Gå til innhold

Fjerne emblemer på bil


envida

Recommended Posts

Trenger noen tips til å fjerne emblemene på bakluken på bilen. Har hørt at en hårføner og en fiskesene er alt som trengs?

For min del så er det en fabrikkny ford mondeo jeg skal fjerne på. Regner med at de bare er limt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lexgtturbo

Bokstavene er festet med en skumteip, lett å fjerne med fiskesene. Men du bør ha limfjerner tilgjengelig om det skulle henge rester igjen etter emblemfjerningen.

Det er og en god ide å polere opp området der emblemet har hengt, da det lett kan bli noen småmerker i lakken etter emblemfjerning.

Edit... Tydeligvis litt treig i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Angående limfjerner må jeg bare få skyte inn at 3M citrus rens er konge til det formålet og mye annet :D

Sier meg helt enig, konge limfjerner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Ford Fiesta 2010 så brukte jeg fiskesnøre til å fjerne emblemene. Funka gull det! :-) Er ganske tykk dobbeltsidig teip de bruker så det er ikke noe problem. Sett fiskesnøret bakover og dra skrått bortover. Er du heldig (noe jeg var) så løsner all teipen med en gang. Jeg gikk over med 3M sitrus rens for sikkerhetsskyld. Ble goody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Jeg fant ikke den 3M citrus greia på noen nettbutikker. Funker Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover til Shinearama like bra eller?

De pleier å ha 3M citrusrens på Jernia, div. Malerforretninger og verktøybutikker.. Ellers er det vel Godkjemi som forhandler den, og deres nettside er nede pga. ferie.

Men Valet Pro sin funker sikkert helt fint den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...