Gå til innhold

Flex Roterende


Ole Gunnar

Recommended Posts

Ole Gunnar

Er det noen her som har demontert og reparert sin roterende Flex ?

Saken er at jeg kom i skade for å trykke på "gassen" ved et uhell mens jeg skulle låse bakplaten ifm bytte av bakplate.

Etter denne hendelsen er den en klakkende ulyd i den ved belastning, mens den går fint uten belastning.

Har tenkt å skru den opp når jeg kommer hjem fra ferie og se om det er noe feil med drev osv...

1. Er det noe spesielt en skal passe på ?

2. Deler. Noen som har kjøpt fra den norske importøren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg hadde deler i posten dagen etter jeg ringte Wikant. og kurante priser, og hyggelig bra service

er heller ikke noe hokuspokus å skru opp ingen deler som spretter ut eller noe..

girhuset er tett og fylt med fett bare, så det er bare skru av de fire skruene foran og dra ut fronten med M14 tappen. så ser du hvordan det ser ut...

Eller så reparer de også hos wikant om ikke du vil gjøre det selv. Ligger på Langhus.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

De er lette å åpne og ikke noe problem. Har overhalt og skiftet børster på jobben sin.

Men har ikke du garanti på den enda? Kanskje du kan få det fikset på garanti hos wikant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

De er lette å åpne og ikke noe problem. Har overhalt og skiftet børster på jobben sin.

Men har ikke du garanti på den enda? Kanskje du kan få det fikset på garanti hos wikant??

Jo der er du vel inne på noe.... Får sjekke opp det.... Behøver kanskje ikke si at det er brukerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg har akkurat hatt min inne til samme rep og det er ikke garanti og det så de med en gang. Maskina var klar dagen etter og kostet 900 ca. Er vist ikke bare selve drevet som ryker for de måtte bytte ett lager lengre inn også når man gjør slikt. Jeg trodde selv det skulle gå på garanti for kunne ikke huske å ha trykket inn knappen, men hodet må stå helt stille før man trykker inn. Selv liten rotasjon ødelegger som da var det som hadde skjedd mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Da er maskinen som ny igjen. :)

Rask og hyggelig service fra Wikant som sendte drevet med spindel i posten mandag morgen. Jeg monterte det i går og fungerte perfekt.

Bare pass på å overføre den metall distanseplaten som ligger mellom drevsatsen og maskinhuset. Den har lett for å følge med den gamle drevsatsen ut. Mener de sa det kom på Kr 370.- + mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pericolo159

Noen som har vært borti at maskinen er sløv?

Måtte bytte til reservemaskinen på forrige bil fordi den mistet alt momentet av og til..

Har selv vært borti at maskinen har blitt sløv, da har det vært brudd på ledningen. Og da har bruddet vært i nærheten av håndtaket .

-Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det kan godt være børstene dine trengs å byttes.

Min ble også litt rar og gnistret mye inne i den, så jeg byttet børster og da var den like god igjen....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...