Gå til innhold

Neverending Holos


Han5y

Recommended Posts

Har en bil stående i garasjen med hologrammer etter scholl S40 og blå uber, og de vil ikke vekk uansett hvilken type produkter, pads, og maskiner som blir brukt.

Har nå brukt myk svart sonus med både S40, Lime prime lite, og Ultrafina på Kestrel Das-6, holoene vil ikke vekk.

Ser scholl anbefaler litt hardere pad enn finishing på s40 for å fjerne hologrammer, vil det samme gjelde andre produkter?

Vil hardere pad, DAS-6/evt Flex og s40/lime prime lite/ultrafina gi mindre hologrammer? Er ikke sinnsykt sugen på å teste det hvis det er en sjanse for å gjøre ting veldig mye verre.

Japansk MYK lakk med klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten til å teste grønn Uber på DA med enten S40 eller S30 ?

Det har berget meg.....jeg gikk finere og finere i pad og hologrammene forble likedan - da jeg gikk grovere igjen forsvant de med grønn Uber.

Ikke gøy det der...føler med deg <_<

Hvis ikke ok, så prøv samme bare med orange scholl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg null erfaring med Scholl og/eller Dodo Lime Prime, men du kan jo vurdere en polish med diminishing abrasives (eks. PO85RD) og DA maskin.. Tror det skal kunne gjøre susen jeg.. Tror...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ett problem for en stund siden med noe som kunne ligne på holos...

Siden jeg kun hadde vokset bilen og tørket av etter Cleaner Fluid så lurte jeg på hva i alle dager dette kune være, siden jeg ikke fikk det bort med microfiber uansett hvor mye jeg buffet.

Etter en stund så fant jeg ut at når jeg buffet, så endret holos'ene retning. De forsvant ikke, men endret retning. Og derfor så var det ikke Holos i den forstand, men oljer etter en for tidlig avtørket voks som ikke ville slippe taket.

Etter tid og stunder fant jeg ut at "jøss... jeg hadde jo kjøpt Scholl CF02!" (Wipedown)

Sprayet på og buffet av... borte! :)

Nå var det vel ikke holos etter maskinkjøring jeg hadde... men det lignet veldig synes jeg. Problemet startet når jeg buffet av voksen alt for tidlig...

En liten lærepenge jeg har lært av :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blå 3M polish og pads? I bunn og grunn trenger det ikke stå på produktene for å klare å få det bort, men på teknikken man bruker på å kjøre produktet. På den siste bilen jeg tok sleit jeg også veldig med å få det hologrammfritt helt til jeg fant teknikken for meg.



  • Spre på hastighet 3
  • Rett opp på hastighet 6, mye press og kjøre mellom 2 og 3 pass.
  • Ned på hastighet 4, mye press og like mange pass.
  • Ned på hastighet 3, noe mindre press da maskinen vil slite med for mye press, like mange pass.
  • Deretter opp på hastighet 6 igjen, liite press, 3 pass.
  • Og samme som tidligere ned på 4 og 3 med lite press og avslutte med at en holder maskinen så den såvidt er borti lakken, like mange pass.
  • IPA med ren Surfex og avspyling med HT for å ekskludere MF riper skal ødelegge noe.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S30+ på Orange Scholl Pad på DA bør gjøre susen, det er i allefall min holo-killer. Evt. S40 på en litt grovere pad, da slipemidlene i den ofte er for svake til å ta holos på fin pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. S40 på en litt grovere pad, da slipemidlene i den ofte er for svake til å ta holos på fin pad.

gjelder dette også menzerna PO85RE? har hatt noen problemer med den og holos på mørke biler, da i kombinasjon med megs SB 2.0 finishing pad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder dette også menzerna PO85RE? har hatt noen problemer med den og holos på mørke biler, da i kombinasjon med megs SB 2.0 finishing pad

Den har jeg ikke prøvd dessverre. PO85RD er vel omtrent lik, og den har jeg prøvd å kjøre med polish pads for et bedre resultat. Pads har mye å si, og som regel blir de altfor myke padsene for "snille" på vanskelig/myk lakk. På biler med metallic, eller med lysere farger har jeg ikke hatt noe problem med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ett problem for en stund siden med noe som kunne ligne på holos...

