Gå til innhold

Vask av gummigulvmatter


TomRabb

Recommended Posts

Hva bruker dere for vask av gummimattene? jeg har til nå bare brukt avfetting. men er vel ikke helt fornøyd med dette. Noen bra tips der ute?

Endret av TomRabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på Espuma Revolution felgrens 1:9, spyl av. Trenger oftest ikke børste engang.

x2 på denne. Testet i går på inngrodde gummimatter. 1:10-ish, spray på, la virke litt og spyl av. Enjoy the river of brown....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvmatter mener du? ;)

Surfex HD + børste.

yes..my bad. rettet nå

x2 på denne. Testet i går på inngrodde gummimatter. 1:10-ish, spray på, la virke litt og spyl av. Enjoy the river of brown....

takk for svar. Skal prøve dette neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

P21s power gel, bilt hamber surfex HD er vel to som blir benyttet her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Jeg har brukt Meguiars Naturall Shine og Scholl Blue funker fett det og.. Ikke glatte.. Til vask er det foaming som gjelder. Eventuelt litt Stjarnagloss APC 1:10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa i går Espuma Revolution felgrens på gummimattene.. Sprayet på.. la det stå å virke litt.. spylte av me HT.. ble gulle rent.. Dette dette blir ikke siste gang jeg bruker det til.. va rett og slett genialt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex HD eller P21`s power gel m/børste etterfulgt av Pneu er det som blir brukt her i gården.

Essiek: Hvorfor mener du at Truls kommer til å få seg en overraskelse ved å bruke Espuma kontra P21 og surfex?

Har du testet disse opp mot hverandre og konkludert med at Espuma er SÅ mye "råere"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex HD eller P21`s power gel m/børste etterfulgt av Pneu er det som blir brukt her i gården.

Essiek: Hvorfor mener du at Truls kommer til å få seg en overraskelse ved å bruke Espuma kontra P21 og surfex?

Har du testet disse opp mot hverandre og konkludert med at Espuma er SÅ mye "råere"? :)

3/4 flaske med p21s på felgene på en bil (2 runder, og relativt rikelig med produkt) -> bra resultat

1/2 flaske med 1:5 Espuma (2 runder og relativt rikelig med produkt) -> bra resultat

Espuma banker P21S mht rens pr krone ihvertfall

Mht gummimatter så tok jeg SurfexHD på mattene i Saab'n heromdagen - 1:15ish blanding. Rant bra med guffe, spesielt på førerside-matta. Sprayet på Espuma 1:9 runde to og det rant mer brun guffe.

Så ja, Espuma er for meg bedre, billigere og mer anvendelig enn P21S ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/4 flaske med p21s på felgene på en bil (2 runder, og relativt rikelig med produkt) -> bra resultat

1/2 flaske med 1:5 Espuma (2 runder og relativt rikelig med produkt) -> bra resultat

Espuma banker P21S mht rens pr krone ihvertfall

Mht gummimatter så tok jeg SurfexHD på mattene i Saab'n heromdagen - 1:15ish blanding. Rant bra med guffe, spesielt på førerside-matta. Sprayet på Espuma 1:9 runde to og det rant mer brun guffe.

Så ja, Espuma er for meg bedre, billigere og mer anvendelig enn P21S ja :)

Nå tenkte ikke jeg kun på P21`s da Truls også nevnte surfex HD.

En halv liter P21`s 1:2 holder ihvertfall til 8-10 dekk her i gården, men nå bruker jeg mest SurfexHD 1:3 til gummimatte/dekksidevask og den pumper ut brun guffe og det blir rent. Men hvis du mener at jeg å kommer til å få meg en overaskelse i.fht at Espuma skal rengjøre gummimatter så mye bedre enn SurfHD så må jeg kanskje teste det...

Poenget mitt var egentlig bare at jeg synes det kanskje var litt drøyt å påstå at Espuma er så mye bedre på gummimattevask, at "vi" som bruker P21`s og

surfex vil få seg en overraskelse ved å teste Espuma :)

Janko: det blir enda renere hvis du gidder å bruke børste på mattene i tillegg til HT :P

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er drøyt all den tid jeg har testet alle produktene. Espuma 1:9 er fler-funksjonell og sånn sett "bedre" enn p21s. Drøyere i bruk og like effektiv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mye en blir overasket over innimellom, en tror nok ofte at bla Amazin Roll Off er kongen på haugen mht dekksider også men så tester en surfex HD og da blir en plutselig litt usikker på hvem av de som bør sitte på tronen... missforstå meg rett, ARO er knall på dekksider den, men mengden dritt som kommer ut etter en runde med Surfex HD overaskende mye det også.. ARO har jeg brukt på matter og plastinnlegg i biler også, funker det også..

P21s er jeg enig i fint kan tynnes ut, den skummer bra opp også mht børstvask og er 100% trygg på det som finne av felger... aldri merket noe tull med den uansett hvor lenge den ahr vært på felgene...

Skal få shoppa meg en flaske med Espuma og se hvordan den er da Espen hitill ikke har ført meg bak lyset mht produkt tips :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er drøyt all den tid jeg har testet alle produktene. Espuma 1:9 er fler-funksjonell og sånn sett "bedre" enn p21s. Drøyere i bruk og like effektiv også

Som sagt nevnte også Truls surfex HD, men hvis du fortsatt mener at jeg blir overrasket over hvor mye bedre Espuma er på gummimatter kontra surfex må det selvfølgelig testes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...