Gå til innhold

God lakkrens


chn320

Recommended Posts

kan dere anbefale en god lakkrens. skal polere en knallrød bmw. Bilparken min består av eldre biler så en god lakkrens er ønsket. Helst håndprodukter da jeg ikke har maskin. Har prøvd lakkrens til meguiars step 1, Ikke helt fornøyd med den så viss dere vet om noe bedre så spytt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å anbefale produkter når man vet hva behovet er, altså tilstanden på lakken. Mye swirls, oksidering, RDS..? Dessuten er vel halve hemmeligheten bak et godt resultat at man bruker riktige pads til jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs ultimate compound er vel noe av det bedre man kan bruke for hånd tror jeg. Har selv Dodo lime prime som renser bra, men den har ikke så mye cut som ultimate compound virker det som. Skal handle inn UC til min DA-maskin og teste tenkte jeg.

Om du vil revurdere det med håndbruk:

Biltema to-hodet maskin til et par-fem hundrelapper, noen puter fra Klaus Olsen og Megs UC så er du i gang :) Og en god voks/sealer selvsagt. Bare pass på - du blir hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs ultimate compound er vel noe av det bedre man kan bruke for hånd tror jeg. Har selv Dodo lime prime som renser bra, men den har ikke så mye cut som ultimate compound virker det som. Skal handle inn UC til min DA-maskin og teste tenkte jeg.

Meg's UC er ikke verst, med en god cutting pad tar den ganske bra selv for hånd. Jeg har brukt Lake Country CCS Spot Buffs gul og orange på steder som trenger spesiell omhu. Disse funker jo også fint på en "cyclo-type" maskin som den fra Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del vaskeriper som lakkrensen ikke klarte å ta.Også skulle jeg gjerne ha lakken litt renere. Lakken er litt slitt og matt. Brukte gule pad fra MG. De selges på bilxtra! 4 i 1 pakke. Kan noen vise meg en hvilken pad fra claus ohlson jeg skal bruke? Hvilken pad er ellers grei å bruke? Hvor får jeg fatt i disse? åssen har det seg at det er så stor forskjell på diverse pad? Er amatør så ikke skyt meg hvis jeg stiller for dumme spørsmål. Har handlet concorso og er veldig fornøyd med den, er bare forarbeidet jeg ikke er så fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har noe å hente ved å bruke andre pads så lenge jobben skal gjøres for hånd. De padsene fra clas ohlson som ble nevnt tidligere er ved bruk av maskin. Ulitmate Compound skal være bra saker men du vil få litt av en jobb skal du bruke den for hånd.

Støtter derfor forslaget om å investere i en 2 hodet Biltema DA (299,-) og oransje sonax pads 4" fra clas ohlson (69,-). Det tror jeg er den enkleste og biligste måten å få et merkbart bedre resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg polish etter Ultimate Compound ?

Planen er å legge på sealer(nxt 2.0) og 2 lag voks oppå der igjen.(concorso)

Er ikkje nødvendigt. Men er dette ein gammel bil som ikkje har fått altfor masse stell av lakken, er det antagligt like greit å ha på polishen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg polish etter Ultimate Compound ?

Planen er å legge på sealer(nxt 2.0) og 2 lag voks oppå der igjen.(concorso)

Nei det trenger du sannsynligvis ikke. Var nettopp ute nå og tok taket mitt med den comboen du nevner, unntatt Concorso. Vaskeripene er helt borte. Det som er av litt dypere striper ble mindre synlig, men skal man få det bort med DA så tar det nok kvelden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe to-hoders ville jeg heller kjøpt Cotech maskinen som Clas Ohlsen har. Den skal være bedre enn den hos biltema! etter det jeg har lest. Så kan du kjøpe pads og maskin på samme plass :) Prøvte for ikke så lenge siden dette med UC, og det funket veldig fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...