Gå til innhold

god avfetting til dekk og lister i stavanger


maggi224

Recommended Posts

Visst jeg ikke tar feil så selger Statoil Prickbort på den stasjonen som ligger nærmest sykehuset. Har blitt fortalt dette så jeg klarer ikke å ta helt hvor den ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Visst jeg ikke tar feil så selger Statoil Prickbort på den stasjonen som ligger nærmest sykehuset. Har blitt fortalt dette så jeg klarer ikke å ta helt hvor den ligger.

Må være den på lagårdsveien, ved strømsbrua.

Ellers så har jo Bilxtra i hillevåg greit utvalg.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

er vell en slags bio avfetting man skal bruke på dekk har prikbort så kan jo teste det . her helge jobb i posten og har sitt nedi garsjen der at de har turtle dekkvask kanskje denne funker?? ellers er vell kanskje .meguiars hot wheel cleaner bra. vil bare ha dekkene rene slik at jeg kan bruke meguiars gold class tire gel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være den på lagårdsveien, ved strømsbrua.

Ellers så har jo Bilxtra i hillevåg greit utvalg.

Stemmer det. Rett før du kan svinge inn i tunnelen mot sykehuset! 85,- koster den. Billig det i forhold til mekonomen.

er vell en slags bio avfetting man skal bruke på dekk har prikbort så kan jo teste det . her helge jobb i posten og har sitt nedi garsjen der at de har turtle dekkvask kanskje denne funker?? ellers er vell kanskje .meguiars hot wheel cleaner bra. vil bare ha dekkene rene slik at jeg kan bruke meguiars gold class tire gel.

Bestill deg SurfexHD fra shinearama eller autobahn. Den er konge på gummi, og er rimelig da den kan blandes mye ut.

Edit: Du skulle ha i Stavanger du ja. Bilextra har sikkert noe som kan brukes!

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Rett før du kan svinge inn i tunnelen mot sykehuset! 85,- koster den. Billig det i forhold til mekonomen.

Bestill deg SurfexHD fra shinearama eller autobahn. Den er konge på gummi, og er rimelig da den kan blandes mye ut.

Edit: Du skulle ha i Stavanger du ja. Bilextra har sikkert noe som kan brukes!

Å ja, den som ligger midt i rundkjøringen med BI. Et annet alternativ er å kjøpe Bilberry SWC fra Shinearama. Jeg bruker den selv 1:5.

Resten av bilen bruker jeg Surfex HD 1:5 dersom jeg skal ha grundig vask før polering.

Er ikke mange plassene en kan kjøpe detailingutstyr i Stavangerområdet. Elendig utvalg og overpriset.

Endret av killbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Å ja, den som ligger midt i rundkjøringen med BI. Et annet alternativ er å kjøpe Bilberry SWC fra Shinearama. Jeg bruker den selv 1:5.

Resten av bilen bruker jeg Surfex HD 1:5 dersom jeg skal ha grundig vask før polering.

Er ikke mange plassene en kan kjøpe detailingutstyr i Stavangerområdet. Elendig utvalg og overpriset.

Nei, ikke den ved bybrua, på lagårdsveien rett nord for utløpet av "sykehustunnellen"

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra statoilen ved BI kjører du videre mot storhaug, så tar du til høyre i første rundkjøring(gjennom tunellen). Deretter kjører du over broen og tar til venstre i rundkjøring, så ligger statoilen til høyre for deg rett etter rundkjøringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Styr unna Megs sin dekkfornyer.. Den gjør dekkene brune på sikt..

har hørt folk her på forumet har fått svarte dekk av den og noen ikke brukte opp en flaske med meg nxt insane tireshine men dekkene kunne bli litt brune men da var det bare og vaske og behnadle dem på nytt trodde jeg. er enda noob innen detailing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt folk her på forumet har fått svarte dekk av den og noen ikke brukte opp en flaske med meg nxt insane tireshine men dekkene kunne bli litt brune men da var det bare og vaske og behnadle dem på nytt trodde jeg. er enda noob innen detailing:)

Eg hadde nokre Michelin dekk som vart brune, men dekk av eit anna merke ikkje vart det.

No bruker eg Swissvax pneu + Swissvax kost på alle biler eg behandler og er storfornøyd med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Bruk noe som ikke er basert på petroleum.. Feks Swissvax Pneu som Todleif nevner er veldig bra..

er bare at jeg ikke er så veldig rik nå som lærling men vet heller ikke vor mye pneu koster . men hadde jo 20% rabatt på bilextra så da ble det. men det jeg lurte på var hva slags avfetting er bra til og få møkka og pumpe ut av dekkene, skal bestille surfekx hd senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Styr unna Megs sin dekkfornyer.. Den gjør dekkene brune på sikt..

Dette kan jeg skrive under på. Ikke pent!! har gått over til Swissvax pneu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Dette kan jeg skrive under på. Ikke pent!! har gått over til Swissvax pneu.

hvor mye koster egentlig swisswax pneu og finnes det tilsvarende tire dressing til sagls i butikk. trodde nå at meguiars var nr1. var ihverfall det i usa i følge han som jobba i bilextra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster egentlig swisswax pneu og finnes det tilsvarende tire dressing til sagls i butikk. trodde nå at meguiars var nr1. var ihverfall det i usa i følge han som jobba i bilextra

Swisswax pneu koster 139,- for flaska. (oppdaga at det er og litt større flasker å få kjøpt. Det skal handles! ;) )

CG Grime Reaper avfetting fungerer bra på dekk

Scholl Consept Rapid fungerer bra på dekk

I tillegg har eg Bilberry felgrens. Den og fungerer bra på dekk, men avfettingene er litt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har brukt på gummi er Espuma felgrens, som faktisk er bedre enn Amazing Rolloff også. ARO er derimot bedre egnet til listverk etc ettersom den ikke er i nærheten av å være like hard mot lakk og lsp som felgrensen. :)

Jeg tviler dog på om dette kan kjøpes lokalt i Stavanger dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk petroleums/kaldavfetting på dekk (f.eks prikkbort), kan bli brun etter vask også er det ikke bra for gummien. Kan godt bruke syrefri felgrens evt. Surfex Hd.

Killbox: surfex hd 1:5 stripper lakken for LSP fortere enn du aner, prøv heller 1:20/1:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare at jeg ikke er så veldig rik nå som lærling men vet heller ikke vor mye pneu koster . men hadde jo 20% rabatt på bilextra så da ble det. men det jeg lurte på var hva slags avfetting er bra til og få møkka og pumpe ut av dekkene, skal bestille surfekx hd senere

Hvordan får man 20% på bilextra? :rolleyes:

Trogha: Det står før polering. Og da er det vell greit å få strippet bort det som er igjen av LSP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...