Gå til innhold

Voks


AutoPetter

Recommended Posts

Jeg har nå lagt på 2 lag Autoglym SRP og 3 lag Autoglym Liquid Hardwax på en sølvfarget bil. Når det kommer til det siste voks laget, hva kan jeg legge på da? Har kikket på Meguiars step 3 carnauba wax eller Meguiars Hi-Tech Yellow wax. Det best er vel sikkert Autoglym HD wax men den blir nok litt for dyr for meg. Hva anbefaler dere? hva blir blankest? holdbarhet betyr ikke så veldig mye for meg da jeg liker vaske bilen min ofte samt legge på voks :)

Og hva er forskjellen på voksen når den er liquid eller paste? har en liten anelse om at liquid er mer flytende, nesten som vann. Riktig?

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en sølvfarget bil er det ikke sikkert den blir noe finere med noe voks på <_<

Ihvertfall ikke de mest populære "tunge" carnaubavoksene. Grunnen til dette er at de ofte gjør lakken en anelse mørkere og dypere, men ikke nødvendigvis blankere enn en god forsegling/hardvoks (slik som du allerede har lagt på).

Om du uansettt vil ha på en toppvoks, kan jeg anbefale Poorboys Nattys (Original/White), samt selvfølgelig Swissvax Glacier.

Liquid er flytende voks (i flaske) og paste er fast/pastaform i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en sølvfarget bil er det ikke sikkert den blir noe finere med noe voks på <_<

Ihvertfall ikke de mest populære "tunge" carnaubavoksene. Grunnen til dette er at de ofte gjør lakken en anelse mørkere og dypere, men ikke nødvendigvis blankere enn en god forsegling/hardvoks (slik som du allerede har lagt på).

Om du uansettt vil ha på en toppvoks, kan jeg anbefale Poorboys Nattys (Original/White), samt selvfølgelig Swissvax Glacier.

Liquid er flytende voks (i flaske) og paste er fast/pastaform i boks.

Takker for svar, men jeg fant Autoglym HD waxen mye billigere på ebay til rundt 350 kr

http://cgi.ebay.com/Autoglym-High-Definition-HD-Wax-Kit-NEW-Sealed-/190430628018?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men du må regne med mva+gebyr, slik at du havner nok nærmere 550,- til slutt (om du ikke er heldig og slipper under toll-radaren)

Et annet bra voks-tips er Dodo Juice Supernatural, denne får du i 30ml minikrukke (varer vel til ca. 5 lag), og burde fungere bra på lyse biler også ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Poorboys Natty's Blue Paste Wax på en grå Audi Allroad ( link i signatur ), mulig den er litt mørkere i gråfargen, men iallefall syntes jeg den fikk overraskende mye "våthet" i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shield + Concorso = kongemiks

MG #21 + MG#16 = kongemiks

MG #21 + Petes53 = meget bra det også, litt dårlig holdbarhet på Petes53 dog - men ser veldig bra ut!

#21 alene = bra utseende (klinisk og "ren") meget bra beskyttelse

#16 alene = bra utseende, veldig holdbar, "suger" til seg litt møkk inntil man får vasket et par ganger

#21 + Nattys = bra utseende, nesten like bra holdbarhet som #21 + #16

Nattys alene = bra dybde og "våthet", bra holdbarhet også

Nattys og #16 koster en slikk og ingenting. Komboen Shield og Concorso koster litt i innkjøp, men da har man "go'saka" i lang tid også. En flaske med #21 og en boks med #16 holder til sjukt mange påføringer. Kan ikke uttale meg så mye om holdbarheten til Shield eller Concorso basert på personlig erfaring, men de skal også holde veldig lenge.

Så hvis holdbarhet ikke betyr noe for deg så kjøp deg Petes53 - koster lite, den ser meget bra ut, men holder ikke spesielt lenge.

edit: glemte DodoJuice Blue Velvet Pro (over DodoJuice Lime Prime Lite). Helt sjuk beading og ganske holdbar. Min fars Pajero ser fortsatt meget bra ut etter at jeg la BVP på den (og Shield også da, på halve bilen) tidligere i sommer.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med ett par, tre lag med MG#16

Utrolig bra holdbarhet og den er lett å bruke HVIS DU LEGGER TYNNE LAG ;) Og den gir sølvfargede biler fantastisk wet-look B)

P1010345.jpg

Bilde016.jpg

Bilde017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølv blir også våtere med voks, så det er ingen grunn til å la være å legge det på ;)

Så bilen blir våtere med voks og blankere med sealer? alså AG Liquid Hardwax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier at voks blir våtere enn sealer, uten at jeg har prøvd AG sin. Voks blir helt klart penest i mine øyne :)

Og det er heller ingen slipemidler i Meguiars Professional Paste Wax? ser den koster rundt 180kr på ebay så det er ikke så gærn pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...