Gå til innhold

Meguiars 21 VS 16


Knarvik

Recommended Posts

AndreasLie

Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Men er det mye vits å legge et lag 16 etter 21? Eller annen voks?

den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB.

x2 - jeg kjørte 2 x 21 og 1 x 16 på Versoen i vinter. Mange runder med ganske brukbare avfettinger, og den komboen holdt hele høsten og vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men noe tips om når bruke hva?

Begge er LSP?

LSP = Last Step Product, så hva du legger til slutt bestemmer du jo selv.. ;)

Personlig ville brukt en ren organisk voks utenpå #21, da parafinbaserte vokser er ganske sterke.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs #16 greier seg fint alene. Det er ikke noe poeng i å legge en sealer under denne. Jeg vet ikke hvorfor folk har fått denne trangen til å legge forskjellige ting over hverandre i det siste.

Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra.

Har du noe dokumentasjon på at en sealer gir mindre glans enn en voks? Ifølge glossmeteret så verken gir eller tar den noe glans, akkurat som voks.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både #16 og #21 er laget for å ligge alene på lakken. Begge er gode, men jeg ville valgt #16 da jeg synes den har bedre beading egenskaper og er enklere iht herdetid osv. #16 er en av yndlingsvoksene mine.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg har bare Jetseal selv så jeg kan ikke utale meg om 21, men jeg synes den så litt dypere ut med Petes 53 over på den ene bilen jeg har testa det på.

Men som sakt flere ganger her. En holder i mengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer #21 seg greit alene? Eller ville man heller gått for #16 alene? Blir litt forvirret :rolleyes:

MG#21 klarer seg veldig fint alene. La det på konebilen i fjor vår, og den beader fortsatt! Bilen ble maskinpolert, deretter Vertua Bond og så to lag med MG#21. Har ikke blitt vasket ekstremt ofte.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns M21 alene har elendige vann egenskaper, så jeg fortrekker å legge en voks over etter den har herdet i 24 timer. Den ser også ganske flat og kjedelig ut, men med et lag 5050 oppå ble det fart i sakene. Holdbarheten er det ingenting å si på!

Edit: MG16 er en knallvoks til den prisen og har ganske bra sheeting, men jeg har ikke fått til noe særlig bra holdbarhet på den enda av en eller annen grunn. Hjelper det med to lag kanskje? Har bare lagt ett hittil

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
tekstmelding

Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå.

Men resultatet blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå.

Men resultatet blir bra :)

Hvor lenge lar du den sitte før du buffer av da? -Min erfaring er at den må sitte max 5-8 min (avhengig av temp, luftfuktighet i lokate) før man buffer den av. Sitter den for kort, så føles det som jeg bare smører utover voksen, og sitter den for lenge ja da er den TUNG å dra vekk.

(jeg legger på om buffer av manuelt, har aldri testa med maskin da det jo er en sånn kosejobb å legge voks :D )

Men, blir blankt da!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ikke er noe problem å fjerne den selv - andre vokser som er mye verre enn den..

Men man må legge tynne lag, som man gjør med all annen voks (er jo ikke vits å legge tykke lag ;) ) og da er den som en drøm :)

Jeg synes MG#21 2.0 ikke gir ett så flatt resultat jeg, la den på en blå Mazda 6, og bilen så veldig dyp og fin ut, men siden "alt er i forarbeidet", så skadet det vel ikke at bilen fikk en runde med Menzerna 106FA B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...