Torby 204 Skrevet 30 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2010 2008 Mazda 6, Svart Metallic Da var det tid for en ny bil igjen, en jeg egentlig skulle tatt for lenge siden, men på grunn av den berømte tidsklemma og andre klemmer ikke har hatt tid til før nå. Denne var ikke ille i lakken fra før, da bilen ikke er mer enn to år gammel. Fin lakk å jobbe med, passe myk japselakk. Glemte å ta bilder av lakkmålinger, men de lå i området 100 - 120 my over det hele. En viktig forutsetning for en god detail er å ha god tid, noe jeg dessverre ikke hadde denne gangen. Derfor ble det 1 stegs korrigering på denne. Finishen kunne definitivt blitt bedre hvis jeg hadde brukt mere tid, men sånn ble det ikke, dessverre. Nok unnskyldninger, og over til prosessen, som ble omtrent såher: Vask 1. Vasket felger med Espuma Revolution. Dekksider og hjulbuer med Surfex HD. 2. Prickbort på tørr bil, fra vinduene og ned. KCL Micro Royal blandet på slump på resten av bilen. 3. Foamet med Espuma Activo. 4. Håndvask med Chenille Mitt, Megiuars Mitt, Meguiars Shampo Plus og 2BM. 5. Tanklokk, døråpninger etc vasket med Meguiars SuperDegreaser og børste. 6. Clay med Bilt Hamber mild clay. 7. Foamet med Espuma Activo. 8. Motorrom vasket KCL Micro Royal. 9. Tørk med Last Touch og Miracle Dryer. Korrigering etc. 1. Menzerna SIP og PO85RD på Grønn Uber. 2. Kromlister og eksos polert med Chemical Guys Metal Polish. 3. Avfetting med Surfex HD for å fjerne oljer etter polish. 4. Foamet med Espuma Activo. Beskyttelse + finish 1. Meguiars #21. 2. Swissvax Concorso, Bike Sheen og Dodo Juice Supernatural. 3. Meguiars #16 i døråpninger etc. 4. Swissvax Seal Feed på gummilister. 5. Swissvax Pneu Matt på dekksider. 6. Swissvax Autobahn på felger. 7. Swissvax Protection Matt på utvendig plast. 8. Chemical Guys New Car Smell under setene. 9. Meguiars Silicone Free Dressing i hjulbuer. 10. Motorrom behandlet Silicone Free Dressing. Igjen, en stor takk til Kenneth for lån av utstyr, godt selskap og god hjelp underveis! Da tenker jeg vi er klare for litt bilder... Ved ankomst: Jeg liker å begynne med felgene, så jeg fant frem kjent kombo for dette. Dusjet felger med Espuma Revolution først, lot det virke et par minutter og spylte av. Mer trengtes ikke! Så kom jeg på at jeg ga disse felgene to lag med Autobahn i vinter, og det har tydeligvis holdt hele sommeren. Nice! Avfetting som før. Foamet. Mens skummet jobbet, så gikk jeg over døråpninger etc med denne komboen. Spylings. Runde to med PB. Før-bilde av motorrommet. Så var det tid for håndvask... ...og clay. Enda mer skum. Og tørk til slutt. Så kom det en trivelig kar fra Hamar og ville vaske bil også.. Etter litt skravling og sniffing av Optimum Car Wash, bar det inn i verkstedet med Mazdaen for inspekzione. Testet med Grønn Uber, SIP og PO85 etter tips fra Kenneth, og det så ut til å gjøre susen. Jeg har ikke blitt flinkere til å ta 50/50 bilder heller, ser jeg.. Kjørte over resten av panseret - godkjent. Polishrester og oljer. Borte (så og si). The Knight of Shine Kenneth ville prøve maskinpolering han også, så han fikk etterhvert prøve litt på en forskjerm... (mere polishrester og oljer) Borte. Her er det masse oljer igjen på bilde nr 1. Bilde nr 2 er tatt uten blitz, og det ser jo helt finfint ut, selv om de er tatt rett etterhverandre. Lett å lure seg unna med bilder... Enda en dårlig 50/50, denne av sideskjørt. Ferdig. Bakfanger tror jeg. Ferdig korrigert, ikke IPA'd eller avfettet, så mye oljer på dette bildet også. Syntes noe voldsomt... Stygg RDS som ble værende igjen. Mere stygge RDS på bakfanger. Noe forbedret. Bakluke... Eksempel på at det er oljer og ikke hologrammer. Her har jeg tørket over med mikrofiber, horisontalt og vertikalt. Ganske lett å se hvordan det endres. Konsentrert... Kenneth klarte ikke å la stussen være i fred. Clayet med CG lilla, deretter shinet med CG Metal Polish eller hva den heter. 