Gå til innhold

Ronnys Polo Colour Concept (solgt)


ronny

Recommended Posts

Legger ut bilder av min Polo Colour Concept.

Bilen kom til verden i 1996, har en 1,6 liter under panseret og er innredet med svarte recaro skinnseter, etc, har pr idag går 112 000km.

Eller kan jeg nevne:

  • Bilens understell er sandblåst + tectylert i 2009.
  • KW v1 coilovers
  • 8x15 Schmidt ML sommerfelger med 185/45 dekk
  • 7x14 Brock B5 vinterfelger med 185/55 dekk
  • El. sidespeil, vinduer
  • Tårnstag fremme og bak
  • Nye "onepiece" frontlykter
  • Polo 6n2 helrøde baklykter
  • Polo 6n2 GTI leppe i front

Her hvordan den så ut når jeg kjøpte den:

DSC03144.jpg

Nå:

IMG_2466.jpg

IMG_2432.jpg

IMG_1130.jpg

IMG_1131.jpg

IMG_1481.jpg

IMG_1504-Kopi.jpg

IMG_1490.jpg

IMG_4410.jpg

IMG_1133.jpg

IMG_1146.jpg

IMG_1713.jpg

IMG_1149.jpg

Endret av ronny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tøff, og med veldig kledelige felger og senking! Bare for å kverulere litt her.Hadde det ikke vært veldig fint med ei lita list lengs panseret 15mm nedover mot lyktene? Bare ett forslag

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff, og med veldig kledelige felger og senking! Bare for å kverulere litt her.Hadde det ikke vært veldig fint med ei lita list lengs panseret 15mm nedover mot lyktene? Bare ett forslag

takk for det, og kveruleringer tas i mot med stort takk! :)

Regner med du tenker på en panserforlenger/badlook? Jeg har egentlig en slik list liggende, men har ikke blitt gjort noe mer. Føler det blir litt "harry", men er kanskje verdt å prøve ut ja. Er en del som også sveiser på en liten list direkte på panseret, men det syntes jeg egentlig ikke noe om. Liker å holde det litt "enkelt og greit". Og som sagt, ønsker ikke å få stor harryfaktor på bilen. :)

Har også tenkt litt på å kanskje lakke felgene, noe forslag her? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

takk for det, og kveruleringer tas i mot med stort takk! :)

Regner med du tenker på en panserforlenger/badlook? Jeg har egentlig en slik list liggende, men har ikke blitt gjort noe mer. Føler det blir litt "harry", men er kanskje verdt å prøve ut ja. Er en del som også sveiser på en liten list direkte på panseret, men det syntes jeg egentlig ikke noe om. Liker å holde det litt "enkelt og greit". Og som sagt, ønsker ikke å få stor harryfaktor på bilen. :)

Har også tenkt litt på å kanskje lakke felgene, noe forslag her? :rolleyes:

Ja, bad look list, bare at den ikke skal stikke så langt ned.sveise på er litt overdrevet da.Sikaflex er jo mye raskere og enklere :)

Klarer ikke å forestille meg noen farge på disse felgene.Må nesten beholde den polerte kanten?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bad look list, bare at den ikke skal stikke så langt ned.sveise på er litt overdrevet da.Sikaflex er jo mye raskere og enklere :)

Klarer ikke å forestille meg noen farge på disse felgene.Må nesten beholde den polerte kanten?

sikaflex er absolutt en enklere løsning ja, for å ikke glemme billigere!

ja den polerte kanten er kommet for å bli B) om det er noen her som har lyst å leke seg på photoshoop så er det bare til å slå seg løs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Tøff og clean Polo :) Synes det er penest uten panserforlenger men det er min mening da.

meeeeget sen jeg er å svare, men takker for kommentar. Helt enig med deg at de er penest uten panserforlenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

grattis med reportasjen - gøy lesning :)

bra det er noen som får glede av den :lol:

Meget pen å clean bil du har! Vurderer en slik bil sjøl, blir utrolig fine med de rette modifikasjoner slik du har gjort.

takk for det :) nei skal ikke så mye til om du finner en som er noelunne godt behandlet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hva skal du ha for Poloen?

Litt vanskelig å komme frem til en pris syntes jeg,

Men med vinter og sommerfelgene tenker jeg ca 65 lapper. Men er så klart åpen for bud:)

Den blir forresten å se på VWaudi Hovedtreffet på våler neste helg:)

Noen siste bilder:)

e12cbc93.jpg

0006dc1a.jpg

e3ca979d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om hvordan du gikk frem for å lakke osv.? pusset du ned? hvilken lakk\maling?

Jeg hadde gjort samme jobben for ett år siden, så var ikke mye jobben nå ettersom det var lite rust.

Men er bare viktig å få pusset godt ned (noe som er en del jobb omo an ikke har lakker tidligere) og gjøre det rent, så dekker man godt til med tape og papir, og sprayet på lette strøk (jeg tok 4 strøk).

Maling kjøper jeg på bilextra, kjøper de på sprayboks som tåler høy temperatur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...