Gå til innhold

Swissvax


markus1

Recommended Posts

Rekkefølgen ville ha blitt slik som dette.

1. Cleaner Fluid

2. Megs #21 2.0

3. Swissvax Concorso

Jeg har hørt at du helst, hvis vi skal ta for oss utseende, ikke skal kombinere Swissvax med en sealer. Men når det kommer til holdbarhet kan jeg tenke meg at det ville være fordelaktig med en sealer under Concorso.

Så dermed koker det vel egentlig ned til om du prioriterer holdbarhet framfor utseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fikk inntrykk av at Meguiar's 21 ikke var helt 100 sammen med swissvax cleaner fluid pga oljene i cleaner fluid..

Men å preppe lakken med en annen lakkrens en cleaner fluid og så ha på Meguiar's 21 + swissvax concorso kan sikkert funke. Men la Meguiar's 21 herde 12 til 24 timer før du har på voksen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg i såfall for misvisende informasjon. Jeg bare mener jeg har lest en plass at man kan ta CF før Megs #21 2.0, men det er sikkert jeg som husker feil da...

My bad!

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja det har jeg vært og eller var i trua ang det også, men fikk beskjed fra Pirex om at oljene i CF kunne gjøre heften dårlig... Ikke farlig å gjøre det, men holdbarheten blir noe kortere om sealern ikke hefter slik den skal..

Vet ikke om Dag fra swissvax kjenner noe til dette også..?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Sealer over CF vil jo bli som Sealer over Carnauba, altså, ikke bra. CF etterlater som sagt endel naturlige oljer som man også finner i voks. Så da vil sealerlaget gå av ganske fort.

Hvis man absolutt skal ha sealer på, så dropp pre-voksolje. Da kan man like gjerne legge voksen rett over sealeren.

De fleste som bruker god voks, bruker den uansett alene. Det er da den tar seg best ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg vil ikke anbefale CF under sealer, ikke det at det nødvendigvis blir helt ille, men CF er i utgangspunktet laget for to ting:

1. Den renser lakken (kjemisk) og den legger igjen oljer i lakkporene som er med på å holde vitaliteten i fargene i lakken

2. Den lager "heft" for voksen.

I og med at Swissvax er en carnauba basert voks så vil jeg tro at en sealer som 21 2.0 (som er polymer basert) ikke syns dette er det beste å ha under seg.

Det som i alle fall er sikkert er at det overhodet ikke skal sealer utenpå Concorso. Concorso (carnauba voks) er en absolutt LSP, og skal helt ytterst. Det ville bli som å dra på seg findressen under kjeledress og så gå på fest ;) Concorso eller annen carnauba voks kan gjerne legges utenpå en sealer for å toppe finishen.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...