50/50 på siden. Mens Mr. Nakkesleng frisket opp kromlister. Etter korrigering bar det ut igjen (i regnværet) for avfetting med Surfex, foam og tørk. Og etter litt febrilsk, men nyttesløs tørking, inn i verkstedet igjen for mere tørk. Første lag med beskyttelse. Lagt med Flex DA (takk for lånet, Kenneth!) og Megs Soft Buff 2.0 Finishing Pad (Svart). Buffet av etter 15 min, og så fikk bilen stå over natta. Døråpninger fikk MG16. Panseret fikk Dodo Supernatural. Har ikke testet denne før, så dette var en god anledning. Resten av bilen fikk... Wheels & Tires Department: Plast. Merket... Ganske bra nå.. Et par detaljer mot slutten... Bike Sheen er jo "Petrol Repellet". Kom på at denna riskokeren går på diesel.. Motorrom ferdig. Gummilister fikk Seal Feed. En liten flekk på ene døra ble midlertidig touchet opp, så den ikke skal forværres over vinteren. Blir ny runde til våren. Og så var det ut for ferdigbilder. Bare m*kkavær, dessverre. Synd, for denne lakken ser helt sinnsyk ut i skikkelig lys.. Og et par beading bilder også da.. Stor takk og cred til Kenneth for hjelpa! Takk for titten! 19 Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 30 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2010 Det der er en stk nydelig detail og det er også en stor underdrivelse... Måtte stoppe opp å klappe litt underveis blandt bildene:-) Ble skikkelig glad av å lese denne tråden Torbjørn.. Helt fantastisk. Kenneth er også veldig flink, men det vet han at jeg synest Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 30 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2010 Utrolig pent Torby.... Nydelig jobb, og helt rått resultat etter polering, forsegling og voksing. Håper virkelig at du får sjansen til å følge opp den bilen der litt utover så du kan danne deg et inntrykk av hvor holdbar komboen MG#21 med Concorso over er......og likeså supernatural-panseret. Skulle hatt en ekstracred for heftige beadingbilder...... Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 30 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2010 rett og slett nydeilgt arbeid på en meget pen bil.Godt jobba gutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 30 August, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 30 August, 2010 Respekt..... artig lesing også dette Torby Godt du lar ungdomen (kenneth) leke seg litt med maskinen også da... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 31 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2010 Snadder 1-stegs jobb dette da Torbjørn Hvordan syntes du panseret så ut vs resten av bilen? Om du klarte å se forskjell i det hele tatt... Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 31 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2010 Mye bra her! Fikk lyst på den metal polishen til cg! Kred for en kjempebra jobb og masse herlige bilder Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 31 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2010 Virkelig super snasen jobb som fortjener Cred ! Du sier du kjører SIP og PO85, tar du omtrent like mye av hvert på PAD'en da eller ? Er også nyskjerrig på holdbarheten på #21 toppet med Concorso så hvis du kan oppdatere oss på den utover vinteren er det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 31 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2010 Nok en herlig logg og en supert resultat! Keep it up Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 31 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2010 Nydelig jobb. Du kan jo