem minutter holder lenge hvis ikke felgene er alt for skittne, og 20 minutter tror jeg fjerner det meste av asfaltflekker og annet skitt ved avspyling (høytrykk)

Prøvde Power Gel på noen skikkelig inngrodde alufelger som satt p åjobbens Transporter for noen mnd. siden og her snakker vi om en bil som har gått 150.000 km. og ALDRI vasket for hånd. Kun i maskin.

Felgene ble 95% rene UTEN noe som helst berøring.

Men Power Gel fikk dog lov til å stå på i nesten en time før jeg spylet av med høytrykk. Det som var igjen kan være asfaltflekker på vanskelige steder. Disse forsvant dog veldig lett når man gnikket litt med fingrene i etterkant.

Så her hos meg blir det ALDRI brukt noe annet en Power Gel heretter. Rett og slett kjempefornøyd med denne!

Når jeg går over bilen til min far, så bruker jeg dog i noen tilfeller vanlig avfetting på felgene. Gidder liksom ikke å bruke opp godsakene på noen som ikke bryr seg om bilen sin i den grad jeg gjør.

Er det forresten bare meg som kan finne på og kjøre ca. en mil i omvei for å komme ett bestemt sted, BARE for å slippe å kjøre på en grusvei på rundt 500m. ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for off-topic. Seriøst, folkens, trådstarter er antakeligvis ikke interessert i diskusjon om hvor mye gallons dere har, eller hvilke omveier dere kjører.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tidligere i vår P21S fra autobahn bilpleie, og så langt har jeg bare positive erfaringer å komme med. Sammenlignet med autoglyms clean wheels, som jeg brukte før P21S er P21S i en helt annen liga. Visstnok var det uvant å gå fra en tyntflytende, syrebasert felgrens til slimet fra P21S, men fant ut av det fort.

I starten kjørte jeg den ren rett fra sprayflaska den ble levert på, men man trenger absolutt ikke så mye produkt for å få dette resultatet. Har nå fylt over i en Meguair's detailingflaske med flere justeringsmuligheter, samt blandet den ut til sommerbruk og vedlikeholdsvask.

Men min er ikke rosa, som jeg har sett av mange andre bilder? Er den rosa gamletypen og min den nye, eller omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Farge har du på din da Podgy?

Kan være du har P21s "orginale" som er mer klar i fargen og lukter godt.

P21s Power gel er rosa og lukter promp. Sistnevnte her er den sterkeste.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Den nyeste lukter ikke så promp, litt mer som at man har kirsebær i rumpa når man promper, eller også "kosepromp"!

Jeg bruker stortsett P21S Power Gel ren.. Veldig fornøyd med den, men kommer straks en annen felgrens på markedet som også er vanvittig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...