Gå til innhold

mickey thompson felger trenger nødhjelp!


Lotus111s

Recommended Posts

Jeg har 2 sett aluminiums felger fra mickey thompson og de trenger nødhjelp stakkars. Noen som har noe trisk på å få slike felger rene? har prøvd både felgsyre fra maguires og et annet produkt jeg kjøpte på bensinstasjon her om dagen, det hjalp noe. men de er fortsatt veldig "Møkkete" det virker som det sitter fast på det ubehandlede aluminiumen. Her er noen bilder av felgene. den ene har jeg pusset på med M3 slipepapir. men så lenge gidder jeg ikke sitte for å få de reine.

IMG_4001.jpg

IMG_4000.jpg

IMG_3999.jpg

IMG_3998.jpg

IMG_3997.jpg

IMG_3996.jpg

IMG_3995.jpg

IMG_3994.jpg

IMG_3993.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrobet har vel noen produkter som skal være sterke og fine, som kan være verdt å prøve?

Alternativt så kan vel en sliperondel på en drill/polermaskin, etc være alternativ for å slipe det reint hvis ikke vask-tørkav produkter fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm IronCut og tardis ellers kanskje? Tror Arnfin / autobahn-bilpleie.no har produktene for deg her. Men må nok belage deg på litt good old hånd-jobbing ellers også hvis du ikke har drill + powerball og midler ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her: Ball Duster

www.autobahn-bilpleie.no fører bl.a. Tardis - samt han har akkurat tatt inn (eller skal ta inn) noe som heter IronCut fra Aquarts. Stort sterkere "støff" tror jeg ikke privat-personer får kjøpt.

Du trenger litt poleringsmidler til ball dusteren - men der får andre kime inn som har jobbet med dette på alu felger (vil tro at autosol (biltema / clahs ohlsson) vil funke bra dog)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg først og fremt ville prøvd ferrobet rustvask, som vel er noe av det sterkeste man får av felgren. Den tar alt inkl rust og korrosjon.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ta tiden til hjelp her - i tillegg til å bruke produkter som nevnt over.

Ville først prøvd den Ferrobet rustvask e.l. Om flekkene er veldig håse, så spørs det om en powerball klarer jobben.

Skeptisk til om ag.-clay vil klare jobben. Ville gått for en grov metalpolish og en god arbeidslyst. ;)

Om resultatet uteblir, så har du jo 3m´n som du VET fungerer. :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er for det meste gummi som jeg tror, skal det noe til før vanlig felgrens (eller Ferrobet for den saks skyld) greier å løsne den.

Og uansett hva du velger, bruk for guds (eller mest din egen) skyld maskin og ikke håndmakt. Da blir du sittende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...