Gå til innhold

Poleringskafeén


Goliath

Recommended Posts

Tenkte vi kunne ha en liten chattetråd hvor vi kan diskutere alt mellom himmel og jord uten å måtte opprette egen tråd for det :)

Har regnet nå i en hel uke her i Oslo. Får jo ikke gjort en pøkk med bilen :( Har fire biler på agendaen som skal gjennom en runde for hånd. Har vurdert maskin men har jo kjøpt en del produkter som kanskje ikke egner seg med maskin og ønsker ikke å påkoste så veldig mye mer pr. dags dato i produkter. Får se om regnet gir seg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 838
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • fredrik

    101

  • truhaa

    72

  • kris1986

    55

  • bjorke

    54

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Endelig en slik tråd :) Har en litt trist nyhet; RAV4'en jeg nettopp polerte har blitt ripet opp kraftig på førerdøren + bakdøren. Operasjon våtsliping kommer om ikke så altfor lenge. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dette med RAV'en! Nok en god grunn til å angripe lakken da ;)

Jeg har opplevd mange tilfeller hvor man shiner en bil ordentlig, slik at alle ripene etc. blir borte så plutselig er dem synlige igjen 14 dager senere..hva er dealen med det da? Skjuler man bare ripene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dette med RAV'en! Nok en god grunn til å angripe lakken da ;)

Jeg har opplevd mange tilfeller hvor man shiner en bil ordentlig, slik at alle ripene etc. blir borte så plutselig er dem synlige igjen 14 dager senere..hva er dealen med det da? Skjuler man bare ripene?

Som oftest fyller man bare ripene med håndpoleringsprodukter. Blankt blir det, men man ser swirlsene/ripene i sola. Det var det som gjorde meg irritert i starten. Kjøpe masse Meguiar's utstyr og step 1-2-3, og trodde det skulle bli bra. Det det ender i, er at man bruker masse penger på maskin,proffprodukter etc, at man må polere andres biler for å finansiere det hele...hehe..Men artig er det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har regnet like mye her hele uka som i Oslo, så håper det blir finvær igjen snart B)

Blir mest sannsynlig test av noen spennende produkter fra NanoLotus snart :)

Nanolotus

Ser spennende ut, men trur aldri på noe før jeg har testa det selv hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har DC-serien x 2... kjøpe to uker før jeg meldte meg inn her tror jeg.. anger, anger! :)

Ikke noe å angre på, uansett hvor mye annet du handler inn får du alltids bruk for disse også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å angre på, uansett hvor mye annet du handler inn får du alltids bruk for disse også ;)

Må si meg enig der. Liker DC Paint Cleaner og NXT TechWax. Veldig gode produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig der. Liker DC Paint Cleaner og NXT TechWax. Veldig gode produkter :)

Bruker fremdeles DC Carnauba Wax til å legge på f.eks TechWax.. den er langt fra den beste men den gir sinnsykt "bang for the bucks" spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Til karmer og litt "hardspots" er det flotte produkter.. men har de jo ut livet mitt :) (fyller snart 22...)

men fyrer ikke opp den blå ristemaskinen fra biltema når jeg har en fin grønn japansk maskin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til karmer og litt "hardspots" er det flotte produkter.. men har de jo ut livet mitt :) (fyller snart 22...)

men fyrer ikke opp den blå ristemaskinen fra biltema når jeg har en fin grønn japansk maskin ;)

Du skal vel ikke akkurat bedrive lakk-korrigering flere ganger i året? Og DA bruker jeg omtrent ikke, synes det er digg å jobbe for hånd når man bare skal vedlikeholde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Frem med voksen, applicator og ett godt Microfiber håndkle.. kansje en øl og litt god musikk.. Det er terapi ;)

sier ikke at det er dårlige produkter, men tar heller flaska med 83 enn DC 1/2 ;) men nok om megs nå.. hehe:)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Multilink bakaksel er at bakakselen er splittet så hjulene bak jobber uavhengig (primeraen min hadde det). Da ser du at hjulene bak bilen står litt skevt, så de slites ganske så galt :) hjuldrift via en multilink bakaksel.. det funker jo egentlig ikke ;) siden den jobber uavhengig, må jo drivakselen ha ledd, så den kan stå i forskjellige stillinger under belastning.

Kan godt hende jeg surrer nå, er ikke bilmekaniker, så rett gjerne på meg :) teknisk snakk er SKØY

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Altså; en har jo multilink bakstilling på RWD, men det betyr jo ikke at drifta går gjennom multilinken.. den kan være festa i vekselen, og ledda videre til hjulopphenget.. vanskelig å forklare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88
Det det ender i, er at man bruker masse penger på maskin,proffprodukter etc, at man må polere andres biler for å finansiere det hele...hehe..Men artig er det! ;)

Har også endt opp med å polere masse andre biler for å finansiere den dyre hobbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...