SF AutoSpa

Kun Paypal hos SS ?

Fylte handlevogna på SS forleden dag, og dro frem visakortet for å betale, men fant kun oppkrav og Paypal som betalingsmåte ?

Er det ikke mulig å betale med kort her ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte handlevogna på SS forleden dag, og dro frem visakortet for å betale, men fant kun oppkrav og Paypal som betalingsmåte ?

Er det ikke mulig å betale med kort her ?

kan betale regningen via nettbank, merket med ordrenr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan betale regningen via nettbank, merket med ordrenr.

Ok, da prøver jeg det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så er paypal veldig kjekt å ha da. Jeg handler nesten ikke hos butikker som ikke har paypal lenger. Trygt og enkelt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke akkurat vilken løsning SS har på PayPal alternativet siden jeg handler kontant der, men i min nettbutikk kan man bruke Visa kortet sitt uten å ha PayPal konto når man velger PayPal som alternativ.

Dette fungerer utmerket.

Endret av remiandre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke HELT Paypal, de har jo betaltingsgrenser.. passer ikke mitt bilpleiebudskjett og ha grense på 24 000kr :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret er da å ha opptil flere paypal kontoer ;):P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke HELT Paypal, de har jo betaltingsgrenser.. passer ikke mitt bilpleiebudskjett og ha grense på 24 000kr :P

Grensa på PayPal er vel på 70000 NOK pr.transaksjon og det holder nok for de fleste av oss pr handel av bilpleieprodukter vil jeg tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paypal er nice og bruker det ganske mye, men når du handler i utlandet er kursene vi som kunde får særdeles dårlig. Ikke rart de tjener penger....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke kursene er så ille jeg. Når jeg har regnet ut på forhånd med bankenes kurser hvor mye jeg vil måtte betale i nok så pleier det å stemme omtrent på krona. Det varierer kanskje litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paypal tar jo opp til 2% av hver transaksjon + gebyr når det er snakk om små summer som overføres. Det blir jo bare mindre og mindre dess større beløp det er snakk om. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paypal er nice og bruker det ganske mye, men når du handler i utlandet er kursene vi som kunde får særdeles dårlig. Ikke rart de tjener penger....

Kursene er det ikke noe galt med, og gebyrene betaler selger. Hva er da problemet? Paypal er genialt spør du meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handler alt for ofte med paypal og ebay, og har aldri opplevd noe annet enn å betale mindre enn hva jeg regna ut med dagens valutakurser, og gebyrer og slikt er selgers problem, så paypal er genialt :)

Og man trenger ikke å ha konto for å betale med paypal på SS, bare å trykke paypal og taste inn visakortnummeret sitt akkurat som i andre visa-løsningbutikker, selv foretrekker jeg Paypal fremfor andre visa-løsninger, rett og slett for at jeg føler meg tryggere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at pay pal er genialt bruker dette mye selv,

pay pal grensen på 28000.- eller hva det nå er må man jo verifisere ved overstigelse av beløpet eller har jeg misforstått dette??

Endret av Reodor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte akkurat 26 200,- via paypal, og kursen jeg fikk var så og si identisk med den banken skulle ha. Tror jeg betalte 100,- mer via paypal enn jeg hadde gjort i banken, hvilket er en liten pris å betale når alternativet er bankoverføring til en mystisk butikk i Italia. Liker sikkerheten jeg får med Paypal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er det noe jeg ikke helt har skjønt eller........ ?? :huh:

-Når jeg kjøper en dings til eks $100 i USA, og betaler med Paypal i nettbutikken, så blir jo belastningen på mitt kredittkort (det som er knytta imot PayPal) på 100 dollars. Og da er det jo banken (altså den banken som har utstedt mitt kredittkort) som styrer kursen imot Norske Kroner.

Hvor er det PayPal tar kurs-påslag eller annen kurs, etc?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er det noe jeg ikke helt har skjønt eller........ ?? :huh:

-Når jeg kjøper en dings til eks $100 i USA, og betaler med Paypal i nettbutikken, så blir jo belastningen på mitt kredittkort (det som er knytta imot PayPal) på 100 dollars. Og da er det jo banken (altså den banken som har utstedt mitt kredittkort) som styrer kursen imot Norske Kroner.

Hvor er det PayPal tar kurs-påslag eller annen kurs, etc?

Hos meg så er det PP som regner om kursen, slik at på regningene/kontooversikten så står alt i kroner og ører

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan velge hos PP om du vil at de trekker i $ eller NOK. Velger du NOK så får du kursen til PP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg så er det PP som regner om kursen, slik at på regningene/kontooversikten så står alt i kroner og ører

Ja, jeg ser også alt i norske kroner på regningen/oversikten på kredittkortet mitt ja. :)

Hos PP så står det lokal valuta som betalt med.......

Du kan velge hos PP om du vil at de trekker i $ eller NOK. Velger du NOK så får du kursen til PP.

Akkurat, det er en setting der ja. Kan ikke huske å ha sett den, men tydelig at jeg har hatt den korrekt satt da siden jeg oppretta PP-konto for sikkert 8-10 år siden. B)

Men hos Ketil/Scandicshine så er jo saken biff, det går i norske kroner. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive