Gå til innhold

Hvordan fjerne lukt etter døde ting?


AndersB

Recommended Posts

Fant denne rakkeren i en bil jeg skulle ta interiøret på(pga lukt seff)

post-863-001908900 1280757234_thumb.jpg

Bilen er en varebil med skinninteriør, så det er ikke så mye stoff i bilen. Jeg har sprayet bilen rikelig med desinf baki der jeg fant musa. men er fortsatt en god eim av drittlukt enda, mulig den har pissa og driti litt rundt i bilen også :ph34r:

Noen som har noe bra røvertips/triks? (utenom en halv flaske new car scent kombinert med tips om å selge bilen fort som fy :P)

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Ozon maskin er nok det beste tipset mitt.

Hvis du ikke skulle ha tilgang på det kan du prøve å ha eddik i en skål og sette i bilen over natta. Bør luftes etter dette igjen. Ellers så kan du helle litt pulverkaffe der du tror den kan ha gjort fra seg. Du kan vel også strø litt pulverkaffe der den lå.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne jævler er noe DRITT! Hadde en luring som fløy rundt i kinoen min, og den klarte selvfølgelig å lage masse drittlukt før jeg klarte å drepe den. Det aller beste er å finne luktkilden, og eliminere den. Hjelper lite å spraye på godlukt random steder fant jeg ut... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget med ozonmaskin.Kan være noe trickey og få tak i til en fornuftig penge om du ikke kjenner noen som har eller får låne en med et firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens, hadde selv gått for ozon-behandling hvis det hadde vært lettere tilgjengelig.

Foreløpig har jeg tatt ut det som var av stoffmatter baki og avfettet/spylt og "mimoed" så skal de få ligge en dag i sola til videre desinf.

Inni bilen har jeg tørket over det som var av skitte omeråder, og nå skal den få stå  et døgn med et glass edikk, takk for tips

Kommer med en liten update hvordan dette virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ozonrens er veien å gå ja, jeg kjøpte det for litt siden og brukte den for første gang igår.. Sweeeeeeet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal han fjerne liklukt, og prøver å dekke over at det kun er en død mus..

Men ja, ozonrens.

Hæ?!

Bilde av musa gjorde liksom ikke susen? kun en død mus..:lol: lukter bra det også.. :thumbup:

Ozonrens er veien å gå ja, jeg kjøpte det for litt siden og brukte den for første gang igår.. Sweeeeeeet..

Stiller du opp hvis eddiken failer ?:rolleyes:

bjerknes: Ufint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Kenneth Nilsen
Stiller du opp hvis eddiken failer ?:rolleyes:

Send meg en SMS på 48069430 om det skulle feile med både eddik og pulverkaffe (dette er i utgangspunktet kun til å dra opp fuktige lubrikanter som død-mus-saft). Mener jeg har en kompis (en i nærheten Bernhard...) som har en slik ozonmaskin. ;)

Ellers så funket det med eddik her i huset når vi kom hjem etter en ferietur og fant ut at frysern med 20 kyllingfilèter (skriver det egentlig slik) hadde valgt å spare litt strøm for oss. Og dere vet hva det lukter av råtten kylling (ref. "kyllingpromp" i det du åpner en kyllingkjøttdeigboks)

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Mest imponert over at du har kompiser jeg Kenneth :)

Kyllingpromp kunne jeg tenkt meg å lukte på ja :)

Folk rådet jo også alltid til å sette frem boller med eddik når man hadde fest og røyket inne så skulle det fjerne røyklukten.. Jeg syntes det funket dårlig, MEN å steke vafler i alle rom fungerte veldig bra, samt jeg fikk meg en matbit :)

Uansett, lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Kan komme med en update her..

Baki varebilen fikk jeg tatt ut alt av stoffmatter som ble spylt og sugd med mimo, så fikk de ligge i sola en til to dag(er) til tørking/bakteriedreping. Baki bilen var det kun plast og metallflater som ble vasket grundig. (nede i bunnen var det masse fukt, møkk, rusk og dritt som sikkert ikke gjorde det noe bedre mtp lukta.) Uansett, når alt var rent og tørket ble den satt sammen igjen og pr idag er bilen helt luktfri. Jeey :fun:

Takk for tilbud om ozon anyways :)

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...