Gå til innhold

Vw Golf 4


Anders

Recommended Posts

Sist helg polerte jeg halve bilen (fikk ikke tid til mer), og i dag fikk jeg tatt resten. Var ikke helt fornøyd med noen av panelene som var igjen fra sist økt, så noen av disse fikk seg en ny runde me polish.

ARO

Optimum CW (Prøvde den for første gang i dag, og inntrykket var meget bra!)

Swissvax Paint Rubber

P21s Gel Wheel Cleaner

EZ Brush

Swissvax Pneu

Meguiars G220

Meguiars #83

Meguiars #83

Meguiars Cutting pad

3m Compounding pad

3m Polishing pad

Swissvax Concorso

Etter et testpanel fant jeg ut at Megs #83 på Megs Cutting pad kom til å fungere greit på de fleste panelene. Lakken har få RDS, men en hel haug med swirls, og som kjent er lakken på tyske biler av den harde sorten. Derfor endte jeg som regel opp med 2/3 runder #83. Når jeg brukte cutting pad var lakken LSP-klar etterpå, mens de plassene hvor jeg brukte 3m comp pad måtte jeg ta en runde med #80 og polishing pad i tillegg for å hente frem glansen igjen.

Hva angår passeringer fungerte det best for meg å ta 4 runder på fart 4, 6 runder på fart 5.5 og 4 runder på 4 for å avslutte. Takk til kris1986 som satte meg på sporet av dette! Utenom det fant jeg ut at nøkkelen til suksess var å bevege maskinen sakte. Veldig sakte.

Panseret tok jeg sist gang, og etter en liten finpuss så det slik ut:

post-137-1214171577_thumb.jpg

Over til den upolerte siden:

post-137-1214171721_thumb.jpg

post-137-1214171742_thumb.jpg

Etter noen runder med #83 og cutting pad:

post-137-1214171846_thumb.jpg

Fikk ikke bort alt, selv med 3m comp:post-137-1214171980_thumb.jpg

Høyre framskjerm før:

post-137-1214172177_thumb.jpg

Etter:

post-137-1214172262_thumb.jpg

Stor forbedring, men fortsatt ikke helt 100%.

Concorso. Angrer jeg på at jeg kjøpte den? Skulle jeg heller ha brukt pengene på noe annet? Absolutt ikke. Bare lukten alene er nok til å retferdiggjøre kjøpet, og når den i tillegg er en drøm å jobbe med er hvertfall ikke jeg i tvil. Ekstremt blankt ble det forresten også... Dette kommer desverre ikke frem på bildene pga. et mindre godt kamera i tillegg til en dårlig fotograf. Ikke noen god kombinasjon det der... Hehe.

post-137-1214173950_thumb.jpg

post-137-1214172403_thumb.jpg

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de siste bildene! Bra jobbet ;) Skulle likt å se bilen i sola også :)

Det skulle jeg gjerne likt å sett selv også, men det har regnet konstant de siste dagene og jeg har derfor ikke hatt muligheten til det... Men beadingen i regnværet er upåklagelig!

Dette så jo bra ut til å vere DA! Det du skiver om Concorso gjør ikke at jeg får mindre lyst til å kjøpe den :) hehe

Tusen takk for det! Angående Concorso er det ingenting å lure på ;)

Bra jobbet! :) Bilen ble kjempepen. Mer bilder neste gang. Hør på Onkel Bilde!!!

Jeg var så ivrig når jeg holdt på at bildene ble litt glemt, men jeg skal prøve å huske det til neste gang! Takk for fine kommentarer :)

Hei, fin jobb. Syntes du den var hard å jobbe med ?

Er så fin farge på de der, iaff når de er shinet :D

Håvard

Lakken synes jeg var vanskelig å jobbe med, og den eneste måten jeg fikk resultater var ved å ta flere runder med #83 og bevege maskinen ekstremt sakte. Lakkkorrigeringen tok ca. 8 timer, og som sagt er den fortsatt ikke helt strøken... Nå sitter jeg og venter på puter fra Sonus i tillegg til en del poleringsmidler fra Menzerna, så får vi se hvordan denne kombinasjonen er i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som funket for meg med DA og tyskerlakk var Menzerna Powergloss og en cutting pad. Og å jobbe leeeeenge med den, gjerne live den opp flere ganger med QD! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som funket for meg med DA og tyskerlakk var Menzerna Powergloss og en cutting pad. Og å jobbe leeeeenge med den, gjerne live den opp flere ganger med QD! :blink:

Metoden med oppliving ved hjelp av QD ble jeg også nødt til å bruke en del for å hente det siste ut av poleringsmiddelet, og dermed unngå å måtte ta så utrolig mange omganger.

Menzerna Powergloss er på vei. Gleder meg til å prøve den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kritisk.. hehe.. men det må vel ta utrooolig lang tid, og det må vel bli litt slitsomt siden det tar så lang tid?

Slitsomt er det. Noe som, for min del hvertfall, skyldes vibrasjonene fra maskinen og enformigheten i arbeidet. Men med god musikk på ørene, påfull av energi underveis (viktig!) og en innstilling om at dette her går rette veien, så er det jo bare gøy! Og den største drivkraften er selvfølgelig å se at arbeidet gir gode resultater.

Men alt hadde jo gått mye kjappere med en roterende... *Sukk*

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også ikke så dumt å begynne med DA! Da får du maskinbevegelsene inn og ikke minst tålmodighet! Ble virkelig bra dette, concorso er digg :D

Takk Pirex! Kjekt å høre slik fra sjefen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...