Gå til innhold

Fryktelige fraktpriser fra shinearama


Ståle

Recommended Posts

Det har vært en del innlegg hvor folk får forskjellige fraktrater osv avhengig av hvilken befrakter shinearama eller deres agent benytter, med en skikkelig fallgrube i leveranser med gratis frakt slik Cotte78 beskriver det. ref denne tråden :

lenke til eksempel

Dette kan ikke fortsette slik, og jeg er helt sikker på at shinearama vil ønske å gjøre noe med dette hvis de bare får vite om det.

Og da tenker jeg........hva om vi alle sendte en mail til

foxx@shinearama.co.uk

Og sa følgende :

Hi,

I would like to inform/warn you that orders with FREE DELIVERY sent to Norway by Fedex can be extremely expencive for the customer.

When there is no delivery costs specified at the invoice, Fedex will calculate a shippingrate up to Nkr 50.-/ GBP 5.2 - per kilograms, and some of us at the DCN (Detailers Club Norway -) have had as much as £80 in freight costs on "free shipping" deliveries from Shinearama.co.uk

We are quite a lot of norwegian enthusiasts who like shinearama`s service and products. But in fear of this mentioned problem we may do not dare shopping from you anymore.

We are a fast growing club (1800 members now), and the members are always seeking new and exciting products worldwide. Shinearama are always mentioned in threads at the forum regarding shopping abroad.

The thread in our forum " Experiences with shinearama.co.uk" are now counting 41 pages with mostly excellent feedbacks, only interferred by members who had problems with shipping and the rates from the freight companies.

Our hope is that you, who know your delivery system and shipping affiliates can come up with a solution on this problem so that the real freightcost for the customer can be more reliable on all deliveries and not different from company to company or/and order to order.

We hope you will help us by solving this problem, so shinearama can continue as one of the norwegian detailers most preffered shops abroad.

Looking forward to hear from you about this matter of importance.

Best regards from

Ståle Hasselø

VIP Member

Detailersclub Norway

Men selvsagt byttet ut navnet mitt med ditt eget - det er ofte slik at med litt ekstra trykk så de forstår at det er mange - som representerer mye penger så vil de se på sine egne rutiner og kanskje få til en stabil og forutsigbar fraktrate hit til lands.

Hvis det er en engelskmann/engelsklærer her så blir jeg overhodet ikke sur for litt forbedringsforslag i forslaget til tekst :D

Noen interesse for dette ?

PS IKKE begynn å sende uten at vi er flere som blir enige......

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si meg enig her, og også sitere fra mail jeg har fått fra Foxx angående annen bommert de har gjort (frakt = 0, og total sum = vareverdi + frakt..):

Hi

I'm sorry to hear about this. The price should be correct on the invoice or at least that is always the intention, we don't usually include the cost of shipping. FOB is the default setting on Fedex.

<BR clear=all>Kind regards,

Foxx

Shinearama Ltd.

Men dette hjelper oss ikke mye akkurat all den tid FedEx kun forholder seg til utfylt dokumentasjon og at det er mottager som må klage til Tollvesenet på feil utstedt ekstra-gebyrer, mva etc (og de folka der kommer man ikke akkurat langt med - da de også kun forholder seg til utfylt og medfølgende dokumentasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at alle som støtter saken poster "enig" eller noe sånt på engelsk (altså lage en engelsk tråd av det) og så sender f.eks. du Ståle linken til Shinearama så kan dem lese hvor mange som sliter med akkurat dette..  Men kanskje spamme eposten dems virker bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si meg enig her, og også sitere fra mail jeg har fått fra Foxx angående annen bommert de har gjort (frakt = 0, og total sum = vareverdi + frakt..):

Hi

I'm sorry to hear about this. The price should be correct on the invoice or at least that is always the intention, we don't usually include the cost of shipping. FOB is the default setting on Fedex.

<BR clear=all>Kind regards,

Foxx

Shinearama Ltd.

Men dette hjelper oss ikke mye akkurat all den tid FedEx kun forholder seg til utfylt dokumentasjon og at det er mottager som må klage til Tollvesenet på feil utstedt ekstra-gebyrer, mva etc (og de folka der kommer man ikke akkurat langt med - da de også kun forholder seg til utfylt og medfølgende dokumentasjon

Det betyr egentlig at foxx bare trenger å endre sitt system på ordrer til norge slik at frakt blir påført på invoicen og at fedex dermed må forholde seg til denne ?

Altså ta bort FOB som default setting på ordrer til Norge...og erstatte det med den reelle fraktprisen. Og ikke minst alltid ha en minimumsfraktpris til Norge slik at denne ikke under noen omstendighter er null ????

- skjønner jeg deg rett Essie ?

Hva med at alle som støtter saken poster "enig" eller noe sånt på engelsk (altså lage en engelsk tråd av det) og så sender f.eks. du Ståle linken til Shinearama så kan dem lese hvor mange som sliter med akkurat dette.. Men kanskje spamme eposten dems virker bedre :P

Jeg tror faktisk at en velfylt innboks hvor alle er fra Norge og sier det samme er mye vanskeligere å ikke ta stilling til enn

en link han like gjerne kan la være å se på hvis han har en dårlig dag.

