Gå til innhold

PTG måler fra Ebay?


Anaxyd

Recommended Posts

Sett litt rundt etter PTG måler, og syntes det er litt stivt med 3 lapper for en slik en. Sett litt på alternative sider, og kom over Ebay.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HighLine-Meter-1st-GEN-Paint-Coating-Thickness-Gauge-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ200506485720QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

Her fant jeg en som ser ganske fornuftig ut, til en bra penge.

Men er dette noe særlig? Eneste som er viktig med en sånn måler, er vel at den måler nøyaktig, flere krav har jeg vel heller ikke! Så om noen kan si om denne er bra eller ei, hadde det vært knall! Garanti er også med på kjøpet her.

EDIT: Fant en til, som så ut til å være enda bedre: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Digital-Paint-Coating-Thickness-Meter-Gauge-F-NF-1250-m-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ270616825205QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay-målere funker gull.

Lovte Ståle en link av den utgaven jeg kjøpte, og her er den:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270515626526&ssPageName=ADME:X:AAQ:MOTORS:1123

Kom vel på ca 2500 alt inklusive. Da lagrer den målingene slik at du kan bla i de, den viser max og min i en serie, samt gjennomsnitt.

Den kalibreres også både til stål og aluminium, og fungerer sålangt helt knall. Bakgrunnsbelyst er også fint i en mørk garasje, samt at sensoren sitter på en ledning slik at du lett kommer til oppe på taket på biler og andre rare steder, og lett kan se på måleren samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at disse fungerer helt fint. Er samme produsent som de som selges i div bilpleiesjapper. Blandt annet samme som paint detective.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo litt stiv den prisen der syntes jeg, blir jo ca 1000kr dyrere enn den jeg fant. Men ja, den ser jo meget kjekk ut med tanke på lagring av målinger og gjennomsnitt! Samt at sensoren er på en ledning!

Men den jeg linket til vil være omtrent like bra saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv i samme situasjon og lurte på hvor jeg skulle bestille, men jeg kjøpte meg rett og slett Paint Detective PD8 fra Swissvax under deres bøtte-kampanje. Mulig det er akkurat de samme som selges på eBay, men orket ikke tråle der å kikke å synse, så jeg bestilte rett og slett bare hos SV da jeg visste hva jeg fikk, og at den skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo litt stiv den prisen der syntes jeg, blir jo ca 1000kr dyrere enn den jeg fant. Men ja, den ser jo meget kjekk ut med tanke på lagring av målinger og gjennomsnitt! Samt at sensoren er på en ledning!

Men den jeg linket til vil være omtrent like bra saker?

Helt sikkert. :) Jeg kjøpte den første jeg fant med bakgrunnsbelysning og lagring av målinger. Mulig jeg kunne funnet en billigere, men hey... denne er jo knallgod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay-målere funker gull.

Lovte Ståle en link av den utgaven jeg kjøpte, og her er den:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270515626526&ssPageName=ADME:X:AAQ:MOTORS:1123

Kom vel på ca 2500 alt inklusive. Da lagrer den målingene slik at du kan bla i de, den viser max og min i en serie, samt gjennomsnitt.

Den kalibreres også både til stål og aluminium, og fungerer sålangt helt knall. Bakgrunnsbelyst er også fint i en mørk garasje, samt at sensoren sitter på en ledning slik at du lett kommer til oppe på taket på biler og andre rare steder, og lett kan se på måleren samtidig.

For 2550 får du jo Paint Detective fra f.eks Swissvax, og da mener ihvertfall jeg at det er en ulempe å kjøpe utenlands. Hva med garanti f.eks? Skal ikke skjære alle under en kam, men er ikke sikkert garanti og reparasjon er like enkelt hos et utenlandsk firma, eller selger på Ebay. Evt så kan man jo passe på når en av de norske butikkene kjører kampanjer.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt rundt etter PTG måler, og syntes det er litt stivt med 3 lapper for en slik en. Sett litt på alternative sider, og kom over Ebay.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HighLine-Meter-1st-GEN-Paint-Coating-Thickness-Gauge-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ200506485720QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

Her fant jeg en som ser ganske fornuftig ut, til en bra penge.

Men er dette noe særlig? Eneste som er viktig med en sånn måler, er vel at den måler nøyaktig, flere krav har jeg vel heller ikke! Så om noen kan si om denne er bra eller ei, hadde det vært knall! Garanti er også med på kjøpet her.

EDIT: Fant en til, som så ut til å være enda bedre: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Digital-Paint-Coating-Thickness-Meter-Gauge-F-NF-1250-m-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ270616825205QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Vær obs på at den første linken din bare sender til usa/Canada.....

