Aspiranten

Glassrens før forsegling av nesten helt ny rute?

Fikk Nanolotus glassettet i posten idag, og leser bakpå rensen at den inneholder slipemidler. Er det nødvendig å påføre denne på en helt ny rute uten riper o.l.? Ruta har vært på bilen og blitt kjørt med i èn uke, og vil bare ha vannavvisende finish på den.

Avfetting + forsegling er godt nok eller må man bruke rensen med slipemidler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Bruk rensemiddelet, og vær skikkelig nøye...arbeid lenge og følg alle bruksanvisninger.

- Det at det er slipemidler i skal du ikke bekymre deg over.......

Husk å herde forseglingen, og la det gjerne herde over natten etter at du har buffet av igjen også.

Med en ny frontrute vil du da få et veldig godt resultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig!

Ja tenkte å la den stå i carporten her over natta. Tar sidevinduer og frontrute, bør bli bra :-)

Går det greit å bruke produktet på speilene også? Det har alltid irritert meg når det henger stooore dråper og skygger for sikt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ofte glassforsegling på speil for å få den siste touche'n når vannet pleller av resten av bilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går greit på speilene, men dropp rensemiddelet der. (jeg har ikke prøvd på speil, så jeg sier det pga better safe than sorry)

Om du oppnår ønsket effekt er en annen sak alt mens det er fartsvinden som får dråpene til å prelle av, men dette har helt sikkert noen andre her inne gjort tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går greit på speilene, men dropp rensemiddelet der. (jeg har ikke prøvd på speil, så jeg sier det pga better safe than sorry)

Om du oppnår ønsket effekt er en annen sak alt mens det er fartsvinden som får dråpene til å prelle av, men dette har helt sikkert noen andre her inne gjort tidligere.

Ja, men sånne laaange vannrenner som hemmer hele sikten tenkte jeg kanskje det går an å eliminere... Slang på litt rens på passasjerspeilet og uten på førerspeilet, så får vi se... :)

Gikk kanskje litt raskt i svingene, men følte nå jeg fikk dekket alle flatene under rensen, egentlig har jeg ikke peiling på hva jeg driver med så vi får se hvordan det blir dette her :D

Merket at MF`n til Scandicshine loet en masse, måtte til med en liten for å fjerne loing etterpå. Helt nytt håndkle da, kanskje helt normalt ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket at MF`n til Scandicshine loet en masse, måtte til med en liten for å fjerne loing etterpå. Helt nytt håndkle da, kanskje helt normalt ?

Nei egentlig ikke helt normalt......

Jeg ville spurt i tilbakemeldingstråden eller aller helst på en PM til OleLink eller Pirex hvordan du skal forholde deg til dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har lest at disse bør vaskes først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har lest at disse bør vaskes først.

Kan godt stemme det. Var nyutpakket av plasten sin dette håndkleet. Steike det sugde til seg vann, microfiberkluten til samboer kan hun fint få tilbake ihvertfall :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke'no farlig å bruke rensen på speilene nei :)

Kan gjerne sjekke den litt mer grunndige bruksanvisningen jeg har laget til Nanolotus forseglingen: Bruksanvisning

Endret av Hans Marius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og guide Hans Marius.

Jeg fulgte anvisningen til punkt og prikke, og vannavisingen fungerer som bare det. Får likevel ett duggbelegg når vindusviskeren feier over ruta nå som forsvinner idèt det kommer dråper på det så lurer på å ta det om igjen. Det kom en innom og skulle prøvekjøre bilen bare 2-3 timer etter at jeg hadde lagt det på, så måtte sløyfe 12t herdinga. Resten av produktene begynner å dumpe inn fra det langstrakte land nå, så venter nok med neste forsøk til jeg har vasket og koset med bilen. Men lærte litt ihvertfall. Må nok ned på biltema og kjøpe noen ordentlige arbeidslys å henge opp i carporten her... Ikke for å kunne kjøre en full detail i en trang liten carport, men sånne småting er kjekt å kunne gjøre i godt lys.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og guide Hans Marius.

Jeg fulgte anvisningen til punkt og prikke, og vannavisingen fungerer som bare det. Får likevel ett duggbelegg når vindusviskeren feier over ruta nå som forsvinner idèt det kommer dråper på det så lurer på å ta det om igjen. Det kom en innom og skulle prøvekjøre bilen bare 2-3 timer etter at jeg hadde lagt det på, så måtte sløyfe 12t herdinga. Resten av produktene begynner å dumpe inn fra det langstrakte land nå, så venter nok med neste forsøk til jeg har vasket og koset med bilen. Men lærte litt ihvertfall. Må nok ned på biltema og kjøpe noen ordentlige arbeidslys å henge opp i carporten her... Ikke for å kunne kjøre en full detail i en trang liten carport, men sånne småting er kjekt å kunne gjøre i godt lys.

Biltema har egentlig ikke det du søker.....

Sjekk om plantasjen (opp forbi bekkevoll u-skole) eller coop bygg på storsenteret har lyskasterstativer til en billig penge.

Jeg handla to stativer med 2x500w for 200.-/stk på plantasjen i fjor hvis jeg ikke huser mye feil.

Nå det gjelder det duggbelegget så er det slik det er....som en litt grå hinne som kan være litt ekkel i gatelys.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive