Gå til innhold

TEST: Nanovest Lakkforsegling


AndersB

Recommended Posts

AndersB

Da var tiden inne for å teste nanovest sin lakkforsegling, mer om denne her(kommer sikkert mer senere)

Lakkforseglingen er en AIO som både renser, "polerer" og beskytter lakken i et og samme produkt.

Siden den kun renser valgte jeg en forholdsvis ny bil med lite riper, det var noe birdshait-merker, litt matte partier, og en del vannmerker(water spots).

(Før bildene er borte, men den ble ihvertfall vasket etter boken, og så clayet på de verste plassene)

Etter det lot jeg bilen stå et døgn så den skulle bli helt tørr før jeg satte igang med å Nanovesten,

Den virket veldig  B)  drøy i bruk, mulig fordi lakken var forholdsvis bra. Jeg kommer nok til å kjøre en test til på en mer sliten bil for å se hvordan den virker da, denne testen her er mest for å teste holdbarheten.

130720103446.jpg

Prøvde å få bilde av vannflekkene og bajsmerkene, men det var ikke så lett med mobilkamera gitt  :P

130720103447.jpg

130720103448.jpg

130720103449.jpg

50/50 Nanovest mot Collonite 476.

130720103452.jpg

130720103454.jpg

130720103455.jpg

Selvom nanovest har egen felgforsegling så tenkte jeg å teste Nanovest-forseglingen mot 476s på felgene også.

130720103466.jpg

Så over til konklusjon og beading  B)

Forseglingen var enkel og bruke, den kan brukes med DA-maskin, jeg testet med en megs App.pad for hånd, det gikk lett som bare det. Vann og bajs-merkene var ikkeno problem å få vekk, litt jobb emd noen av vannmerkene kanskje, men det var uansett ingen grove defekter på denne bilen. jeg kjente godt forandring i hvor glatt lakken var der jeg hadde "polert". Og jeg må si at lakken ble veldig(!) glatt etter buffing. Med tanke på beading/sheeting så er det tydelig at det er en forsegling, jeg vil si at beading/sheeting-egenskapene er på linje med CG jetseal, den beader greit ved "regnskyll" men ved spyling blir det halvtreig sheeting av det.

Først noen bilder av 476s for å sammenlikne

130720103470.jpg

130720103472.jpg

130720103475.jpg

130720103476.jpg

Så noen bilder av Nanovest sin beading

130720103479.jpg

130720103481.jpg

130720103480.jpg

130720103488.jpg

Beading på felg med collonite:

130720103483.jpg

Beading på felg med nanovest:

130720103484.jpg

En Video med sammenlikning av beading mellom de to lsp-ene:

http://www.youtube.com/watch?v=M7c2ai_CNO4

En til med bare nanovest-sheeting

http://www.youtube.com/watch?v=6ou8MX60TNI

Så blir det å oppdatere med holdbarheten utover høsten/vinteren(våren/sommeren?  :rolleyes: )

(Collonite 476s ble lagt på halve panseret, Det jeg gjorde før den var s40 på polishpad og IPA-wipedown)

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott test dette her 476 har i allefall bra vannskrekk :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Fikk ikke redigert hoverposten, så da blir det ny post

Statussjekk 31.10.10, 3 mnd etter:

Først noen før-bilder for å vise at den har blitt brukt   :P  

311020103711.jpg

311020103710.jpg

311020103712.jpg

311020103713.jpg

311020103714.jpg

Som prewash brukte jeg ARO blandet tynt, lot det virke et par minutter

Så et par bilder fra spyling før håndvask, ser godt forskjell på 476 og nanovest

311020103718.jpg

311020103719.jpg

Så var det vask, en dert VP snowfoam i bøtta og en nanomitt. Bilen var veldig nuppete på siden, nesten som sandpapir  :blink:  så der ble det sprayet på prickbort(etter vask) som fikk virke en stund før jeg tok en kjapp runde med en ren mitt for å løsne på skjiten.

En ting jeg syntes var litt snodig var at nanovesten sheetet mye bedre resten av bilen sammenliknet med panseret, derfor kan det være greit å ta filmklippene med en klype salt..(!) og ja, jeg spylte grundig for å få vekk "prickbort-effekten"

311020103722.jpg

Spyling med lavtrykk:

http://www.youtube.com/watch?v=rAgaFRL2Gtk

Spyling med HT:

http://www.youtube.com/watch?v=DSr2ZspQXyw

Konklusjon så langt; Nanovest kan minne noe om jetseal, bare at NV er en AIO(har ikke fått testet renseegenskapene enda..) På panseret kan sheetingen til Nanovest likne veldig mye på Jetseal(veldig slapp) men på resten av bilen var den overraskende nok en del bedre.  Likevel var siden av bilen mer nuppete enn noe annet jeg har rørt som har vært behandlet 3 mnd tidligere, om dette var NV som gjorde eller om bilen som jevnlig kjører gjennom no spesiell guffe veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...