umulig ha brukt så kort tid på denne som man kan få inntrykk av når når man leser dine innledende ord. Henger meg også på den om oppdatering av komboen MG #21 og SV Concorso utover vinteren. Bare så du kjenner deg presset altså Uansett fantastisk resultat. Cred gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 1 September, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 September, 2010 Det der er en stk nydelig detail og det er også en stor underdrivelse... Måtte stoppe opp å klappe litt underveis blandt bildene:-) Ble skikkelig glad av å lese denne tråden Torbjørn.. Helt fantastisk. Kenneth er også veldig flink, men det vet han at jeg synest Takk for hyggelig tilbakemelding, Brynjar! Utrolig pent Torby.... Nydelig jobb, og helt rått resultat etter polering, forsegling og voksing. Håper virkelig at du får sjansen til å følge opp den bilen der litt utover så du kan danne deg et inntrykk av hvor holdbar komboen MG#21 med Concorso over er......og likeså supernatural-panseret. Skulle hatt en ekstracred for heftige beadingbilder...... Ståle Tusen takk! Skal prøve å følge opp tilstanden på bilen utover, det burde la seg gjøre. Antar jeg ser bilen igjen til våren også. rett og slett nydeilgt arbeid på en meget pen bil.Godt jobba gutter. Takk takk! Respekt..... artig lesing også dette Torby Godt du lar ungdomen (kenneth) leke seg litt med maskinen også da... Takk, Truls! Viktig å la de unge håpefulle slippe til også Snadder 1-stegs jobb dette da Torbjørn Hvordan syntes du panseret så ut vs resten av bilen? Om du klarte å se forskjell i det hele tatt... Takk skal du ha! Sånn umiddelbart, så kunne det virke som om panseret så litt "flatere" ut enn resten, og at Concorso var litt mer "glødende" i utseende. Men stor forskjell var det ikke. Er vel som diskutert her tidligere, at man ser forskjell når man har lagt voksen selv, men dersom noen andre hadde sett på den etterpå, så hadde de ikke sett noe forskjell i det hele tatt. Mulig det bare er innbilning også... Mye bra her! Fikk lyst på den metal polishen til cg! Kred for en kjempebra jobb og masse herlige bilder Takk! Er fin den CG Metal Polishen! Virkelig super snasen jobb som fortjener Cred ! Du sier du kjører SIP og PO85, tar du omtrent like mye av hvert på PAD'en da eller ? Er også nyskjerrig på holdbarheten på #21 toppet med Concorso så hvis du kan oppdatere oss på den utover vinteren er det fint. Jepp, kjørte både SIP og 85 på samme pad. Varierte "blandingsforholdet" avhengig av panel, f.eks på plast så brukte jeg litt mer PO85. Tok det på gefühlen stort sett da. Nok en herlig logg og en supert resultat! Keep it up Takker! Nydelig jobb. Du kan jo umulig ha brukt så kort tid på denne som man kan få inntrykk av når når man leser dine innledende ord. Henger meg også på den om oppdatering av komboen MG #21 og SV Concorso utover vinteren. Bare så du kjenner deg presset altså Uansett fantastisk resultat. Cred gitt. Takk for hyggelig tilbakemelding. Det gikk jo med en del tid, men dersom jeg hadde hatt mere tid å gå på, så kunne jeg jobbet lengre med å fjerne RDS etc, som jeg ikke fikk så god tid til nå, samt at jeg kunne kjørt to stegs og brukt god tid på finishing. Men det ble ikke så værst uansett.. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janko 59 Skrevet 1 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 September, 2010 Nydelig stykke arbeid.... Den ble rett og slett porno den bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 1 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 September, 2010 Ble knallbra Torbjørn! Flott writeup, flotte bilder, flott tekst, flott bil. Synd med sola, for denne er virkelig "SPARKLING". Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.