obimann

Noen som har prøvd Würth felglakk?

Har egentlig en drøm om 19-tommere på 1-eren min. Går og venter på en passelig anledning, men så dukket det opp noen originale 18-tommere til en grei pris. (Style 208M). Så da blir det 18-tommere mens jeg venter på noe større. De er ganske pene, men er selvsagt ørlite kantkjørt et par steder. Leste denne artikkelen og tenkte jeg skulle prøve å pusse, sparkle og lakke skadene. I artikkelen høres det jo enkelt ut. :)

Er det noen som har prøvd de nevnte lakkene fra Würth? (Wurth German Alloy Silver Wheel Lacquer og Wurth High Gloss Clear Wheel Lacquer). Er det andre enn Würth som selger disse produktene? Eller er det andre fabrikater som funker like bra?

Det var nevnt i en annen tråd at det ikke går å flekke hull i klarlakk på en felg, men dette blir vel annerledes? Eller er det bare å gi opp hele prosjektet?

post-1201-063177200 1283806974_thumb.jpg

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får følge med på denne tråden. Vi fikk ettersendt noen skikkelig herpa sommerfelger på brukt-Audien vi kjøpte på fine vinterfelger i år... Og eieren, eller forhandleren, har forsøkt å fikse det med en touchuplakk som attpåtil har en annen farge enn felgen, så noen tynne sår har blitt skikkelig breie og fæle. :blink:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye respons på Würth lakk, nei. Er det noen som vet om andre typer lakk som gir bra resultat, og som matcher BMWs standard sølvfarge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde vært moro å gjort en test på det i løpet av vinteren da, siden jeg har en del stygge sår etter tidligere eier. Vet du noe om pris og hvem som selger det?

Endret av Thomas_K
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Motip sin, den funka ganske bra tålte bremsevæske ( værtfall så lenge det ikke lå på i ukesvis) , men de har jo bare standard farger, men om du er veeldig heldig så matcher grå fargen :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde vært moro å gjort en test på det i løpet av vinteren da, siden jeg har en del stygge sår etter tidligere eier. Vet du noe om pris og hvem som selger det?

Ser fra siden til Ødegård Lakk at BMW har flere fargekoder på sine felger. (Se vedlegg)

Hvis du finner ut hvilken du har så kan du bestille fra Ødegård, eller andre som blander lakk. :)

post-585-050885700 1283935816_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på nettet:

Felgensilber met.

Passend für BMW Serienfelgen

bis E 46 (2006)

144

51 91 0 413 305

Reflexsilber met.

Passend für BMW Serienfelgen

E 87, E 90, E 91, E 92,

E 93

A 44

51 91 0 398 832

Dekorsilber met.

Passend für BMW M-/Individual-

Felgen in Dekorsilber:

z.B. Styling 135 M, 152 i,

163 M, 166 M, 172 M, 191 M,

192 M, 193 M, 194 M

A 55

51 91 0 395 248

Chrome Shadow Line met.

Passend für BMW M-Felgen

in Chrome Shadow met: z. B.

Styling 65 M, 67 M

A 56

51 91 0 395 247

Brillant Line met.

Passend für BMW Individual-

Felgen in Brilliant Line met:

z.B. Styling 32 BR, 38 BR,

69 BR

A 57

51 91 0 395 24

Ser ut som det er Reflexsilber på mine felger.

Dette blir jo så komplisert at det ikke er moro. Jeg hadde funnet ut at sølv- og klarlakk fra Würth er tilgjengelig i Norge, men nå er jeg i tvil om fargen vil passe. Lakken som BMW lager kommer i lakkstift, og jeg trenger spray. Hadde håpet på å slippe å bruke arbeidstida til å besøke lakkverksteder for å få tak i riktig farge. Kanskje jeg skal ta en sjanse på at Reflexsilber er riktig og bestille den "usett" fra Ødegård?

Fant også et reparasjonssett fra Innotec som så profft ut, men det koster 1900,- pluss mva., så det blir litt drøyt.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å bestille usett fra Ødegård nå som du har lakk koden. :)

Jeg antar dette er metallic og da bestiller du 1K Baselakk og 2K Klarlakk som er sterkere.

Rådfør deg gjerne med dem før du bestiller. Du treffer Tore som er meget hyggelig og hjelpsom på tlf 70147125.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er Reflexsilber på mine felger.

Samme her, da trenger man vel bare noe sparkel masse, er det noe som fungerer bra på alu?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å ringe han Tore en dag. Kan hende han kan såpass mye om BMW at han kan bekrefte at det er Reflexsilber på mine felger. Eller så kan det hende det blir en Oslotur snart, og da kan jeg svinge innom dem.

Når det gjelder sparkel, så tenkte jeg å teste Biltema, kanskje kjemisk metall eller alusparkel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant også et reparasjonssett fra Innotec som så profft ut, men det koster 1900,- pluss mva., så det blir litt drøyt.

Koster ca 1800kr å få sandblåst og pulverlakket 4 stk felger...Lakkverksteder tar heller ikke mye for å fikse småskadete felger. Såfremst du ikke jobber som lakkerer eller industrilakkerer vill jeg annbefale å sette arbeidet til noen andre som har erfaring, har nettopp fikset 4 stk m-tech felger, å det er mye jobb. (jeg er lakkerer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ca 1800kr å få sandblåst og pulverlakket 4 stk felger...Lakkverksteder tar heller ikke mye for å fikse småskadete felger. Såfremst du ikke jobber som lakkerer eller industrilakkerer vill jeg annbefale å sette arbeidet til noen andre som har erfaring, har nettopp fikset 4 stk m-tech felger, å det er mye jobb. (jeg er lakkerer)

Tror nok pulverlakk er det beste alternativet hvis du kan unnvære felgene og ikke har noe mot å ta av dekkene. Jeg har kjøpt litt grunning og lakk for å teste litt hva man kan få til uten å levere fra seg felgene. Mest for moro skyld.

Har noen tanker om å style bilen litt forsiktig, og i såfall kan det tenkes at jeg uansett får pulverlakkert felgene i en litegranne mørkere sølvfarge.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå på koed.no også sender du de en mail om hvilken lakk, kode eller hva det er du trenger så fikser de det, trur det koster fra 152 til 240kr for 150ml lakk og 150ml klar lakk og da får du det etter bmw's standar og oem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke kjøpe hele settet fra Innotec, du kan kjøpe produktene løst.

Dersom du bare skal ha EN lakk og reparasjonsproduktene kan du slippe unna med halvparten :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive