Gå til innhold

Hvilken voks til Ocean Race blå Volvo


Dagsven

Recommended Posts

Hei.

Noen som kan hjelpe meg. Trenger ny voks. Bruker Scholl sine produkter.

Har luktet på Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax fra Scandicshine eller Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax. Noen som kan hjelpe meg med noen anbefalinger? Evt. andre som er rimelige og som gir god holdbarhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som kan hjelpe meg. Trenger ny voks. Bruker Scholl sine produkter.

Har luktet på Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax fra Scandicshine eller Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax. Noen som kan hjelpe meg med noen anbefalinger? Evt. andre som er rimelige og som gir god holdbarhet?

Jeg ville slått til på en Swissvax Shield lagt i to lag på en grunnprepp med lakkrens/polering.

Dette er holdbare saker som gir helt grei våthet og dybde....fornuft og kvalitet til en overkommelig pris sett i forhold til hvor mange voksinger du får på en krukke

Hvis du skal smelle til på den store tromma ville jeg vurdert Chemical Guys Ezyme......denne er knallfin, kjempevåt og holdbar pluss at det er mye i krukka...

Jeg har selv en XC70, men min er litt mørkere blå metallic....når jeg bruker Ezyme på denne så ser jeg enorm forskjell på denne og de andre CG voksene hvis grunnpreppen er bra. (våthet)

Hvis du er i lilletrommemodus så ville jeg sett på noe annet enn CG.....

Hva med Chaos eller Mayhem fra victoriawax, eller Meg #16 ?

Swissvax viking burde du prøve den er spesial laget for volvolakk

Swissvax Viking har jeg liggende på halve Saab panseret til fruen...på andre halvdel er det Concorso.

Visuelt var det den første måneden ingen forskjell, men gradvis blir beading og shedding svakere og svakere på Vikingsiden, mens Concorsoen fortsatt kjører ivei.

Shield, som ligger på resten av bilen holder følge med Concorsoen, og nå er alle voksene såpass gamle at det ikke er noen forskjell i våthet mellom concorso og shield.

Uansett hvordan jeg vrenger å vrir på det så kommer jeg til at Shield er goood Value for Money :)

Kunne sagt det samme om Megs #16 hadde det ikke vært for at den blir så sticky at den tar med halvparten av alt støvet i gata og nekter å gi slipp på det hvis den ikke får røff behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått til på en Swissvax Shield lagt i to lag på en grunnprepp med lakkrens/polering.

Dette er holdbare saker som gir helt grei våthet og dybde....fornuft og kvalitet til en overkommelig pris sett i forhold til hvor mange voksinger du får på en krukke

Hvis du skal smelle til på den store tromma ville jeg vurdert Chemical Guys Ezyme......denne er knallfin, kjempevåt og holdbar pluss at det er mye i krukka...

Jeg har selv en XC70, men min er litt mørkere blå metallic....når jeg bruker Ezyme på denne så ser jeg enorm forskjell på denne og de andre CG voksene hvis grunnpreppen er bra. (våthet)

Hvis du er i lilletrommemodus så ville jeg sett på noe annet enn CG.....

Hva med Chaos eller Mayhem fra victoriawax, eller Meg #16 ?

Swissvax Viking har jeg liggende på halve Saab panseret til fruen...på andre halvdel er det Concorso.

Visuelt var det den første måneden ingen forskjell, men gradvis blir beading og shedding svakere og svakere på Vikingsiden, mens Concorsoen fortsatt kjører ivei.

Shield, som ligger på resten av bilen holder følge med Concorsoen, og nå er alle voksene såpass gamle at det ikke er noen forskjell i våthet mellom concorso og shield.

Uansett hvordan jeg vrenger å vrir på det så kommer jeg til at Shield er goood Value for Money :)

Kunne sagt det samme om Megs #16 hadde det ikke vært for at den blir så sticky at den tar med halvparten av alt støvet i gata og nekter å gi slipp på det hvis den ikke får røff behandling.

Takk for rask tilbakemelding:) Hvor får jeg kjøpt disse voksene? Samt denne Viking fra SW. Ser at Scandic Shine ikke har dem. Shield kan være et godt alternativ ja.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding:) Hvor får jeg kjøpt disse voksene? Samt denne Viking fra SW. Ser at Scandic Shine ikke har dem. Shield kan være et godt alternativ ja.:)

Swissvax.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve f.eks raceglaze 55 som alle skryter så voldsomt av? Jeg tror i allefall jeg ville valgt denne fremfor sv shield. Det er klart det er swissvax som er "trendy" om dagen, men det finnes mye annet like bra på markedet :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Syns "alle", kanskje med unntak av deg da migthy som ikke har særlig erfaring med våre vokser...(snork), skryter av dem...

til trådstarter, vi har hatt kampanje her inne fram til i går med 10 % på kjøp opp til 1000 og 15 % over, om du har lyst til å prøve en voks fra oss så send meg en pm så skal du få denne rabatten på ditt kjøp :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, voksene dine er gode saker det. Jeg har 2 forskjellige av dem liggende på div paneler på 2 biler as we speek, sammen med 10+ andre vokser. Så LITT erfaring har jeg da med dem :) Men det MÅ jo være lov å anbefale noe som ikke kommer fra sveits en gang i blandt også? Monopol kan man ikke forlange :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en annen sak med Swissvax sine vokser som overgår alt annet jeg har prøvd, og det er enkelhet i påføring og ikke minst fjerning av rester/overskytende.

Det er en lek i forhold til en del annet "utrendy" vokser jeg har prøvd -og det er en egenskap man absolutt ikke skal kimse av.

Man kan gnukke på bilen et helt sett med nye riper når voksrestene skal av, om voksen er tungfjernet....

Knall til på en swissvax voks når Dag er så grei som dette (han og Bo kan gi deg kvalifiserte svar om hvilke forskjeller du vil oppleve med de forskjellige voksene)

.....men husk at det er vanedannende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med f.eks Dodo Juice Blue Velvet Pro, det skal etter sigende være en god voks til blå biler, uten at jeg har testet den selv (enda).

Etter min erfaring så bør man gjøre seg opp (minst) én mening før valg av LSP, og det er varighet kontra utseende. En god syntetisk sealer vil etter min erfaring utkonkurrere de aller fleste vokser når det gjelder varighet, men vil ikke gi samme våte utseende som en god voks gjør. Kjører selv med Concorso på min bil nå om sommeren og kan ikke si meg annet enn imponert av utseende og beading, selv uten at jeg har orket å preppe bilen skikelig. Men når det gjelder varighet har jeg ikke funnet noe som slår Meguiars #21, som beader fortsatt, over ett år etter at jeg la den på konebilen.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, voksene dine er gode saker det. Jeg har 2 forskjellige av dem liggende på div paneler på 2 biler as we speek, sammen med 10+ andre vokser. Så LITT erfaring har jeg da med dem :) Men det MÅ jo være lov å anbefale noe som ikke kommer fra sveits en gang i blandt også? Monopol kan man ikke forlange :)

Med respekt å melde,

Det har vel mere med hvordan du anbefaler andre produkter......enn at du anbefaler dem

Ikke rakk ned på det som ikke betyr noe for deg...fremhev heller det du mener er viktig i det du anbefaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns "alle", kanskje med unntak av deg da migthy som ikke har særlig erfaring med våre vokser...(snork), skryter av dem...

til trådstarter, vi har hatt kampanje her inne fram til i går med 10 % på kjøp opp til 1000 og 15 % over, om du har lyst til å prøve en voks fra oss så send meg en pm så skal du få denne rabatten på ditt kjøp :)

Takk for svar alle sammen:)

Må bare si at dette forumet har lært meg utrolig mye:) Bilen blir blankere og blankere. Og Ståle det er vanedannende ja.

Endret av Dagsven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med respekt å melde,

Det har vel mere med hvordan du anbefaler andre produkter......enn at du anbefaler dem

Ikke rakk ned på det som ikke betyr noe for deg...fremhev heller det du mener er viktig i det du anbefaler ;)

Vel, jeg anbefalte razeglaze 55 over shield da jeg synes det er en bedre/like god voks til en lavere pris. Har testet den endel de siste par dagene. Hvis jeg hadde anbefalt meguiars #16 over collinite 915 så er jeg sikkert på ingen hadde reagert :) At swissvax er trendy er vel ingen hemmelighet. Ikke er det vel negativt heller :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg anbefalte razeglaze 55 over shield da jeg synes det er en bedre/like god voks til en lavere pris. Har testet den endel de siste par dagene. Hvis jeg hadde anbefalt meguiars #16 over collinite 915 så er jeg sikkert på ingen hadde reagert :) At swissvax er trendy er vel ingen hemmelighet.

Jeg legger meg ved øre at du nevner at en syntetisk sealer har lengre holdbarhet enn feks. voks. Vil dette si feks. en sealer fra Autoglym holder lenger enn SW voks?

Kanskje dumt spm. men jeg fyrer løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det vel torby som nevnte :) Men det stemmer (ofte) at en sealer har lenger holdbarhet enn en voks. Men de mest holdbare voksen holder ofte mye lenger enn en gjennomsnittlig sealer.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealer er blank men lite dybde, din Ocean Race fortjener bedre enn som så i de snefrie månedene ;)

Jeg er voks-entusiast, men bruker sealer som underlag om vinteren pga bedre varighet......på sommeren legger jeg en enkel sealer på biler jeg hjelper andre "ikke bilpleiekyndige" å polere, men alltid to lag voks oppå der igjen.

Kjøp deg en voks er mitt beste tips....når høsten kommer for fullt handler du deg en duragloss sealer som du legger som underlag i vinterpreppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du gjorde et godt valg. Viking er den voksen fra SV jeg er mest glad i.

Det får vi håpe Petter:) Gleder meg i hvertfall til å¨teste den ut.

Et annet spm. Jeg tok for litt siden ca. 2 mnd. korrigering med S03, S40 og tilslutt sealer. Bør jeg kjøre ny korrigering før voks? Eller holder det med en runde med s40 før voks? Syntes det er lite swirsl og riper etter forrige jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...