Gå til innhold

Føler bilen er statisk, og trekker til seg støv


EspenHamre

Recommended Posts

Hey

BMWen min er behandla med SV Concorso US

til bøttevask bruker jeg Dodojuice Supernatural, som skal være "antistatisk".

Tørk er CG sin største gule handduk

Likevell så føler jeg at hele bilen er som en magnet for støv, og at det nå i sommerværet blir ett lag med støv etter en liten kjøretur

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med CG pro detailer, den blå med carnuba.. Gjorde ikke ting bedre..

No Rinse blandet som QD, kan det være bedre ?

OK. CG pro detailer har jeg selv brukt med svært godt resultat. Syns bilen trakk til seg mye mindre støv med den. Kanskje andre har noen gode tips til deg.

Edit: Hvis det er snakk om pollen anbealer jeg SV Carduster. Da fjerner du enkelt støv. Den har ikke laget riper på noen biler jeg har prøvd den på

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært plaget med det samme problemet som du beskriver. Bruker i min jobb som bil lakkerer en atomblåse pistol når jeg støvtørker delene før lakkering, så etter vask og tørk tenkte jeg og sette blåseren på den ultimate prøve, da dens oppgave er og hindre statisk elektritet som kan tiltrekke seg støv på delene jeg skal lakke.

Og det funker, er ofte fangere jeg skal lakke, som er så statiske at de knitrer når jeg støvtøker de, så blåser jeg de skikkelig, og.. fri for statisk elektrisitet.

Men blir nok ikke til at jeg går over hele bilen med atomblåser etter hver vask, men det går.

Finner den ikke på hjemme siden, men er riimelig sikker på vi får de fra sm produkter as. Er laget slik at de fungerer kun ett år, så er det slutt på de antistatiske egenskapene. i tilleg til at de koster 6000-7000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ganske vanlig at man har et støvlag på bilen etter en liten kjøretur. Kanskje du legger mer merke til det nå enn før?

Jeg trenger ikke kjøre mer enn et par km på ren asfalt før jeg kan se antydninger til støv og nedsatt glans, og etter en tur til jobben og tilbake (5 mil totalt) er bilen alltid "møkkete" uansett vær.

Daglig vask er det eneste som gjelder, for bilen er aldri ren så lenge den er i bruk :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ser det jævla lett på denne karbonsorte bmwen da, men var ikke plaga med det på rs2en

har hatt støv, swirls, rds og holos på øynene i årevis, så er ikke noe jeg nettop har lagt merke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...