opas

Bruke to vokstyper fra Swissvax?

Jeg har jo forstått det slik at å ta flere lag med voks ikke har annet å si enn at man "lapper over helligdager".

Men nå får jeg en ny bil med hvit lakkfarge og har fått i hus en krukke Swissvax Glacier.

Swissvax Glacier skal jo som kjent fremheve den hvite lakkfargen mens f.eks Swissvax Shield skal gi en overtruffen beskyttelse med sitt tefloninnhold.

Jeg har tidligere brukt Shield som jeg synes gir en meget god beskyttelse og har egentlig lyst å fortsette med den som vinterbeskyttelse.

Men så tenker jeg.......hvordan vil det bli å først bruke Glacier for å fremheve hvitfargen så et lag med Shield for beskyttelsen ?

Vil laget med Shield bare fjerne Glacier laget slik at det er bortkastet med Glacier først?

Hva tenker dere om dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god prosedyre, men jeg tror ikke du vil få en merkbar forskjell ved å kombinere dem. Personlig hadde jeg valgt den voksen med mest holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det spiller noen rolle uansett hvordan du velger å gjøre det. Men sikkert lenger holdbarhet med shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig tror jeg ville brukt Shield på vinteren og Glacier på sommeren hadde jeg vært deg, ekstra beskyttelse på vinteren ekstra bling på sommeren :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regnet vel egentlig med de svarene jeg har fått ja :)

Får satse på Glacier som sommervoks og fortsatt kjøre Shield om vinteren , men har faktisk tenkt å droppe sealeren under som jeg har pleid å ha ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare bra å legge to lag, noe mer enn to lag har liten hensikt da mindre

og mindre av lag nr tre, fire osv ikke vil bli liggende igjen på lakken da

lakken bli "mettet".

Men to lag med herde tid imellom er vel annbefalt av swissvax selv.

Ang valg av voks ville jeg gjort som fler her annbefaler. Glacier på sommeren

og shield på vinteren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive