Knarvik 0 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Hei, Noen som kan gi en god forklaring på forskjellen mellom disse og hva jeg bør bruke når? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Mg16 er en parafinbasert voks og mg21 er en syntetisk sealer, begge er å anbefale. Gode profukter begge to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knarvik 0 Skrevet 26 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Ok, men noe tips om når bruke hva? Begge er LSP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 #21 før #16 (ref: sealer før voks og den er i boks...) Begge er LSP ja. Og begge to er blant de mest holdbare som finnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knarvik 0 Skrevet 26 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Takk for svar. Men er det mye vits å legge et lag 16 etter 21? Eller annen voks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Takk for svar. Men er det mye vits å legge et lag 16 etter 21? Eller annen voks? den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB. x2 - jeg kjørte 2 x 21 og 1 x 16 på Versoen i vinter. Mange runder med ganske brukbare avfettinger, og den komboen holdt hele høsten og vinteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Ok, men noe tips om når bruke hva? Begge er LSP? LSP = Last Step Product, så hva du legger til slutt bestemmer du jo selv.. Personlig ville brukt en ren organisk voks utenpå #21, da parafinbaserte vokser er ganske sterke. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knarvik 0 Skrevet 26 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Ok. Da går jeg til innkjøp av en #16 neste gang. Ble veldig bra med kun #21 også. Men greit å ha det på hylla, og for å få prikken over i'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 (endret) Megs #16 greier seg fint alene. Det er ikke noe poeng i å legge en sealer under denne. Jeg vet ikke hvorfor folk har fått denne trangen til å legge forskjellige ting over hverandre i det siste. Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra. Har du noe dokumentasjon på at en sealer gir mindre glans enn en voks? Ifølge glossmeteret så verken gir eller tar den noe glans, akkurat som voks. Endret 26 Juli, 2010 av mighty82 Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knarvik 0 Skrevet 26 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Men klarer #21 seg greit alene? Eller ville man heller gått for #16 alene? Blir litt forvirret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Både #16 og #21 er laget for å ligge alene på lakken. Begge er gode, men jeg ville valgt #16 da jeg synes den har bedre beading egenskaper og er enklere iht herdetid osv. #16 er en av yndlingsvoksene mine. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Jeg har bare Jetseal selv så jeg kan ikke utale meg om 21, men jeg synes den så litt dypere ut med Petes 53 over på den ene bilen jeg har testa det på. Men som sakt flere ganger her. En holder i mengder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 Men klarer #21 seg greit alene? Eller ville man heller gått for #16 alene? Blir litt forvirret MG#21 klarer seg veldig fint alene. La det på konebilen i fjor vår, og den beader fortsatt! Bilen ble maskinpolert, deretter Vertua Bond og så to lag med MG#21. Har ikke blitt vasket ekstremt ofte. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 26 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2010 (endret) Jeg syns M21 alene har elendige vann egenskaper, så jeg fortrekker å legge en voks over etter den har herdet i 24 timer. Den ser også ganske flat og kjedelig ut, men med et lag 5050 oppå ble det fart i sakene. Holdbarheten er det ingenting å si på! Edit: MG16 er en knallvoks til den prisen og har ganske bra sheeting, men jeg har ikke fått til noe særlig bra holdbarhet på den enda av en eller annen grunn. Hjelper det med to lag kanskje? Har bare lagt ett hittil Endret 26 Juli, 2010 av Belle Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tekstmelding 0 Skrevet 29 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2010 Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå. Men resultatet blir bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hirobofly 49 Skrevet 29 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2010 Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå. Men resultatet blir bra Hvor lenge lar du den sitte før du buffer av da? -Min erfaring er at den må sitte max 5-8 min (avhengig av temp, luftfuktighet i lokate) før man buffer den av. Sitter den for kort, så føles det som jeg bare smører utover voksen, og sitter den for lenge ja da er den TUNG å dra vekk. (jeg legger på om buffer av manuelt, har aldri testa med maskin da det jo er en sånn kosejobb å legge voks ) Men, blir blankt da!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 29 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2010 Erfarer ikke at det er noe pes å buffe av #16 jeg. La det på en bil i går, det lå vel i nærmere en time før det ble buffet av, no problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 29 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2010 Synes det ikke er noe problem å fjerne den selv - andre vokser som er mye verre enn den.. Men man må legge tynne lag, som man gjør med all annen voks (er jo ikke vits å legge tykke lag ) og da er den som en drøm Jeg synes MG#21 2.0 ikke gir ett så flatt resultat jeg, la den på en blå Mazda 6, og bilen så veldig dyp og fin ut, men siden "alt er i forarbeidet", så skadet det vel ikke at bilen fikk en runde med Menzerna 106FA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.