Gå til innhold

Beste plastfornyer


svenrik

Recommended Posts

Volvo xc70 har som alle vet mye plast på seg, hva anbefaler dere ? Det er blå plast det omhandler i dette tilfellet. Prøvd å leite litt rundt på forumet, ser det er mye snakk om polytrol og andre diverse produkter. Har ikke så god erfaring med dette, så noen forslag til produkter som er greie å bruke samt at det har god holdbarhet?

Håper på svar, mvh Sven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i for Polytrol, litt grisete å jobbe med, men holdbarheten er det ikke noe å si på.

Har hørt at denne er god. Kan hende jeg er helt på jordet, men skal den pensles på og tørkes av etter et par minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo xc70 har som alle vet mye plast på seg, hva anbefaler dere ? Det er blå plast det omhandler i dette tilfellet. Prøvd å leite litt rundt på forumet, ser det er mye snakk om polytrol og andre diverse produkter. Har ikke så god erfaring med dette, så noen forslag til produkter som er greie å bruke samt at det har god holdbarhet?

Håper på svar, mvh Sven.

Hei Sven,

Bare en liten oppklaring,

Har du dårlige erfaringer med polytrol på blå plast på volvo XC70.... eller har du generelt sett ikke erfaring med plastfornyer ?

(skjønte ikke helt hva du skriver)

Jeg skal legge på polytrol på min blå XC70 når den får vinterstrekk om en måned eller to og håper det holder lengre enn konvensjonelle plastfornyere som jeg har brukt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sven,

Bare en liten oppklaring,

Har du dårlige erfaringer med polytrol på blå plast på volvo XC70.... eller har du generelt sett ikke erfaring med plastfornyer ?

(skjønte ikke helt hva du skriver)

Jeg skal legge på polytrol på min blå XC70 når den får vinterstrekk om en måned eller to og håper det holder lengre enn konvensjonelle plastfornyere som jeg har brukt tidligere.

Beklager litt uforstålig forklaring. Men som du nevner har jeg generelt sett ikke så mye erfaring med plastfornyer (utenom spraymidler som ser bra ut men som forsvinner etter et par uker). Så skal for første gang ta plasten skikkelig. Er forsåvidt i god forfatning, ikke blass og hvit. Men må nesten tas når resten av bilen skal få skikkelig behandling.

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...

Jeg har kjempet mot blå plastfangere på XC70 i to år nå, og jeg synes ikke vanlige fornyere som feks Meguiars trim detailer holder lengre enn et par - tre vask.

Ville maskert opp lakk rundt plast og gått for Owatrol Polytrol først som sist hadde jeg vært deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...

Jeg har kjempet mot blå plastfangere på XC70 i to år nå, og jeg synes ikke vanlige fornyere som feks Meguiars trim detailer holder lengre enn et par - tre vask.

Ville maskert opp lakk rundt plast og gått for Owatrol Polytrol først som sist hadde jeg vært deg :)

Da er vi i samme situasjon. Går da til innkjøp av Polytrol i morra, så får jeg håpe at holdbarheten og utsende ikke skuffer. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme situasjon. Går da til innkjøp av Polytrol i morra, så får jeg håpe at holdbarheten og utsende ikke skuffer. Takk for svar.

Hvis du har tenkt å legge dette med det første så kom gjerne med synspunkter etter påføring og også bilder.

Så å si alle som snakker XC70 her inne snakker om falmet plast osv og en slik bildeserie hadde vært gull verdt (tenker før, etter samt 50/50 osv)

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å legge dette med det første så kom gjerne med synspunkter etter påføring og også bilder.

Så å si alle som snakker XC70 her inne snakker om falmet plast osv og en slik bildeserie hadde vært gull verdt (tenker før, etter samt 50/50 osv)

ståle :)

Det blir gjort kommende uke. Så kan utføre en liten `test` med bilder og synspunkter. Ikke dumt forslag :) Er sikkert flere som lurer på hvordan den fungerer.

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gjort kommende uke. Så kan utføre en liten `test` med bilder og synspunkter. Ikke dumt forslag :) Er sikkert flere som lurer på hvordan den fungerer.

:thumbup: Ser frem til denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol funker bra:) Jeg liker dog ikke den blå plasten på min xc70 så jeg har brukt Turtel Wax Black Chrom. Den har sort fargestoff som gjør plasten sort. Holdbarhet er også ganske god. Er dog meget klinete å jobbe med.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Black Wow på en XC 70 tidligere i sommer, funket fint det og holder ganske bra. Polytrol er selvsagt noe helt annet hva gjelder holdbarhet og kan anbefales, MEN du må være litt forsiktig med mengden du legger på, legg på veldig tynt helst med en svamp og ikke får det på lakken for all del. La det stå en stund å trekke i plasten før du tørker av overflødig med en MF. Jeg pleier å tørke til det ikke svetter mer, selv om det kan bli noen runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Polytrol bruker jeg pensler med forskjellig bredde - og da pensler som ikke slipper hår hele tiden. Da kommer man seg helt inntil lakken og innimellom i kriker og kroker også. Tynt er nøkkelordet, og la stå i ca 10-15 minutter før man går over med MF. Det skal _ikke_ kjennes sticky ut til slutt - først da er du ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallefall tilføye det at Meguiars Trim Detailer ikke er noe å skrive hjem om. La det på frem og bakfanger på en litt gammel caravelle.

Det ble som natt og dag, så kjempe bra ut.. i en liten uke. Så den funker bra om en liker å gjøre det en gang i uken :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol funker bra:) Jeg liker dog ikke den blå plasten på min xc70 så jeg har brukt Turtel Wax Black Chrom. Den har sort fargestoff som gjør plasten sort. Holdbarhet er også ganske god. Er dog meget klinete å jobbe med.

Har selv brukt denne på særdeles matt og grå plast, det blir både svart og blankt men det farger noe sinnsykt av! Har det på fangerne, og var så uheldig å komme borti med lyse bukser et par uker etter at det ble påført, og jeg ble svart så det holdt.

Renner også i lange mørke striper nedover lakken etter at det har regnet... så jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen.

Blir polytrol på meg nestegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn off/on topic dette:

Finnes det flere typer owatrol oljer som skal gjennskape glans?

Lå ved siden av en Sea Ray på opplagsplassen i våres og han babla ivei om owatrol, men på båten hans flasset dritten.

Viste han hva våtsliping og roterende med scholl kunne fikse, 2 timer senere kom han tilbake med nyinnkjøpt utstyr fra Billakkspesialisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn off/on topic dette:

Finnes det flere typer owatrol oljer som skal gjennskape glans?

Lå ved siden av en Sea Ray på opplagsplassen i våres og han babla ivei om owatrol, men på båten hans flasset dritten.

Viste han hva våtsliping og roterende med scholl kunne fikse, 2 timer senere kom han tilbake med nyinnkjøpt utstyr fra Billakkspesialisten..

Jeg tror Owatrol bare har polytrol til gjennskape glans på plast o.l. De har mest oljer til behandling av treverk, teak, metall m.m. Noen til å blande i maling/lakk for å bedre holdbarheten og noen produkter som påføres som de er, som fks. Polytrol. Det er det jeg veit, kan hende de har andre produkter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...