Gå til innhold

Hvordan fjerne malingsflekker på bil


Dagsven

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Null stress å fjerne på plast.. Tardis el Scholl Crack 9000 gjør vei i vellinga. Eventuelt så kan du bruke en liten plastikkbit som det er rundede kanter på, feks Brodit Gap opner til å fjerne malingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som har gått i fella der! Fikk hvite flekker på den gamle bilen da jeg malte sist. Satt sinnsykt godt etter å få ha tørket godt i solen. Gikk riktignok noen dager før jeg så det og. Nå i sommer kjørte jeg bilen flere hundre meter vekk for å være sikker på å ungå malingsflekker. Kan fly langt de små dråpene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gul riccardo tar mye malingsprikker, brukte det på en bimmer her for en stund siden og det var supert, men det er en korrigeringsjobb etterpå for å ta vekk merkene etter clayen da den lager en del merker om en kjører hardt og lenge på lakken...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette satt gått ja. Prøvde blå Richardo clay, det tar dem minste flekkene men de store sitter som satan!!:(

Prøvd Tardis remover men det fukna ikke. Tror dette er Drygolin oljemaling (ment til å være i 12 år :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

må over mange, mange ganger bare så du er obs, usikker på tid jeg brukte på panser her på en bimmer, men det var en god stund.. og da brukte jeg den gule som skal være mildere en den blå.. så bare å gnukke videre..

Er det snakk om dråper på lakken el bare prikker?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må over mange, mange ganger bare så du er obs, usikker på tid jeg brukte på panser her på en bimmer, men det var en god stund.. og da brukte jeg den gule som skal være mildere en den blå.. så bare å gnukke videre..

Er det snakk om dråper på lakken el bare prikker?

Jeg brukte ca. 5 timer på to dører. Det er en del prikker, men de går greit vekk, de større dråpene sitter som bare f.... Det værste er vinduene samt plasten. Vinduene er sotet, så kan ikke bruke barberblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ca. 5 timer på to dører. Det er en del prikker, men de går greit vekk, de større dråpene sitter som bare f.... Det værste er vinduene samt plasten. Vinduene er sotet, så kan ikke bruke barberblad.

Ligger sotfilmen på utsiden av vinduet?

Eller er malingsprikkene på innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Ja den er fin den, men den er rimelig mild, så kan være den kan være litt mer arbeid å fjerne maling med den... har ikke testet malingsfjerning med den her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet hvit Butinox som var smurt på (!) en sort A4.. eieren hadde prøvd "alt" mente han, men et par minutter med Meg's quick clay var nok til å få bort rubbel & bit.. og det er en rimelig mild clay, så jeg tipper SV blå burde funke vel så bra...

Endret av Øivind/Godkjemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Må du ta vekk alle malingsprikkene med clay?

Jeg har planer om å polere og da kommer det opp to spørsmål:

Fjerner polering malingsprikkene?

Lager det i så tilfelle striper/ødelegger pads?

Endret av Hyperd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering kan ta litt malingsflekker. Men tar nok berre dei flekkene som sitter ganske dårligt. Clay er nok lurt å bruke. Malingsflekker som er i paden, kan lage litt ugagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ikke noe poeng å begynne med polering for å fjerne malingsprikker, på lakk er det clay som gjelder. Knivblad til glass, avfetting og høyttrykk med varmt vann (60-100 grader) på plast/gummi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var uheldig (slurvete) og fikk litt 2-komponent lakkstøv på andre deler av bilen enn planlagt. Det tok meg omtrent et halvt år å finne noe som fungerte for å få dette bort. Nemlig, Stoner Xenit Citrus Cleaner sammen med Clay. Sprayet på og lot virke noen minutter før jeg brukte clay. Endelig kvitt urenhetene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...