Siden jeg kun hadde vokset bilen og tørket av etter Cleaner Fluid så lurte jeg på hva i alle dager dette kune være, siden jeg ikke fikk det bort med microfiber uansett hvor mye jeg buffet.

Etter en stund så fant jeg ut at når jeg buffet, så endret holos'ene retning. De forsvant ikke, men endret retning. Og derfor så var det ikke Holos i den forstand, men oljer etter en for tidlig avtørket voks som ikke ville slippe taket.

Etter tid og stunder fant jeg ut at "jøss... jeg hadde jo kjøpt Scholl CF02!" (Wipedown)

Sprayet på og buffet av... borte! :)

Nå var det vel ikke holos etter maskinkjøring jeg hadde... men det lignet veldig synes jeg. Problemet startet når jeg buffet av voksen alt for tidlig...

En liten lærepenge jeg har lært av :)

Dette er vel det som kalles svetting Bjerknez, største "ulempen" med SV etter mitt skjønn. (anntar at det var SV du la over CF) Om du fjernet svettingen med CF02, fjernet du vesentlig mer en svettingen. Regner også med at det meste av voksen og CF forsvant i samme buffinga, etter min vurdering stripper CF02 lakken.

Quick Finish skulle du brukt til dette. (selv om jeg synes at all svettinga først forsvinner etter en vask eller to)

Teknikken til IDuddits lærte jeg av Bernhard en gang, den har vært en sikker vinner for meg de gangene jeg har støtt på problemet. Da med Flex DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene! Blir nok neppe å kjøpe noen flere produkter enn de jeg har, så da blir jeg å prøve med en litt grovere pad å se hva som skjer. :)

Kommer kaaanskje en show and shine også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det som kalles svetting Bjerknez, største "ulempen" med SV etter mitt skjønn. (anntar at det var SV du la over CF) Om du fjernet svettingen med CF02, fjernet du vesentlig mer en svettingen. Regner også med at det meste av voksen og CF forsvant i samme buffinga, etter min vurdering stripper CF02 lakken.

Quick Finish skulle du brukt til dette. (selv om jeg synes at all svettinga først forsvinner etter en vask eller to)

Teknikken til IDuddits lærte jeg av Bernhard en gang, den har vært en sikker vinner for meg de gangene jeg har støtt på problemet. Da med Flex DA.

Helt korrekt East :)

Fjernet nok noe av voksen ja... men den bare la jeg på nytt, men da ventet jeg til den hadde tørket skikkelig :)

Var bare sjeleglad for at jeg fant ut hva det var som gjorde det jeg seru :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene! Blir nok neppe å kjøpe noen flere produkter enn de jeg har, så da blir jeg å prøve med en litt grovere pad å se hva som skjer. :)

Kommer kaaanskje en show and shine også. :)

Veldig lærerikt for alle om du i ettertid deler litt av erfaringene du gjør deg mht fjerning av holohois...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig mye men holos på en Volvo jeg hadde inne for ikke så lenge siden, der ble løsninga S40 på Scholl microfine pad med høy hastighet og lite press etter å ha prøvd alt mulig, tok wipedown og brukte kun CG Monster MF, bilen ble helt holofri etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, her er noen bilder, både før og etter. Noen med Blitz-power på +2, mens andre på 0 (canon standard).

Slik var det

IMG_1853.jpg

Slik ble det

IMG_1932.jpg

Slik var det

IMG_1933.jpg

Slik ble det

IMG_1937.jpg

50/50

IMG_1946.jpg

Forskjell på +2 og 0 på blitxpower

IMG_1953.jpg

IMG_1954.jpg

Etter å ha prøvd flere forskjellige pads, produkter, kombinasjoner av lav fart, høy fart, rask vandring, treg vandring, mye press, lite press, mange pass, få pass, så var de etterbildene det beste jeg klarte å få til. Perfekt? Absolutt ikke, men fremdeles en del bedre enn hva det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...