Gå til innhold

Quick detailer


pasi

Recommended Posts

Tradisjonell polish/voks så påføres dette med maskin, tørker, og fjernes med microfiber. Imidlertid så jeg denne videoen

og så at fyren benytter quick detailer når han tørker av polish. Jeg har en haug med chemical guys quick finisher og lurer på om noen har erfaring med dette.

MVH

Pål

Endret av pasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir vel en tørkehjelp vil jeg tro.. nå kjenner jeg ikke til Gloss it selv og hvordan den QD`n deres er.. men tror ikke det er det samme som feks Final Inspection, CF02 eller en IPA runde som er fett og oljeløsende produkter... en QDer gjør lakken glatt og blank, type IPA gjør ikke lakken glatt men ren og fri for fett/oljer..

Mulig det er en del av konseptet til Gloss it å bruke den mellom poleringene... er også andre leverandører som har en slik tørke av hjelper til polishene sine... For min del så bruker jeg fett/oljeløsende typer for å eventuelt fjerne oljene som kan skjule riper og swirls..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QD kan være fin og bruke om man bruker et produkt som #105 som ikke blir brutt ned.Kjører til man ser seg fornøyd og bruker QD til og fjerne restene gjør jobben lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask svar folkens. Forstår at jeg ikke har gått glipp av en bruksmulighet for QD, og fortsetter å benytte dette mellom vask.

Er også blitt anbefalt å DiTech behandle bilen, en sort volvo xc70 2010 modell, men liker ikke tanken på at jeg ikke lengre selv skal kunne knikke og pusse på denne :-)

Noen som har en anbefaling for polish, glaze og voks til sort bil?

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Swissvax Cleaner fluid (pro) + Swissvax Concorso er voks tipsene fra meg..

Duragloss 101 + 111 er sealer tipsene :)

Begge to ser bra ut på en sort bil, men husk at det ikke er hverken sealer eller voks alene som gjør at bilen ser 100% ut da, det er det korrigeringa FØR sealer/voks som gjør ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg kan også bruke QD til fjerning av polishrester som har "brent seg fast". Gjør det også på myk lakk for å slippe å måtte gni så veldig med MF for å fjerne restene.

QD uten voks vel og merke. F.eks ONR eller CG Speed wipe

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...