Norge er et lite land med få mennesker...derfor er det viktig at vi gjør oss så store som overhodet mulig når vi skal prøve å påvirke og ha gjennomslagskraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter selvfølegelig denne.:)

Kjempe bra tiltak Ståle.:thumbs:

Du fortjener kred for denne.

Var det ikke noen som fikk problemer med forsendelser under 200 kr?

Problemet var vell att det var krysset av feil i dokumentet som fedex mottok fra Shinearama.

Endret av cotte78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :)

Henter inn synspunkter til søndag kveld før vi eventuelt - på helt selvstendig og ikke minst selvvalgt grunnlag velger å sende en epost til dette firmaet for å informere om problemet og be om hjelp til forutsigbare fraktkostnader på alle pakker derifra.

Skriv gjene i tråden om "du er med "

Og jeg opppfordrer alle som ser på dette som et problem til å delta ved å sende denne eposten for å informere Foxx.

Men ikke før vi har fått flere sine synspunkter ila søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne både - og Belle. :)

Psykologien er at flere sender det samme for å signalisere og synliggjøre på en veldig følbar måte at dette er noe mange står sammen om.

Alternativet er å skrive i Mailen at dette er noe vi er 35 stykker som synes, men dette blir da lett bare et tall - og ikke faktiske mennesker og potensielle kunder...noe som blir mye mere synlig ved hjelp av 35 eposter fra forskjellige mennesker som sier det samme.

På den annen side så er dette å dra frem den største kanonen med en gang, og selv om innholdet overhodet ikke er konfliktskapende eller negativt ladet mot butikken så kan det være en litt irriterende henvendelsesform.

Et annet alternativ er at jeg..eller kanskje allerhelst Essie (som alt har v'ært i dialog) sender mailen, men at den er underskrevet av alle som sier " jeg er med" i tråden ?

Det viktigste er uansett at shinearama får vite at det er mange som sitter på gjerdet fordi det er så uvisst hva fraktprisen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt initiativ dette, Ståle...jeg stemmer for en versjon med EN mail hvor folk undertegner !

Mailen trenger noen rettelser mht. rettskrivning, setningsbygging o.l., her er en ny utgave :

Hi,

We would like to inform/warn you that orders marked as FREE DELIVERY shipped to Norway by Fedex can become extremely expensive for the customer.

When no delivery cost is specified on the invoice, Fedex will calculate a shipping rate of up to Nkr 50.-/ GBP 5.2 - per kilograms, and some of us at the DCN (Detailers Club Norway -) have experienced as much as £80 in freight costs on "free shipping" deliveries from Shinearama.co.uk. Thus, shipping costs may well excede the cost of products bought.

The DCN members are dedicated Norwegian detailing enthusiasts who spend a considerable amount of money each year on detailing products. We are a fast growing club (1800 members now), and the members are always seeking new and exciting products worldwide. Many of us appreciate Shinearama`s service and products. But as long as the above mentioned problem exists, people will be very hesitant to take the risk of shopping from you.

In our forums, Shinearama is always mentioned in threads regarding shopping abroad. The thread " Experiences with shinearama.co.uk" is now counting 41 pages with mostly excellent feedback, marred only by posts from members who had problems with shipping and the rates from the freight companies.

Our hope is that you, who know your delivery system and shipping affiliates can come up with a solution to this problem so that the actual freightcost for the customer can be more reliably calculated on all deliveries and not different from company to company and/or order to order.

We hope you will help us by solving this problem, so Shinearama can continue as one of the Norwegian detailers' most preferred shops abroad.

This matter is of great importance to us, and we are looking forward to your feedback with, hopefully, a resolution.

Best regards from

Ståle Hasselø

VIP Member

Detailersclub Norway

***

Som dere ser har jeg lagt litt mer vekt på oss som "pressgruppe", for det er jo faktisk MYE penger vi handler for sammenlagt. Hvis de blåser i mailen (og de inntektene) er de kanskje ikke så kundevennlige som de ønsker å gi inntrykk av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Et annet alternativ er at jeg..eller kanskje allerhelst Essie (som alt har v'ært i dialog) sender mailen, men at den er underskrevet av alle som sier " jeg er med" i tråden ?

Det viktigste er uansett at shinearama får vite at det er mange som sitter på gjerdet fordi det er så uvisst hva fraktprisen blir.

Er med på denne

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

er med jeg og.

jeg har akkurat fått pakka mi med "fri frakt" og håper på at ikke jeg får samme problemet. sitter og skulle ønske at jeg hadde betalt 70kr i frakt :P

edit:

er det ikke den linken her du egentlig hadde planer om å legge ut lenger opp her?

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6941-stjaernagloss/page__st__20

det er der det inlegget fra cotte står. tenkte bare jeg skulle si ifra

Aiaiaiai...brøler av meg :blush:

Takk for tipz...skal rette det opp :thumbup:

Endret av Ståle
tips tatt til etteretning :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat mottatt en pakke hvor frakten skulle være gratis. Da er det vel bare å vente på en saftig regning. Men er det ikke Fedex som problemet her da. Hvis vi får en bekreftelse fra Shinearama at de faktisk har betalt frakten så kan den sendes som bevis til Fedex?

Skjønner ikke at Fedex i utgangspunktet vil sende en pakke dersom ikke sender (Shinearama) har betalt for frakten på forhånd. :blink:

Uansett er jeg med på et felles opplegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...