Gå til innhold

FiveInline's kjøretøy! Golf Mk6, S4C4


FiveInline

Recommended Posts

Ikke så mye nytt på bilfronten.

Har fått senkesettet til A6'n så får se til uka om jeg kanskje monterer dette :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg kjøpte komplett med fjær og demper av merket AP :)

Det finnes hos NBS, det senker 40/30mm. Mener det koster ca 3000,-

Fikk montert bak på min i går. En times tid så var det byttet på begge sider.

Skal se på de foran i kveld/i morgen.. Litt mere arbeid der, men det går nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
FiveInline

Ikke så store nyheter..

Jeg ville ikke begynne med senkesettet foran på A6 nå rett før jeg reiste offshore itilfelle endeledd etc. skulle bli ødelagt :P
Så det får vente noen uker :)

A6 tapper også litt strøm. Bestilte ny tenningsdel til tenningslås og fikk byttet den forrige søndag.
Jeg målte 12.64v på mandag kveld, og 12.60v tirsdag kveld. Er dette akseptabelt tap av strøm?
Jeg tok ingen sjanser, så jeg koblet av batteripolene på flyplassen itilfelle det skulle tappe seg helt tomt før jeg kom hjem.. :)

S4 har også fått noe deler. Det ble HP2 fjærbein med bremser/kalippere. samt gule koni dempere og H&R fjærer foran og bak.
En kamerat som ordnet transport ifra VACN rudskogen treffet, så jeg får hente dette når jeg kommer hjem ifra jobb default_smile.png

KTM'n er levert til forhandleren for 15.000km service. :)

Sykkelen har blitt mye brukt i sommer, og jeg er storfornøyd med den. 15.000km siden første helg i april i år syntes jeg er ålreit :P

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

samt gule koni dempere og H&R fjærer foran og bak.

Jeg kjører på gule Kayaba Ultra SR dempere.

adf04d8b4e602d16.jpg

93acf9ea02ba7687.jpg

med noen røde fjærer som stod på bilen da jeg kjøpte den. Føler jeg ikke har helt kontroll på senk her. De er ikke merket med noe og har lyst å bytte ut disse.

Hvor mye senk er det med H&R fjærer? Min stod fint med 19" men med 18" er det ikke helt ok. Men når jeg ser under bilen så er det ikke så veldig mye å gå på...

Sykkelen din er jo digg, ikke rart at du har koset deg så mye med den :)

Jeg venter på lappen fra Polen og kan endelig kjøre lovlig ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg kjører på gule Kayaba Ultra SR dempere.

med noen røde fjærer som stod på bilen da jeg kjøpte den. Føler jeg ikke har helt kontroll på senk her. De er ikke merket med noe og har lyst å bytte ut disse.

Hvor mye senk er det med H&R fjærer? Min stod fint med 19" men med 18" er det ikke helt ok. Men når jeg ser under bilen så er det ikke så veldig mye å gå på...

Sykkelen din er jo digg, ikke rart at du har koset deg så mye med den :)

Jeg venter på lappen fra Polen og kan endelig kjøre lovlig ;)

Hvordan er kjørekomforten med det oppsettet du har? :)

Jeg har H&R fjærer på nå, men på originale dempere. Mener fjærene senker 35mm på begge setta..

Som du sier så er det ikke så veldig stor bakkeklaring, for chassis ligger veldig lavt på disse bilene.

Jeg sliter med diverse fartshumper nå..

Grunnen til at jeg bytter er at jeg syntes bilen er litt slapp og for myk i fjæringa.

Gule koni + h&r fjærene er litt brukt da, men det skal være veldig bra. :)

Har du sykkel du eller? :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
FiveInline

Det ble en liten handel i forrige uke når jeg var på jobb.

Pakken dukka opp på døra i dag, og det så bra ut! :)

20141023_113747_zps0a02dfaa.jpg

Turbonetics E46 turbo, oljekjølt
Grenrør med wastegate
Bosch grønne 440cc dyser

AAN hjerne med custom chip og 3bars map sensor

Jeg har også kjøpt bredbåndslamba og justerbar bensintrykksregulator av en kamerat.
Dette har jeg ikke henta enda.

Det siste som må handles inn er nye pakninger til turbo/manifoil + settskruer/muttere og innsugsbend da diameter på E46 turboen er større enn OEM K24. :)

Med dette kit'et skal den være god for ca 400hk.

Mulig turbo klarer litt mere, men jeg kommer ikke til å kjøre på fullt trykk da jeg vil ta litt vare på rådene :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
FiveInline

Ikke så veldig mye nytt på denne fronten. Delene som ble kjøpt til S4 ligger enda godt i ei eske :P

Det har vært litt travelt med kurs, reiser osv. så det har ikke blitt prioritert, men jeg får se over nyttår om jeg får gjort noe :)

A6'n som jeg byttet mot golfen er solgt, og golfen er kjøpt tilbake :P
Han kameraten min som overtok golfen skulle bytte leilighet, så da måtte han kvitte seg med bilen. Valget var enkelt når han spurte meg, for dette er en skikkelig god bil! :)

Han har lakkert panser og en skjerm pga. steinsprut, kanal + dør pga. litt rust som gikk på garanti. Ellers har han byttet OEM 18" felgene mot noen 19" Touareg felger + byttet støtfanger foran og bak til R-Line.

