Gå til innhold

Vinter forberedsler


AutoPetter

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av voks og evnt andre til som skal klargjøre bilen til vinteren. Jeg han 1L med AutoGlym Super Reshin Polish så jeg kjøper ikke noe polering. Når det gjelder voks/sealer så har jeg tenkt på AG Liquid Hardwax, AG Extra Gloss Protection eller Meguiars Syntethic Sealent 2.0. Bilen har Titansilver metallic lakk så hvilken voks gjør den blankest? Hva anbefaler dere? evnt andre ting jeg bør ha eller gjøre?

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel AG EGP (Ekstra Gloss Protection) som vanligvis brukes sammen med SRP.

Den skal og holde lenge, so den er fin til vinteren.

So kan du eventuelt bruke ein voks oppå der igjen. F.eks. ein rimelig swissvax voks.

Vil du ikkje bruke so mykje penger, har du CG Pete´s 53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville absolutt ha vurdert swissvax mirage eller shield

og ja, petes er fantastisk flott på sorte biler men holder ikke særlig lenge, men det kan du kompensere med å kosevokse oftere =)

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel AG EGP (Ekstra Gloss Protection) som vanligvis brukes sammen med SRP.

Den skal og holde lenge, so den er fin til vinteren.

So kan du eventuelt bruke ein voks oppå der igjen. F.eks. ein rimelig swissvax voks.

Vil du ikkje bruke so mykje penger, har du CG Pete´s 53.

Jeg har liggende hele Meguiars Deep Crystal serien. Er det da gunstig å bruke den Step 3 Carnouba waxen opp på toppen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0, så ville jeg helt klart gått for den til vinterbruk. Så vidt jeg erfarer, så er det ingen rimelige vokser, hverken Swissvax eller andre som varer like lenge som den. De eneste som kan nærme seg er paraffinbaserte vokser som f.eks Meguiars #16. Hvis du legger Megs #21, og lar den herde en del timer, gjerne over natta, og så legger en organisk voks oppå der igjen, så har du beskyttelse som varer til våren, garantert (så fremt du ikke gjør noe veldig galt under pålegging).

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

Hvis du har Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0, så ville jeg helt klart gått for den til vinterbruk. Så vidt jeg erfarer, så er det ingen rimelige vokser, hverken Swissvax eller andre som varer like lenge som den. De eneste som kan nærme seg er paraffinbaserte vokser som f.eks Meguiars #16. Hvis du legger Megs #21, og lar den herde en del timer, gjerne over natta, og så legger en organisk voks oppå der igjen, så har du beskyttelse som varer til våren, garantert (så fremt du ikke gjør noe veldig galt under pålegging).

Sikkert dumt spørsmål, men spør likevel :) Har akkurat tatt full pakke selv på ene bilen med, vask, avfetting, clay, Megs UC med DA med grønn Cyclo(ok Belle hjalp till på de værste panelene med Scholl S et eller annet med bra cut og Makita rot. takker :wub: ), SV CF og :) Shield, og for en drøy mnd siden tok Belle den andre bilen med Mirage. Jeg er ikke sikker på hva Belle la under Mirage(svar gjerne på det Belle ;) ), men har uansett tenkt til å legge Shield på denne også vært øyeblikk. Bilen jeg tok selv med Shield, bør uansett også få et lag til, som kan herde i sola, da jeg sto ute til 02:00 på natta på søndag med første laget B) (brukte varmelampe til å holde fuktigheten unna) Så er da spørsmålet om jeg nå kan legge Megs #21 sealer(hadde denne, men ville teste bare CF) rett oppå SV voksen og ny Shield oppå der igjen? Eller må jeg da til med CF først, så #21 og til slutt SV Shield igjen? Orker ikke 3 step til tror jeg, så da får det evnt. holde med 1 lag Shield til oppå det første. Kan jeg forresten legge Shield rett oppå Mirage uten problemer? :)

Endret av Trondbrandsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norway_triumph

noen som har tips for beskyttelse dersom en skal starte fra bunn. tenkte jeg skulle kjøpe inn noe stash til bruksbilene før de skal rusle rundt i saltsørpa i vinter . Fant denne på nett: Duragloss Total Performance Polish (TPP) # 105 - lover inntil ett års beskyttelse som sikkert er i overkant men 5-6 måneder hadde vært ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss er bra saker. Det er MYE på markedet som duger. På vinteren er det greit å bruke noe som holder lenge. Som nevn før i tråden er megs #21 eller #20 veldig gode produkter også.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo herde?

Ja, jeg vet det, men siden dette er på "Nybegynner" er det kanskje ikke alle som skjønner hva "herde" vil si. Husker bare da jeg var fersk og ikke visste at "herde" betydde ETTER man har tørket vekk voksen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...