Link nummer 2....er det samme specs som din Knut Arne....?

- tenker på F/non F ? (om den skal kunne måle på umagnetisk materiale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så den første sine fraktbegrensinger først nå. Mulig de kan sende til Norge, men da skal de sikkert ha en god del ekstra. Den andre linken derimot, virker ganske god. Man får alt ferdig frakta til Norge for 1500kr med dagens kurs. Det er ikke feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så den første sine fraktbegrensinger først nå. Mulig de kan sende til Norge, men da skal de sikkert ha en god del ekstra. Den andre linken derimot, virker ganske god. Man får alt ferdig frakta til Norge for 1500kr med dagens kurs. Det er ikke feil?

Hva med disse f.eks.?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Paint-Coating-Thickness-Meter-Gauge-Automobile-NEW-/280469000321?pt=Motors_Automotive_Tools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DIGITAL-PAINT-COATING-THICKNESS-GAUGE-NEW-MODEL-6S-/270587425544?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories

Edit: Denne var vel den billigste jeg fant i farten.. http://cgi.ebay.co.uk/DIGITAL-PAINT-COATING-THICKNESS-GAUGE-NEW-MODEL-2B-/270588374091?pt=LH_DefaultDomain_0

Endret av geir__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jeg!!!

Her link til den lille tråden jeg lagde da jeg fikk den, fungerer helt glittrende!! Lakktykkelsesmåler

Anbefales. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Kanskje det blir den da! Måtte du betale moms og greier, eller fikk du selger til å "tricke" tollen? :)

Tror du blir fornøyd med den der ja. B)

Pakka kom med normal verdi spesifisert så betalte moms ja. Synes uansett den var så bra og fin pris, at den var verdt det.

-Men klart du må alltid ta moms i beregningen når du handler fra utlandet, og jeg er sånn at hvis det kun er småpenger å spare så kjøper jeg heller i Norge. (da jeg kjøpte min så kosta eks PaintDetective 3700.- ++ i Norge, den er blitt billigere nå da)

Fra ebay kommer den nå etter en rask hoderegning på rett under 1900.- NOK ferdig levert på døra til deg iløpet av 5-7 dager eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at den første linken din bare sender til usa/Canada.....

Link nummer 2....er det samme specs som din Knut Arne....?

- tenker på F/non F ? (om den skal kunne måle på umagnetisk materiale)

Ingen problem det Ståle, opprett deg en postboksadresse hos jetcarrier.com, så sender de de videre for lave priser. Under 1 kg som denne sikkert veier koster bare 165 nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2550 får du jo Paint Detective fra f.eks Swissvax, og da mener ihvertfall jeg at det er en ulempe å kjøpe utenlands. Hva med garanti f.eks? Skal ikke skjære alle under en kam, men er ikke sikkert garanti og reparasjon er like enkelt hos et utenlandsk firma, eller selger på Ebay. Evt så kan man jo passe på når en av de norske butikkene kjører kampanjer.

Normalt er jeg stor fan av å støtte lokalt næringsliv og nasjonale aktører, nettopp derfor har jeg KUN kjøpt en gjenstand fra det store utland og det er denne måleren.

Men nå må du sammenligne epler og epler Torby, Paint Detective er ikke i nærheten av å ha alle funksjonene til den jeg kjøpte, derfor var den ikke interessant.

Firmaet jeg kjøpte fra (Westspark eller Sparker Instruments) er velkjent for god service på andre produktgrupper, så jeg tviler ikke på at garantispørsmål lett lar seg løse.

Link nummer 2....er det samme specs som din Knut Arne....?

- tenker på F/non F ? (om den skal kunne måle på umagnetisk materiale)

Jeg testet min på en støtfanger i plast, der fikk jeg null måling. Når jeg så leser det som står i annonsen (som er det samme som i manualen) står det:

-The F probes measure the thickness of non-magnetic materials (e.g. paint, plastic, porcelain enamel, copper, zinc, aluminum , chrome etc.) on magnetic materials (e.g. iron, nickel etc.)

Dette er det vi bruker den til vanlig, altså lakk på stål.

-The N probes measure the thickness of non-magnetic-coatings on non-magneticmetals.It is used on anodizing, varnish, paint, enamel, plastic coatings, powder, etc. applied to aluminum, brass, non-magnetic stainless steel, etc.

Med andre ord greier man fint å måle lakktykkelsen på en Audi A8 i alu med denne (og mange andre biler som er helt eller delvis i alu), men ikke glassfiber eller plast.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...