Gå til innhold

03 Citroen Xsara(15/8.2010)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Fikk hjelp av sønnen til eier av bilen i dag, så slapp unna med ca 6 timer jobb :)

Unnskyld en del dårlige bilder i dag.Fikk vite av en hobby fotograf senere at linsa ikke skulle stå på M, men A :rolleyes:

Finner frem vaskeutstyr.

Prickbort, Grime Reaper, billberry,ez børste og SV bøtte med grit guard.Shampoo er som altid maxi suds2 :) Har andre merker også, men synes dette er shampooen over alle shampooer,hehe.

004-11.jpg

vasker leenge felgene som var veldig skitne.Felgbørsta hjalp godt på, men brukte bilberry og prickbort minst 3 runder før

de ble sånn passe ren(men ikke så ren at jeg voksa felgene senere, måtte hatt mere tid på det enda jeg vaska felgene på slutten av bøttevasken også). Brukte ikke høytrykkspyler på denne jobben, men skulle hatt det på felger ja..

006-10.jpg

Tørker bilen med håndkle fra SwissvaxV.Synes den var god å bruke.Vridde ikke ut vann en eneste gang.

012-8.jpg

Finner frem mild clay fra Swissvax.Den er lett å forme, men er litt porøs og avgir farge når den er fuktig.Ikke noe farlig det selvfølgelig,

men riccardo clay er nok fortsatt favoritten min.

013-10.jpg

Inspiserer litt rundt om.

018-9.jpg

019-6.jpg

024-9.jpg

Etter clay, så prøver jeg meg litt med min nye paint detective.Enkel å bruke!

034-8.jpg

Her har det vært opplakka sikkert.

041-6.jpg

Finner frem blå uber pad og S30.

028-8.jpg

027-8.jpg

Synes det tar litt for lite rds, så drar hjem å henter S17.

Sånn ble det med S17.

065-2.jpg

064-2.jpg

063-5.jpg

055-4.jpg

054-6.jpg

052-5.jpg

051-4.jpg

050-5.jpg

Synes dette så helt ok ut.Lite rds igjen og Levani som var med for å lære skulle jo gå over med DA,orange sholl pad og S40 etterpå, så da tar vi godt med riper, og ifølge lakkdybdemåleren veldig lite lakk.2-5 um der jeg sjekka før og etter.

Så tar jeg en grundig ettervask for å få bort polish rester og prickbort før jeg spyler den helt ren og tørker igjen.

010-9.jpg

011-9.jpg

Klar for voks.

066-3.jpg

069-2.jpg

Buffer av.

070-4.jpg

Så er bilen klar for veien igjen.Glemte sv pneu på dekkene når jeg hadde tatt en del bilder, men hadde på mot slutten :)

Dette var en veldig lett bil å få bort swirls på.blå uber og Sholl S17 er jo ikke sånn veldig grov kombinasjon.

105-1.jpg

109-1.jpg

111-1.jpg

112-1.jpg

113-1.jpg

116-1.jpg

121.jpg

122.jpg

127.jpg

128.jpg

129.jpg

133.jpg

071-4.jpg

074-3.jpg

075-2.jpg

076-4.jpg

077-4.jpg

078-3.jpg

081-1.jpg

090-1.jpg

091-3.jpg

092-3.jpg

096-2.jpg

097-2.jpg

Ble ikke mange bilder av hele bilen her pga at jeg er kanske fersk med speilrefleksen enda.Bildene ble blury uansett omtrent.Men neste gang vet jeg nok at det er en bryter eller 2 som står feil ;) Håper dere likte noe av jobben fordi.

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 5

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Bra jobbet :) Ble jo en ganske grei forbedring av lakken det der :)

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra antall etterhvert nå.. 21 biler begynner å bli noen det..

Og jobbene er det ikke noe å utsette på.. mycket bra

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bra jobbet :) Ble jo en ganske grei forbedring av lakken det der :)

Takk :) Ja, visste ikke at forskjellen var så stor på å ta så lite lakk.Etter første pass med s30 så viste punktet som var 133um, 132um :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bra antall etterhvert nå.. 21 biler begynner å bli noen det..

Og jobbene er det ikke noe å utsette på.. mycket bra

Takk :) Ja, ett bra antall for å være første året.Jeg er ikke en som lærer fort, så må jobbe ekstra ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott arbeid igjen.. Og utrolig at du fikk gjort så mye på 6 timer.. Heldigvis så er det ikke bare jeg som suger til å ta bilder med andre ord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

A, eller autofokus om du vil er en kjekk funksjon :)

Står på fælt du, dette ble jo veldig bra!

Ja, og P(for pappskalle sier en autograf som kun bruker den funksjonen her:), er også bra har jeg funnet ut.

Takk :)

Flott arbeid igjen.. Og utrolig at du fikk gjort så mye på 6 timer.. Heldigvis så er det ikke bare jeg som suger til å ta bilder med andre ord :lol:

Takk Bernhard :) Kan trøste deg med at du er en mye bedre fotograf enn meg enn så lenge ;)

Det 50/50 bilde på panseret her jo i klasse for seg selv. Den må ha vært matt før du fikk tak i det. Bling ble det ihvertfall.. :)

50/50 er nesten det viktigste på en jobb :) Ja, ble bling.Hadde aldri trodd at en så mild kombo kunne fjerne så mye selv på myk lakk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ser ut som en fin fin jobb dette H-M..

Er 100% sikker på at East tenker på AutoFOKUS og ikke "P" som står for Program(hjulet på toppen).. Autofokus er den knappen som sitter på objektivet til kameraet. Der er det en vippebryter med A til venstre og M til høyre. Hold den til venstre inntill videre:-)

Et annet tips for å se om bildene er i fokus er å se på dem etter du har tatt og zoome in med "+" knappen. Da ser du bedre om du har riktig fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Citroën og Concorso er en uslåelig kombinasjon i mine øyne :D

Cred gitt for en flott jobb på franskmannen!

:) takk skal du ha.Concorso fungerer meget bra.Å så lett å buffe av!

Ser ut som en fin fin jobb dette H-M..

Er 100% sikker på at East tenker på AutoFOKUS og ikke "P" som står for Program(hjulet på toppen).. Autofokus er den knappen som sitter på objektivet til kameraet. Der er det en vippebryter med A til venstre og M til høyre. Hold den til venstre inntill videre:-)

Et annet tips for å se om bildene er i fokus er å se på dem etter du har tatt og zoome in med "+" knappen. Da ser du bedre om du har riktig fokus.

Å ja :) Skal holde den på A i årevis tror jeg,hehe.jeg zooma inn og så og si alle bilder ble blury.Derfor jeg har klipt ut så mange bilder sm var sånn halvveis, for det var svært lite som så bra ut :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en enorm forbedring dette :) Imponerende på 6 timer også, selv med 2 personer :)

Også litt imponerende at du tok bilder hele dagen uten å merke at objektivet ikke fokuserte men ;) Jeg mener at også canon viser i søkeren når objektet er i fokus eller ikke. Den knappen bør du bare røre hvis du har som hensikt å fokusere manuellt. (har ingenting med programmene auto, program, manuel, apertue osv å gjøre)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...