Gå til innhold

Høytrykkspyler frustrasjon


Andreaskarm

Recommended Posts

Andreaskarm

Kjøpte for en tid tilbake en Black & Decker PW1300C. Til min store frustrasjon ser det ut som det blir utrlolig vanskeligt å skaffe foam cannon til den:-(

Men det er kanskje håp. Leste en plass på ett utenlandsk detaling forum at en kar hadde kjøpt Karcher slange og pistol til sin Black & Decker PW1300C. Og det skulle vist passe? Er det noen snille her inne som kan måle utvendig diameter på vannuttaket på spyleren sin(der man kobler på slangen til pistolen). Dette vil jeg tror gjelder noen av dere som har de minste Karcher spylerene i serien fra 2 og oppover tipper jeg??

Ser de selger ett sånt Quick connect kit, med quick connect adapter, 7,5meter slange og pistol til 599 på jernia.

http://www.jernia.no/Produkter/Hus+og+hage/H%C3%B8ytrykksspylere/Tilleggsutstyr/343300.cms?prodPageid=3242

Klare bare ikke å finne diameteren noen plass:-(

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Karcher og foma går i alle fall over hverandre, men kan gå å måle den for deg her, uansett så kan vel gjenger også spille inn vil jeg tro...

22mm er vel dim på kobling som står på maskinen her (foma/karcher)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Kjøpte for en tid tilbake en Black & Decker PW1300C. Til min store frustrasjon ser det ut som det blir utrlolig vanskeligt å skaffe foam cannon til den:-(

Men det er kanskje håp. Leste en plass på ett utenlandsk detaling forum at en kar hadde kjøpt Karcher slange og pistol til sin Black & Decker PW1300C. Og det skulle vist passe? Er det noen snille her inne som kan måle utvendig diameter på vannuttaket på spyleren sin(der man kobler på slangen til pistolen). Dette vil jeg tror gjelder noen av dere som har de minste Karcher spylerene i serien fra 2 og oppover tipper jeg??

Ser de selger ett sånt Quick connect kit, med quick connect adapter, 7,5meter slange og pistol til 599 på jernia.

http://www.jernia.no/Produkter/Hus+og+hage/H%C3%B8ytrykksspylere/Tilleggsutstyr/343300.cms?prodPageid=3242

Klare bare ikke å finne diameteren noen plass:-(

Takker på forhånd!

Om det bare er foamcannon du skal ha, så finnes det vel kobling? Ingen av disse som passer? På Foma brukes Bosch, f.eks.

http://shinearama.co.uk/include/imgwatermark.php?SHI-FLADAPT-BOS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Bare vær obs på at det mest sannsynlig er rørgjenger, og da er ikke diameteren nok for at det skal passe...

Det er vel kanskje likt på begge to? Liten gjengehøyde på mine vertfall.

Tok bildene fra ett annet forum. Skal være samme spyler som jeg har.

post-1705-063798100 1279272791_thumb.jpg

post-1705-088632100 1279272796_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det mest sannsynlig er rørgjenger, og da er ikke diameteren nok for at det skal passe...

Ingen rørgjenger som er 22mm. Nærmeste er R1/2" som er nesten 21mm utvendig. Ellers veldig viktig som du sier å være obs på dette, da det er utolig mange gjengetyper ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Tipper det er en Lavor fitting. Så på ett annet forum en som hadde en nesten lik fitting, eneste forskjellen var at vingene var mindre, altså en kew/alto fitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...