Gå til innhold

Min 2005 Audi A3 Sportback - SELGES


ClearCoatChristR

Recommended Posts

ClearCoatChristR

Får vel lage en liten tråd for bilen min også.

Kjøpte bilen.... Den 14 Oktober 2009, så jeg har hatt den en stund allerede.

Bilen hadde gått 85 000km når jeg fikk den. Nå har den gått 115 000km. Det er en 2.0 TDI.

Når jeg fikk bilen, så den slik ut:

IMG_6613.jpg

IMG_6615.jpg

IMG_6619.jpg

Første modden:

IMG_6614.jpg

I April kjøpte jeg inn FK Silverline justerbart senkesett:

IMAG0035.jpg

Under neste mod, skulle denne til pers!

IMG_0173.jpg

Underveis:

IMG_0174.jpg

Ferdig!

IMG_0176.jpg

IMG_0177.jpg

LEDpærer fra Scandic Shine:

IMG_0189.jpg

IMG_0186.jpg

Treinteriør er kjedelig. Derfor ble interiørlistene lakkert i bilens farge, i matt finnish:

IMG_0194.jpg

IMG_0195.jpg

Askebegeret var såpass omfattende å maskere, at jeg droppet det:

IMG_0196.jpg

Kjørte i stedet Ashtray-delete, slik at jeg fikk mer plass:

IMG_6870.jpg

Lyset fra askebegeret ble satt inn i oppbevaringsrommet:

IMG_6872.jpg

Ble også ny girkule, original så klart:

IMAG0030.jpg

IMAG0031.jpg

Så ble FK Silverline montert, og justert til maks høyde.

IMAG0035.jpg

IMAG0034.jpg

Felgene som jeg har liggende, men mangler dekk:

IMAG0045.jpg

Nå skal bilen på biltilsynet for å godkjenne fjærene. Så skal bilen få vinterfelger og dekk.

Takk for titten!

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Takk for det!

Felgene ble delt ved lakkering ja. Det gjenstår å polere opp kanten. Jobber med saken, men det tar sykt langt tid. Det hjelper heller ikke at de befinner seg 500km i fra meg :P

Verktøyet jeg bruker på bakruteviskeren, er egentlig bare noe jeg fant. Tror det heter endeleddsavdrager.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Dette blir knallfint Christer !

Bilen er Dakarbeige LY1Q ikke sant ? Den er litt maskulin i denne fargen. ;)

Gøy med biler det ikke er så mange like av.

Felger i 20-ekers design blir heller aldri feil.

Lykke til med godkjenning av senkesett :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Audi ja. Og med lakkerte interiørlister er vel liten sjanse for at det blir mugg og soppskader i treverket under ja. default_biggrin.png

Ble veldig fresh med den fargen på listene, A3`n ble også mye mer clean uten visker`n bak ja..

Lykke til med godsenking av biltilsynet.. default_tongue.png

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Takk alle sammen!

Dette blir knallfint Christer !

Bilen er Dakarbeige LY1Q ikke sant ? Den er litt maskulin i denne fargen. ;)

Gøy med biler det ikke er så mange like av.

Felger i 20-ekers design blir heller aldri feil.

Lykke til med godkjenning av senkesett :)

Stemmer det Ole Gunnar! Stemmer faktisk helt ned til lakkkoden!

Det er litt gøy å ha en noe sjelden farge ja, men jeg møter faktisk tvillinger av den titt og ofte!

Takk for gode ønsker i forhold til godkjenningen av senkesett! Jeg har vært med på det før, så jeg satser på at det går fint :)

Nå har jeg på en måte forhåndsbestilt vinterfelger, som faktisk kan bli ganske så spennende! :)

Men kan jo ikke si hva det er før det går i orden! :)

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

LOL, sant det, du vinner sikkert,"Dra av i første sving ved første snøfall" konkurransen iår :) Knepent foran Bo..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Begynner jo å se veldig bra ut dette :) Etter å ha godkjent flere biler med senk og faktisk fått en veldig bra forklaring på hele regelverket av BT så er det faktisk null stress. Det er bare å gjøre alt som trengs med en gang og passe på ett par faktorer. Les tüv papirene NØYE og sjekk at alle mål stemmer. Å skru fjæra maks opp er ikke riktig, da får du for kort fjæringsvei og du får feil belastning. Sjekk at den er innenfor minstemåla på høyden for gjengene og at den er 11cm over bakken på laveste del av karosseriet under, eksos og plast teller ikke. Og bestill timen på Risløkka. De kan jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treinteriør er kjedelig. Derfor ble interiørlistene lakkert i bilens farge, i matt finnish:

Du har ikke tilfeldigvis bilder og beskrivelse av dette..? Frister å kopiere, ble veldig fint.

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Du har ikke tilfeldigvis bilder og beskrivelse av dette..? Frister å kopiere, ble veldig fint.

Jeg pusset ned listene med 400 papir, også lakkerte jeg de med lakk kjøpt på Billakkspesialisten på St. Haugen. Denne lakken kommer med en god dyse, så lakkeringen gikk lett. Brukte ikke klarlakk.

Begynner jo å se veldig bra ut dette :) Etter å ha godkjent flere biler med senk og faktisk fått en veldig bra forklaring på hele regelverket av BT så er det faktisk null stress. Det er bare å gjøre alt som trengs med en gang og passe på ett par faktorer. Les tüv papirene NØYE og sjekk at alle mål stemmer. Å skru fjæra maks opp er ikke riktig, da får du for kort fjæringsvei og du får feil belastning. Sjekk at den er innenfor minstemåla på høyden for gjengene og at den er 11cm over bakken på laveste del av karosseriet under, eksos og plast teller ikke. Og bestill timen på Risløkka. De kan jobben sin :)

Takk for tipset, men jeg har ikke lyst til å justere den mer ned nå, da den allerede skraper i de ekle bussfartsdumpene. Den står iallefall pr nå innenfor den godkjente sekningen. Eneste problemet er kanskje at selvom den er justert likt bak, er det forskjellig høyde. Det er snakk om 7-8mm forskjell. Vil dette skape trøbbel?

Fin farge ja :)

Skal du godkjenne den i høyden som er på bildene? Regner med du skal godkjenne den lavere :)

Godkjenner den med høyden på bildene ja.

Den er som sagt litt for lav allerede, så jeg ønsker ikke å gå lavere før det faktisk har noe å si for utseendet...

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

7-8mm skal ikke være så stort problem. De har litt slingringsmånn på målene, dessuten vil fjærene alltid sette seg og sige sammen noen mm etter litt bruk

Husk og justere lyktene foran også hvis du ikke allerede har gjort dette :) Eller gjør justeringen på xenon'en det selv?

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...