Gå til innhold

Temperatur på vask av Microfiber


AndersE88

Recommended Posts

Ser i artikkelen som er skrevet om vedlikehold av microfiber så står det 90 grader celsius, men på en del av microfiberen jeg har kjøpt så står det anbefalt temperatur 90 grader farenheit som er cirka 30 grader celsius. Hva er anbefalt(riktig) temperatur eller varierer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mine på 60 grader Celsius.

Bruker å legge de i bløt sammen med litt Chemical Guys Microfiber Rejuvenator i en bøtte med lunket vann. Vrir ikke ut vannet av MF men lar de ta med seg vannet fra bøtta inn i vaskemaskinen.

Så bruker jeg milo i såpebeholderen og eddik i skyllemiddelbeholderen.

90Grader synes jeg virker veldig varmt så har ikke testa det enda.

Endret av Thomas_K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har kokt de aller fleste mikrofibrene jeg har her, og ikke noe problem det, men det holder ofte med 60c mht vask ja..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slik at når man koker de så mister de jo fargen sin. Litt kjedelig med "dølle" farger, så jeg holder meg unna koking! :) De blir ihvertfall rene på 60grader. Det burde vel nesten vært en liten guide på hvordan man skal vaske sakene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja koking ta nok mer farge ja, vet folk har kokt de i vann på kokeplate også noe som ikke er noe problem. Alt av vaskeutstyr bla til vaskemopper ol står det 90c på mht vask og da uten vaskemiddel.. kun kokvask for å få de rene..

Står litt her også:

mikrofiber vask

La til 60c også der for de som vasker mikrofiber ol som ikke er så ille møkkete...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Er vel slik at når man koker de så mister de jo fargen sin. Litt kjedelig med "dølle" farger, så jeg holder meg unna koking! :) De blir ihvertfall rene på 60grader. Det burde vel nesten vært en liten guide på hvordan man skal vaske sakene sine?

http://www.detailersclub.no/artikler/guide/306-vedlikehold-av-mikrofiber-og-vaskehansker

;)

Husk også på det at om MF klutene ser rene ut, kan det godt hende det er igjen polish eller annet i klutene som gjør at de blir vannavstøtende o.l. Derfor er det greit å vaske på 90 grader! I alle fall det jeg har funnet ut...

EDIT: OG Truls var raskere på avtrekkeren ;)

Endret av Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Alt av MF kjøres på 95 grader her, uten problem... Bløtlegger de først, har brukt Surfex HD de siste gangene, men skal prøve med Bio Tex neste gang nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa med å bløtlegge sånne gule korea mf`er i biotex. så hadde eg ei kork eddik og milo v 60 grader. Prøvde buffe av sv concorso med di.. da linte di noe inni helvete. og di har ikke lint så mye før.. Vet ikke va det var før, men ska nu prøve en gang til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa med å bløtlegge sånne gule korea mf`er i biotex. så hadde eg ei kork eddik og milo v 60 grader. Prøvde buffe av sv concorso med di.. da linte di noe inni helvete. og di har ikke lint så mye før.. Vet ikke va det var før, men ska nu prøve en gang til dette.

Litt OT, men jeg har ikke hatt lintingproblemer med mine gule koreakluter. Har kun blitt vasket med MF vaskemiddel på både 60 og 90oC. Personlig holder jeg meg unna milo på MF da det finnes eget vaskemiddel for disse. Dauesauene får milo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker mf etter vask på 60 grader og etter poleringsjobber tar jeg de på 95 grader for å fjerne mest mulig rester og oljer...

Milo i vaskekammer og eddik i rommet til tøymykner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg vasket fikk de ikke noe prewash, rett i maskinen på 90grader med milo og uten skyllemiddel

dårlig resultat, de så like skitten ut og de mest hårete mf`ene (sasquatch feks) føltes ikke fri for voksprodukter. Så da blir det prewash neste gang ja og så skal jeg prøve på 60. De linter på vinduene men ikke på lakken, artig fenomen.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prewash må tul for å få de rene ja. I allefall hvis de har ligget en stund. Har selv prøvd å vaske uten prewash et par ganger i det siste og klutene føltes harde og sticky i forhold til de andre.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å vaske uten prewash her på 40-75 grader avhengig av hvor møkkete de har vært, men syns de har blitt litt sticky de 2 siste gangene, akkurat som de ikke er helt rene for polish.

Hvordan er Zalo som prewash? Tenkte å kjøpe noe Surfex snart, men har ikke pr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo funker, men skummer veldig hvis de ikke er skyllt helt rene før de går i maskinen. Enda værre enn surfex. Er derfor jeg foretrekker vanish.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...