Gå til innhold

TEST: Chemical Guys Bug Bugger & Tar Remover


Belle

Recommended Posts

Jeg var i Sverige for litt siden og hentet en Golf VR6 som har blitt brukt som delebil for Cab'en min, men før den ble sendt til demontering var dette det perfekte offer for litt testing av Chemical Guys sin Bug Bugger & Tar Remover.

Jeg kjørte den hjem fra Sverige på kvelden og i tollen ble jeg stoppet og anklaget for uaktsomt drap, se bilder...

_MG_4506.jpg

_MG_4507.jpg

_MG_4508.jpg

_MG_4509.jpg

_MG_4510.jpg

_MG_4511.jpg

Som dere ser var det nok å ta av.

Jeg guffet på unødvendig mye har jeg funnet ut i senere tid, men ville være sikker på å dekke ordentlig.

Blandet 1:3

_MG_4512.jpg

_MG_4513.jpg

_MG_4514.jpg

Lot det ligge på i ca 1 min. Det er veldig viktig at produktet ikke tørker! Det holder som regel med 30 sek før avspyling.

Og her er resultatet etter kun avspyling

_MG_4515.jpg

_MG_4516.jpg

_MG_4517.jpg

Steinsprut tar den ikke desverre

_MG_4518.jpg

_MG_4519.jpg

_MG_4520.jpg

_MG_4522.jpg

Ingen rester igjen i det hele tatt, testet er tatt 2 dager etter drapene ble begått og jeg tror ikke denne bilen har fått noe som helst pleie de siste 10 årene da den var EKSTREMT skitten i lakken

Jeg har desverre ingen annen erfaring med insektsfjernere enn et "uhell" med Megs Endurance insektsfjerner, men jeg har brukt en del vannbaserte avfettinger og BugBugger fungerer bedre

Oppsummering:

Produkt: Chemical Guys BugBugger & Tar Remover

Leverandør: ScandicShine.no

Pris: 125,- 450ml

Blandingsforhold: 1:3 - 1:10(?) Jeg har kun prøvd den i 1/3 og det er MER enn sterkt nok

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. flott at jeg tok med meg en slik en ned fra SS nå i sommer. Får teste den på Versoen da den kommer nedover fra Trøndelagen litt senere i sommer, hvis insektene fester seg på en Shield'ifisert bil da :) (virket ikke sånn da jeg tok en relativt kjapp HT-spyl på bilen etter ca 110 mil kjøring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Denne er kanonbra, jeg har den jeg også og fjernet 2 digre fluestikkere med den samt en egen liten koloni av mygg.. Samt at det var godt med LSP igjen etterpå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også denne i helgen, og insektene forsvant. Så langt bra...

Men: På den lakkerte frontfangeren ble det igjen noen små flekker/skjolder der insektene hadde vært. Fikk de ikke bort med avfetting, or pre wash og dodo lime prime. Noe som har et godt råd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syre som har etset litt i klarlakken. Må nok på med litt kraftigere saker enn Dodo Lime Prime. F.eks Meguiars Ultimate Compound hvis du skal jobbe for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg har brukt den rein i sommerferien kun etterfult av dårlig selvvask HT. Tok fluene men ikke LSP...

EDIT: Har bilder siden jeg hadde tenkt lage test med denne jeg også.

Belle:OK å legge til i denne tråden, eller skal jeg lage ny tråd?

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...