Gå til innhold

Meguiars HiTech Yellow Wax Liquid


AutoPetter

Recommended Posts

Har noen her erfaringer med Meguiars HiTech Yellow Wax Liquid? Åssen er den å jobbe med? Beading? Innholder den slipemidler? Hva er forskjellen mellom flasken og boksen?

41VSvAe24oL._SL500_AA300_.jpg

car-wax-reviews-Meguiars-Yellow-Wax-Paste.jpg

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror gjohn her inne har erfaring med denne - og er godt fornøyd. Forskjellen er vel "leveringsform" - fast kontra flytende. Skal i utg.punktet gjøre det samme

Vokser / sealere / hybrider inneholder ingen slipemidler - noen kan inneholde litt rens, men ingen abrasives i LSP (last step product).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har vel i likhet med #16 noe innhold av løsemiddel for at voksen skal bli myk og tørke fort.

Dette har vel en viss renseeffekt, men inneholder ingen rens i seg selv.

Boksen er som essiek sier, flytende kontra paste (fast).

Har kun testet #26 i paste form og dette er en knallvoks. Den beader som værst og sheeter veldig bra! I tillegg er den lett å legge og å buffe av. Den har også grei holdbarhet som slår mye annet, men inneholder desverre silikoner. Alt i alt en god voks for billig penge.

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har vel i likhet med #16 noe innhold av løsemiddel for at voksen skal bli myk og tørke fort.

Dette har vel en viss renseeffekt, men inneholder ingen rens i seg selv.

Boksen er som essiek sier, flytende kontra paste (fast).

Har kun testet #26 i paste form og dette er en knallvoks. Den beader som værst og sheeter veldig bra! I tillegg er den lett å legge og å buffe av. Den har også grei holdbarhet som slår mye annet, men inneholder desverre silikoner. Alt i alt en god voks for billig penge.

Hva menes med silikoner? kan jeg legge den over en sealer utenatt det vil skade sealer laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-Tech Yellow Wax is a premium yellow Carnauba wax blended with silicones, polymers and other waxes.

det kan være uheldig da silikon er vanskelig å fjerne og vil gjøre at omlakkering blir vanskelig. sikkert flere grunner og :P

Sealere generelt har jeg mistet litt troen på da di jeg har testet (jetseal, #21 osv) blir fortere slappe en vokser og holder dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd #26 i fast form noen ganger og er strålende fornøyd med den. :) Har kun brukt den i sommerhalvåret. I år ligger den på Audien vår. Ble vel lagt på i april en gang og holder fortsatt meget bra. Veldig fin beading og bra sheeting. Har tidligere erfart at den har litt kort holdbarhet men i år har den holdt lenger. Prebehandlet med Meguiars DC1 og DC2. Mulig at det har gjort at voksen henger bedre på. Voksen har bra veldig bra glød og dybde. Det er vanskelig å skille denne fra langt dyrere vokser. Som alltid. Legg på tynt. La den tørke før du buffer den av. Boksen er stor så den har du lenge. Lukter godt gjør den også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd #26 i fast form noen ganger og er strålende fornøyd med den. :) Har kun brukt den i sommerhalvåret. I år ligger den på Audien vår. Ble vel lagt på i april en gang og holder fortsatt meget bra. Veldig fin beading og bra sheeting. Har tidligere erfart at den har litt kort holdbarhet men i år har den holdt lenger. Prebehandlet med Meguiars DC1 og DC2. Mulig at det har gjort at voksen henger bedre på. Voksen har bra veldig bra glød og dybde. Det er vanskelig å skille denne fra langt dyrere vokser. Som alltid. Legg på tynt. La den tørke før du buffer den av. Boksen er stor så den har du lenge. Lukter godt gjør den også. ;)

Er den lett å jobbe med? den skal legges på en sølvfarget bil, syntes det er vanskelig å legge tynne lag på den fargen siden man på en måte ser mindre av voksen man legger på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er lett å jobbe med. Har opplevd en gang at den har vært tung å få av et tak, men da hadde bilen stått litt i sola så det var nok årsaken. Det å legge på tynt er en treningssak. Tjukke lag er som regel vanskeligere å buffe av. Paden skal bare så vidt dyppes/gnis mot voksen i boksen. Kan hjelpe å bruke en lykt for å se om du har fått dekket hele området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en voks som gir sykt bra wet-look! Den gir ikke spesielt bra beading og holdbarhet, men fortsatt, veldig bra wet-look B)

Men har sett at folk har hatt bra holdbarhet på den, men har desverre ikke fått testet sånn veldig ;)

Lurer på om det kan være noe forskjell på "paste" og "liquid"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den lett å jobbe med? den skal legges på en sølvfarget bil, syntes det er vanskelig å legge tynne lag på den fargen siden man på en måte ser mindre av voksen man legger på

For å "se" hva du påfører på lyse farger er det greit/viktig med ordenlig arbeids/korrigeringslys i tillegg til å snu/vri hodet i vinkler som du ikke trodde var mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke #26 bra beading!?!

Av de voksene jeg har testet så er denne en av de absolutt bedre!

Når det gjelder holbarheten så holder denne absolutt bra og av de jeg har testet direkte opp mot, blir den kun slått av #16.

DSC_0065.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...