Gå til innhold

Polering? Av Nylakka Bil


BreshBMW

Recommended Posts

Fikk igjen bilen i dag etter lakkering, har lakkert panser, frontfanger, skjærmer og sideskjørt.

Men på panseret så er det en del swirls og skjolder, hva kan jeg gjøre med dette nå ca 2 dager siden det blei lakka?

Noen med erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Fikk igjen bilen i dag etter lakkering, har lakkert panser, frontfanger, skjærmer og sideskjørt.

Men på panseret så er det en del swirls og skjolder, hva kan jeg gjøre med dette nå ca 2 dager siden det blei lakka?

Noen med erfaringer på dette?

Da klager du til lakkereren. Det skal jo være i orden 2 dager etter lakk. Om ikke noen andre har påvirket panseret ditt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har kanskje gått over lakken med noe heavye saker, for å fjerne appelsinhud kanskje?

Og bare ikke gidda å gått over med en finishing polish, ikke uvanlig det.

Ring dem som lakka bilen og spør hva dem har gjort, kan også være at dem har tørka den bare..

Hvis dem har rubba, så har dem sikkert herda lakken med IR lampe eller noe slikt, så da kan du også bare kjøre på :)

Men lakkforsegling må du vel vente i 1 mnd med eller noe slikt?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Sikkert fjerna noe grums :D

Polere og lakkrense er ikke noe problem om det er herda, men å gå på med sealer eller voks er ikke noe lurt før det har gått en god stund. Lakken trenger puste litt :D Som virtual sier, det er ikke uvanlig att det ikke er finish på alt som er lakka :D Opplever mye dritt på skadebiler på jobben :|

Men er man folkelig og grei får man jo fikset opp i sakene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Carnauba voks kan man vel legge over etter ei lita stund, da denne faktisk puster..

Det har jeg ikke tenkt på :D Sies att #21 skal puste oxo, men noget skeptisk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg da går over med Meguiar's #80 og 26 etterpå eller noe sånt?

Får ta en tur ned å høre til uka, syns ikke det skal være noe tegn til sånt når det er nylakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Du skal ikke røre lakken din med noe som helst før etter 2-3 uker da den har satt seg skikkelig! Det har jeg fått streng beskjed om når jeg har lakkert ting.

Du kan spyle den og vaske med en veldig veldig mild såpe, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Du skal ikke røre lakken din med noe som helst før etter 2-3 uker da den har satt seg skikkelig! Det har jeg fått streng beskjed om når jeg har lakkert ting.

Du kan spyle den og vaske med en veldig veldig mild såpe, men ikke noe mer.

Her er det mange faktorer. Type lakk etc etc etc. Herdemetoder etc etc etc. Har både slipa og lakkrenset/polert på nylakka og har ikke fått noe trøbbel. Så lenge lakken er herdet skikkelig. Men har fucka det opp engang oxo, da hadde ikke lakken herda overhodet. Så dette er det like mange meninger om som det er folk.

Lakkerer står jo selv å sliper støv, sig etc etc på nylakket. De bruker både lakkrenser/polisher. Farecla, 3M, Meguiars, Mirka osv osv osv.

Men att man burde vente så lenge som mulig er det ikke mye tvil om.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...