Gå til innhold

Dodo Juice Buff Daddy DA "godt"nåkk til en amatør?


Brungot

Recommended Posts

Heisann godt folk:)

Lurer på å skaffe meg en skikkelig DA maskin,har surfet litt her på forumet, men blir ikke helt "klok" på hva jeg skal kjøpe. Har hatt mange BILLI varianter som f.eks biltema sin tohodede polish maskin. Men synst den var dårlig/for tung og jobbe med,pluss paddene låg skummelt nært lakken. SÅ tenkte jeg skulle kjøpe noe skikkelig.

Tok meg en tur til Arne her på forumet fra Ålesund og fikk prøve hans Meguiars G220 DA(takk til han), den var jo helt TOPP. Har lyst på en slik en, har sjekket litt opp på shinearama, men er for øyeblikket utsolgt, men hva tenker dere om billigvarianten "Dodo Juice Buff Daddy DA" er den god nåkk og kan måle seg med meguiars G220 DA? Har også siklet litt på FLEX sin DA, men synst denne blir noe dyr!! Tenker selv at jeg får bare smøre meg med tollmodighet og vente til shinearama kommer med flere Meguiars g220 tilsalgs. Hva synst dere folkens som har litt mer "kjøtt" på bena når det gjelder DA maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buff daddy er samme maskinen som kestrel das-6. Denne er helt på høyde med meguiars G220 selv om den er litt billigere. Har brukt denne selv på noen biler nå og jeg synes den er en helt topp DA. Husk at det også finnes kestrel das-6 pro for noen hundrelapper ekstra hvis du vil ha en litt kraftigere maskin som greier å korrigere litt bedre på hard lakk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at forskjellen på alle DAS6 baserte maskiner er minimal, dvs at om den heter G220 eller Buff Daddy er revnende likegyldig. :) Kjør på!

Disse kan forøvrig ikke sammenlignes med Flex DA som har tvungen rotering. Den er mye bedre egnet til korrigering enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får til fin korrigering med den, det tar bare ofte litt lengre tid enn med en roterende :)

Uansett, veldig fint å ha en DA i bakhånd hvis du kommer ovenfor en skikkelig "slem" lakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som arne sier så er det vell best å få litt mer erfaring før jeg gir meg ut på roterende. Tror jeg går for den Meguiars G220. Om noen har en fint brukt en tilsalgs så er jeg interessert:) Hvorfor får jeg ikke legge inn noe på Kjøp/salg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som arne sier så er det vell best å få litt mer erfaring før jeg gir meg ut på roterende. Tror jeg går for den Meguiars G220. Om noen har en fint brukt en tilsalgs så er jeg interessert:) Hvorfor får jeg ikke legge inn noe på Kjøp/salg??

Du må være VIP for å legge noe inn på kjøp/salg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

God maskin det ja, så bare å glede seg :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det så har meguiars kommet med en G220 v2 nå som skal være betydelig kraftigere enn den vanlige. Noe ala DAS-6 pro. Har ikke sett den i butikkene enda men.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det så har meguiars kommet med en G220 v2 nå som skal være betydelig kraftigere enn den vanlige. Noe ala DAS-6 pro. Har ikke sett den i butikkene enda men.

Har hørt rykter om den jeg også,men har enda ikke sett den komme tilsalgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...