Gå til innhold

Særdeles gjenstridige svarte prikker på alu-felger


Odd-M

Recommended Posts

Har brukt hele kvelden på å vaske mine nye (brukte) BBS-felger. Det er noen små tettpakkede svarte prikker/felt som sitter noe så inn i gampræva. Selvsagt vanskelig plassert i knapp overgang mellom eiker og felgbane og vanskelig å claye. Jeg er redd for at jeg må bruke mye trykk for å få clayen inn i gropene og at det skal lage riper. Har prøvd følgende:

- Ren Bilberry -> niks

- Ren Grime Reaper -> nope

- Prickbort -> waste of time...

- Ren Surfex HD -> null bitt, men fy f*** som det pumpa gørr ut av dekksidene

- 3M Sitrusrens -> nei

- 3M GPAC -> hva tror du?

Forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tardis?

Har ikke Tardis, men kan ikke drømme om at den er sterkere enn det jeg har prøvd?

Hvist det ikke er veldig store prikker kan du kanskje prøve SV metal polish ? Må være ganske ekstremt når ikke det du har prøvd til nå virker :)

Dette er lakkerte felger. Tror ikke metall-polish er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustvask er heeeelt rå! Har ikke prøvd Tardis, så kan ikke sammenligne, men blir stående måpende hver gang jeg bruker Rustvask

Hmm kanskje jeg skal sprette hull på denne snart da. Har aldri møkkete felger på min egen bil pga den ikke lager noe bremsestøv :lol: Så må teste på noen andre felger .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

I og med at ingen av midlene du har brukt til nå har klart å fjerne noen av prikkene så kan vi vel gå ut ifra at det dreier seg om seriøst fastbrente partikler som ikke løser seg opp ved bruk av normale felgrenser. Det kan være at syren fra ferrobret rustvask kan klare det, men eg tviler egentlig. vil tro at eneste som kan hjelpe er clay, av den aggressive typen. hvis ikke gjenstår glassblåsing og lakkering. lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at ingen av midlene du har brukt til nå har klart å fjerne noen av prikkene så kan vi vel gå ut ifra at det dreier seg om seriøst fastbrente partikler som ikke løser seg opp ved bruk av normale felgrenser. Det kan være at syren fra ferrobret rustvask kan klare det, men eg tviler egentlig. vil tro at eneste som kan hjelpe er clay, av den aggressive typen. hvis ikke gjenstår glassblåsing og lakkering. lykke til uansett.

Neida....Espuma i 1:9 :lol:

Hører en del skryter uhemmet av Espuma, og antar at hvis noen kan utstyre deg med en liten dose av det i en litt sterkere blanding enn vanlig så skal det omtrent ta hva det skal være. Kan være verdt et forsøk hvis det er så bra som mange sier.

Har fått en prøveskvett av denne her , og sparer den til jeg kommer over et verdig testobjekt :)

Hvis felgene er uskadet mht klarlakk så ville jeg definitivt prøvd ferrobet rustvask.

- Spray på og arbeid med en børste en liten stund...spyl av. gjenta hvis ikke bra men ikke la dette virke for lenge i gangen da det er sterkt.

Bedre å ta flere omganger enn for lange økter før du spyler av felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde?  Uten å helt vite hvordan det ser ut; På enkelte vanskelige flekker(som ikke inneholder grus og slikt) så pleier en dert lakkrens(fast cut, s03, s17, d151 etc) på flekken etterfulgt av massering med en finger å funke bra.. Løser opp dritt som bare det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...