Gå til innhold

BMW E36 318IS shine


carlhaakon

Recommended Posts

carlhaakon

Siden en kamerat av meg er i militeret så måtte jeg og en kompis kjøre bilen hans til EU kontroll. vi hadde fått nøkler og alt. han kom også hjem fra perm dagen etter, så vi fant ut vi måtte overaske han med en sikkelig shine av bilen. bilen er nylakkert får ikke lenge siden så poleringen gikk veldig raskt å greit. tok lite bilder av prossesen her. men alt av riper som var å ta, ble borte. han hadde også veldig slitt fører stol så vi fikk Poleringskongen( http://www.poleringskongen.com/ ) til og hjelpe oss med å fikse det. resultatet ble meget bra og stolen ble som NY! vi sto også hos han mens vi polerte og shinet bilen. så stor takk til Poleringskongen som lånte oss plass og utstyr!

salg av produktene vi brukte finner dere her: http://www.pimpride.no/

vi startet da med avfetting, dereter spyte vi av bilen og skummet den inn etter på. alt dette ble gjort i vaskehallen til Poleringskongen.

Siden vi lånte nesten alt vi brukte er jeg usikker på såpe og avfetting han bruker i hallen sin, men det skummet bra og tok alt av møkk.

Avfeting:Lahega Microl 608, blandet 1:8 over kjemipumpe ...

Såpe: Lahega Autosafe 648, blandet 1:20, igjennom høytrykk skumpumpe som gjør såpa meget tykk

Clay: Clay Magic Detail Clay Red Medium Grade

Clay lube: Vann +Lahega hydrowax blandet 1:20

Polering: Lahega Fastcut 13 ( Kjøpte en selv siden jeg likte og jobbe med denne)

Voks: (NO 1 SUPERWAX 33) Bananwax

Gummi/ Plast: (Lahega No 1 BLUE MAGIC 65 på dekkene), Lahega Bumpershine på alt av plast

interiøret: renset med rense maskin (Lahega Interiør 40)

Skinnet: Dynamix Skinnrens, Dynamix Skinnkrem, Dynamix Skinnfarge BMW

så en haug microfiber og pad pluss maskin så klar.

Når eier så bilen viste han heller ikke hva han skulle si da han ikke hadde sett bilen så blank siden den var nylakk.

Noen bilder av jobben

Før vask

Halvorispolering001.jpg

Halvorispolering005.jpg

Halvorispolering008.jpg

Såpe

Halvorispolering017.jpg

Halvorispolering018.jpg

Halvorispolering021.jpg

Nyvasket, Clayet og tørket!

Halvorispolering028.jpg

Her bilde av lakken. glemte så klart og ta av etter på. men så vertfall ikke slik ut. Her ser man vaskeripene pluss en katt som ikke klarte å hoppe høyt nok :lol:

Halvorispolering034.jpg

Siden jeg ble så iverig ble kamera glemt og ja her ser vi voksen ligger på bilen :unsure:

Halvorispolering036.jpg

så noen bilder av bilen ferdig utvendig

Halvorispolering059.jpg

Halvorispolering061.jpg

Halvorispolering080.jpg

Halvorispolering078.jpg

Halvorispolering076.jpg

Halvorispolering071.jpg

Halvorispolering081.jpg

så det jeg hadde gleda meg til. skinn setene.

før vi starta på dem

Halvorispolering042.jpg

Halvorispolering043.jpg

første lag med farge.

Halvorispolering047.jpg

Etter tørk en stund. var ikke helt tørt, men måtte dra siden vi skulle hente eier på gardemoen.

Halvorispolering053.jpg

Så fikk baksete en piff av skimkremen. dette var ikke slitt så da ble det ikke lagt på noe farge her. er kun få utvalgte som får sitte bak i den bilen vil jeg tro

Før:

Halvorispolering044.jpg

etter. skinne ble mykt og pent!

Halvorispolering045.jpg

da var tiden inne får og dra å hente eier på gardemoen. første vi fortalte han var at vi hadde kjørt i filler fronten hans så han var vel passe stressa da vi dro får å se bilen. men det ble fort glemt da vi kom frem. bilen hadde jo trossalt ikke vert så fin siden den var nylakkert. eier var stor fornøyd

så noen bilder dagen etter. så klart her med sommer felger.

felgene fikk en runde autobahn før de ble satt på bilen

Halvorispolering093.jpg

Halvorispolering101.jpg

Halvorispolering092.jpg

Halvorispolering094.jpg

Stor Takk Til Poleringskongen for lån av lokaler og utstyr!

Endret av carlhaakon
  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleringskongen

Looks nice!

For noen venner han har! :) Good job!

Snilt gjort av dere dette =)

Liten oppdatering på produktene Carl Haakon =)

Avfeting:Lahega Microl 608, blandet 1:8 over kjemipumpe ...

Såpe: Lahega Autosafe 648, blandet 1:20, igjennom høytrykk skumpumpe som gjør såpa meget tykk

Clay: Clay Magic Detail Clay Red Medium Grade

Clay lube: Vann +Lahega hydrowax blandet 1:20

Polering: Lahega Fastcut 13 ( Kjøpte en selv siden jeg likte og jobbe med denne)

Voks: (NO 1 SUPERWAX 33) Bananwax

Gummi/ Plast: (Lahega No 1 BLUE MAGIC 65 på dekkene), Lahega Bumpershine på alt av plast

interiøret: renset med rense maskin (Lahega Interiør 40)

Skinnet: Dynamix Skinnrens, Dynamix Skinnkrem, Dynamix Skinnfarge BMW

så en haug microfiber og pad pluss maskin så klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
carlhaakon

Da har jeg oppdatert produktene så dette skal være riktig ;)

takker for posetive tilbakemeldiger :D

Aha, så det er dette du har drevet med den siste tiden Carl ;)

Ble jo bra dette! Så veldig blankt ut :)

hehe ja må ha noe og gjøre når man har ferie B) kommer nok en bil til i løpet av helgen så da blir det mer moro. pluss at jeg får ny maskin neste uke :wub:

Endret av carlhaakon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Da har jeg oppdatert produktene så dette skal være riktig ;)

takker for posetive tilbakemeldiger :D

hehe ja må ha noe og gjøre når man har ferie B) kommer nok en bil til i løpet av helgen så da blir det mer moro. pluss at jeg får ny maskin neste uke :wub:

Ja det kan bli spennende med den bilen! Bare håpe det ikke er smørlakk på den da...

Hvilken maskin ble det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
carlhaakon

Blir saker det! Er jo en liten sjanse for at den kan være myk da ja... Og på svart lakk er det også ganske lett og se hologrammer :unsure:

Samme som denne her det. men dette finner jeg ut av ;) ellers vet jeg jo om flere jeg kan ringe :P

Endret av carlhaakon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
carlhaakon

Utrolig bra resultat. Dette var jo også sjeldent fin E36!:) Kompisen må bli bra fornøyd nå ja..

takk for det. ja er ikke så mange igjen av dem. denne har vel gått 170.000 også så veldig vedlikehold til den KM. ja han viste ikke hva han skulle si etter på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...