Planene mine fremover er ikke så store, men jeg er på leit etter ei lykt siden den ene er skikkelig matt på innsiden, og muligens ny chip.

Bilen var skikkelig skitten når jeg overtok, og beskyttelsen hadde begynt å dabbe av.. Det ble da en god vask og ett lag SV Mirage samt RainX på ruter. I morgen blir det ny vask da det er meldt 7 grader, så får jeg også ta en runde innvendig. :)
Noen bilder av nyvoksa bil :

20141215_104724%20copy_zpsiis7ctfh.jpg

20141215_104711%20copy_zpsyajmckut.jpg

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hadde det ikke vært for at de lyktene der er Permaseal-forseglet hadde det vært en smal sak å åpne dem for rengjøring... men siden de er Permasealed er det omtrent glemmesak.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få tilbake gamlebilen. Drømmer om å kjøpe tilbake Land Roveren min omtrent hver dag.

Hvor har du/kompisen din kjøpt det VW-merket med tysk flagg?

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Hadde det ikke vært for at de lyktene der er Permaseal-forseglet hadde det vært en smal sak å åpne dem for rengjøring... men siden de er Permasealed er det omtrent glemmesak.

Det er nettopp det som er litt dritt :P

Ny lykt koster 6k så det er ikke så veldig aktuelt.. Jeg lurer litt på helt sorte R lykter ifra USA som man får for samme pris, men da får man kun huset så jeg må flytte over alt av elektronikk. :)

Deilig å få tilbake gamlebilen. Drømmer om å kjøpe tilbake Land Roveren min omtrent hver dag.

Hvor har du/kompisen din kjøpt det VW-merket med tysk flagg?

Det var skikkelig digg! Jeg har savnet den mye etter at den tok avgårde i sommer :P

Det tyske flagget er kun klistremerker som er satt inn imellom på logoen. Tror det kommer ifra Ebay. Det lå i hanskerommet når jeg overtok bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er nettopp det som er litt dritt :P

Ny lykt koster 6k så det er ikke så veldig aktuelt.. Jeg lurer litt på helt sorte R lykter ifra USA som man får for samme pris, men da får man kun huset så jeg må flytte over alt av elektronikk. :)

Da er du jo egentlig like langt - lykten må fremdeles åpnes, og i stedenfor å bare måtte åpne én lykt må du åpne fire... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Da er du jo egentlig like langt - lykten må fremdeles åpnes, og i stedenfor å bare måtte åpne én lykt må du åpne fire... :)

Jeg mener på at man slipper det, for lykteglasset er en del av huset. Må bare flytte over pærene + diverse moduler/bokser.. :)

Edit; Her er link : http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_VI--TDI/Lighting/Headlights/ES2190098/

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg lukter litt OT her men ++ kan vel kanskje bety også Golf eller? :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg lukter litt OT her men ++ kan vel kanskje bety også Golf eller? :P

Du har helt rett ;)

Både golf og KTM går i samme tråd med S4. Gidder ikke å lage en for hvert kjøretøy :P

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Prøvde på de "nye" sommerfelga på golfen her en dag. Disse er 5x130 ET60 så det passer ikke uten adapter :P
Men det fulgte med så det var ikke noe problem. 15mm tykk adapter fra 5x130 -> 5x112, så da blir det ET45 som er perfekt.

Felgene er 9x19" og har 215/35-19 Falken dekk.

Dette var skikkelig grusfanger nå når dem strør så veldig :P Hele bærearmen var full + innside av felger. Det ramlet også noe stein imellom bremseklosser og skiver så det ble litt høylytt ved lav fart :P Det blir nok bedre til våren når all grusen blir borte :)

20141222_135249_RichtoneHDR%20copy_zpshr

20141222_135214_RichtoneHDR%20copy_zpsx7

20141222_135154%20copy%20copy_zpsemdsmw3

20141222_135144copy_zps6edbceac.jpg

Endret av FiveInline
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
FiveInline

Det frister veldig å sette på sommerfelgene igjen, men det er litt skummelt når det er frost om natta så jeg får holde meg litt til :P

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Lekker golf!  Om du kjøper nye baklyker, kjøper jeg gjerne dine! :) hehe! Har halogenlyker på min, og er så dritt lei av de! 

Må si det gjor seg med ny bakfanger. Kanonkul! :thumbs:


Og den sykkelen er jo bare en drøm. Sikler etter en slik tur du hadde, med en slik sykkel! 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Lekker golf!  Om du kjøper nye baklyker, kjøper jeg gjerne dine! :) hehe! Har halogenlyker på min, og er så dritt lei av de! 

Må si det gjor seg med ny bakfanger. Kanonkul! :thumbs:

Og den sykkelen er jo bare en drøm. Sikler etter en slik tur du hadde, med en slik sykkel! 

 

Takk for det! :)

Du mener kanskje frontlyktene? :P Jeg sliter litt med å koste på meg nye, så jeg ser meg litt om etter brukte jeg også :)

Jeg syntes Golf mk6 ser litt hissigere ut med halogenlykter, men så er det jo helt klart mye bedre lys med xenon..

Det gjorde seg godt med både bak og framfanger, men den ble veldig mye lavere foran for den bygger litt mer nedover :P

 

Moro med sykkel ja! ;)

Blir en ny tur i juni, men da får jeg med 2 kamerater så jeg slipper å kjøre alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...