Gå til innhold

Interiøret Ser Ikke Ut.. En "how To" ønskes..?


Buljo

Recommended Posts

heisann, har haugevis med meguiars quick out (sprayboks) og interior and carpet cleaner. har kompressor og blåsespiss og en dunge med Microfiber kluter..

bilen ser ikke ut innvendig, trenger rens av tak og seter og gulv. alle kan vaske, men hvis dere har noen stalltips ang dette å disse produktene taes det imot med takk.. framgangsmåte og metoder gjerne.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

På mine biler så har jeg bare brukt AutoGlym Interior Shampoo, støvsuger, kost og Microfiber klut, samt en svamp til å gå over teppene med.

På skinnet så bruker jeg Swisswax Leather Care pakken som de selger. Funker fjell den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
heisann, har haugevis med meguiars quick out (sprayboks) og interior and carpet cleaner. har kompressor og blåsespiss og en dunge med Microfiber kluter..

bilen ser ikke ut innvendig, trenger rens av tak og seter og gulv. alle kan vaske, men hvis dere har noen stalltips ang dette å disse produktene taes det imot med takk.. framgangsmåte og metoder gjerne.. ;)

Har ikke testet quick out selv, review mottas med takk når du er ferdig :)

Gold Class Carpet and Interior Cleaner er meget effektiv og sterk, så legg på jevnt, bruk lite av gangen, og sørg for at du tørker produktrester godt bort før du avslutter, gjerne med en fuktig Microfiber. Jeg bruker den sammen med interior brush, men en neglbørste kan også brukes til grovere tekstiler. Til myke tekstiler (taktrekk osv) er det som regel greit å bruke en "hard" Microfiber.

Har faktisk en god "story" på Carpet&Interior'n; etter at jeg fikk en rødvinsflekk på et relativt flossy teppe i stua...

Testet mange forskjellige tekstilrensere (bl.a CRC's) uten hell, flekken ble bare mørk grå etterhvert og jeg bestemte meg for å kjøpe nytt teppe.

Nå er jeg litt treig til tider, så teppet ble liggende der et år eller to.. Så, en kveld vi igjen satt der med rødvinsglassene fant jeg ut at det var på høy tid at jeg prøvde om Carpet&Interior'n gjorde en bedre jobb enn de andre jeg hadde prøvd. Henta den og interiørbørsten i kjeller'n, og kjørte på! Spraya på, børsta som en helt i noen sekunder, og tørka av.

Rødvinsflekken var helt borte, men området jeg hadde behandlet var selvfølgelig mye lysere enn resten av teppet! Det hele endte i at jeg måtte rense hele teppet med samme teknikk, (slitsom jobb!) men da ble det faktisk som nytt! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har Quick out fra Meguiars, og har selv testet denne. Har delskinn i bilen, og hadde noen vannflekker (etter bading i sommer) i førersetet.

Brukte Quick out, sprayet på og brukte en ganske stiv børste til å jobbe inn produktet litt. Lot det så virke i 4-5 min. Brukte en litt fuktig Microfiber klut til å tørke over, og så en helt tørr klut for å fjerne det værste av fuktigheten.

Lot en halogenlampe stå og tørke opp resten.

Fungerte helt perfekt! Min erfaring er at Carpet&Interior er sterkere enn Quick out. Eier begge produktene og har testet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Carpet&Interior er sterkere enn Quick out.

Ja jeg ville aldri turt å bruke den på skinn, når jeg ser hvor sinnsykt effektiv den er på tekstiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville aldri turt å bruke den på skinn, når jeg ser hvor sinnsykt effektiv den er på tekstiler...

Hehe, jeg har ikke brukt den på skinn! Vet ikke hvorfor jeg skrev at jeg har delskinn i bilen i den sammenhengen.. men altså blir kun brukt på tekstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet quick out selv, review mottas med takk når du er ferdig :)

Gold Class Carpet and Interior Cleaner er meget effektiv og sterk, så legg på jevnt, bruk lite av gangen, og sørg for at du tørker produktrester godt bort før du avslutter, gjerne med en fuktig Microfiber. Jeg bruker den sammen med interior brush, men en neglbørste kan også brukes til grovere tekstiler. Til myke tekstiler (taktrekk osv) er det som regel greit å bruke en "hard" Microfiber.

Har faktisk en god "story" på Carpet&Interior'n; etter at jeg fikk en rødvinsflekk på et relativt flossy teppe i stua...

Testet mange forskjellige tekstilrensere (bl.a CRC's) uten hell, flekken ble bare mørk grå etterhvert og jeg bestemte meg for å kjøpe nytt teppe.

Nå er jeg litt treig til tider, så teppet ble liggende der et år eller to.. Så, en kveld vi igjen satt der med rødvinsglassene fant jeg ut at det var på høy tid at jeg prøvde om Carpet&Interior'n gjorde en bedre jobb enn de andre jeg hadde prøvd. Henta den og interiørbørsten i kjeller'n, og kjørte på! Spraya på, børsta som en helt i noen sekunder, og tørka av.

Rødvinsflekken var helt borte, men området jeg hadde behandlet var selvfølgelig mye lysere enn resten av teppet! Det hele endte i at jeg måtte rense hele teppet med samme teknikk, (slitsom jobb!) men da ble det faktisk som nytt! B)

hvitvin fungerer også utmerket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39
Chemical guys green clean er jo et godt alternativ, kan blandes ut til 1:15 ;) Da blir det billig :D Til skinn ville jeg ha brukt en egen skinnrens og skinnkrem!

Den kan jeg gå god for ;) Blandet 1:15 og den spiste det meste av dritt :D Og som Ketil sier, det er særdeles billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg bruker greenclean på stoff også, men er jo andre produkter som er enda bedre egnet. Men for å vaske sprayer jeg bare på, jobber med en børste og tørker av med en fuktig Microfiber :)

Velkommen inn hit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vinduer ;) Men, når jeg tenker meg om, jeg har forsåvidt ingen vinduer mellom dash og gulv, men bare for å gjøre det HELT klart :P

Er også supert til "rens" av vinyl. Hadde masse stygge merker på solskjermene mine, litt jobbing med Microfiber og greenclean = godt som nytt!

Børster er også prima, da får du ut smuss og drit på steder du ikke ante fantes :)

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Nei... :ph34r: Kan jo hende det faktisk funker! Men hva skal man vel med det når man har Streak Free fra Chemical Guys?

-_-

Hehe, tviler på at det fungerer egentlig. Som du sier, heller strea free glass cleaner fra CHEMICAL GUYS :D

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må love meg alle samme og ikke ha green clean på vinduene og ihvertfall ikke la det tørke, det klarte jeg og nå går det ikke bort jeg har prøvd clay,prickbort,brennvin,tar remover, glass rens selvfølgelig :) men det vil ikke bort, hva gjør jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det ikke bort med noe? Aldri opplevd det :o

Nope kanskje du har puttet noe rart i flaska du sendte meg ? hehe :P

Eneste utvei slik jeg ser det nå er å skrape, slipe ?? men det er ikke mye til utvei kan fort bli stygge riper :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...