Gå til innhold

Foam Cannon


Victor

Recommended Posts

Hvilken Jernia bestilte du hos? Har en kamerat som skal ha, så da kan han gå til en Jernia som faktisk vet hvordan de får tak i.(Ikke alle som får det til, har jeg forstått) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Jernia bestilte du hos? Har en kamerat som skal ha, så da kan han gå til en Jernia som faktisk vet hvordan de får tak i.(Ikke alle som får det til, har jeg forstått) :)

Nei det har du helt rett i. Har forsøkt selv. Er P/N kjent av noen?

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Jernia bestilte du hos? Har en kamerat som skal ha, så da kan han gå til en Jernia som faktisk vet hvordan de får tak i.(Ikke alle som får det til, har jeg forstått) :)

Oppdatering.

Etter fortsatt søk på egenhånd og en prat med en hyggelig dame på Kärcher fant jeg ut at Mekonomen på Jessheim selger disse og har 10 stk (9 stk etter at jeg har vært innom en tur i ettermiddag) på lager.

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått prøvd Foam Cannon`en. Jeg har da ett par spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

1. Hvilket blandingsforhold anbefales av vann/Meguiars Gold Class Shampoo and Conditioner i beholderen? Jeg benyttet ca. 1,5 cm i bånn med Meguiars og fylte opp

med vann.

2. Synes ikke det skummet så bra. Mulig jeg er storforlangende siden jeg ikke har noen erfaring med dette fra før. Det la seg ett tynt lag med skum på bilen som nesten

omgående

begynte å "løse" seg opp og renne av.

a. Noen som har noen erfaring på dette?

b. Jeg benyttet varmvann, ca 80*C. Kan det ha noe å si?

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har ikke testet Gold Class såpa i foam cannon selv, men tror du må bruke litt mer enn 1,5 cm! Skal også sies at du nok uansett ikke klarer å få fult så bra skum som du hadde fått om du hadde brukt foam cannon fra f.eks Scandicshine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Om det blir like tykt med kärcher sin er en ting, om det er like bra er en annen ting. Tykkelsen på skummet beskriver IKKE hvor bra/effektivt skummet er. Barberskum som ligger i fem cm tykkelse helt i ro på bilen er ikke noe som løser opp møkk særlig bra.

Gold Class såpa er ikke noe bra i foam-cannon, den er for bøttevask og det er det den funker til. Prøv å kjøp noe annet, f.eks Sonax GlansShampoo. Det blir ikke tykt skum av den, men effektivt skum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...