Gå til innhold

AndersG sin 601-røde 1991 Volvo 245


andersg

Recommended Posts

Hei, jeg heter Anders kjører en 91mod 245 type 601-rød, av utstyr kan det skiltes med ABS og fem dører. I går begynte jeg med maskinpolering for første gang, en enstegsjobb med Megs 83 med myk 3M bakplate og ukjent pad festet til en Hitachi roterende. Ble ferdig i dag, i morgen er det Tech Wax 2 på gjørelista. :)

PS: er litt over snittet glad i stuk.

(ikke se på hjulene, har noe alvorlig gromt liggende som snart kommer på)

SDC10308.jpg

SDC10310.jpg

SDC10311.jpg

SDC10313.jpg

SDC10319.jpg

SDC10320.jpg

SDC10322.jpg

SDC10321.jpg

SDC10324.jpg

SDC10331.jpg

SDC10334.jpg

SDC10336.jpg

Viktig med grind! Venstre bakskjerm fikk bare avfetting. :P

SDC10338.jpg

SDC10340.jpg

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Forbedring dette her... st.vogn er saker det.. takgrind er sjef på gamle biler, og felgene var ikke så ille da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strengt tatt bare de gamle modellene som het 240/245, etter 86 het det egentlig 240 sedan og 240 vogn. - men er lettest å si 245. Eller langførr. :P

Felgene er ti år eldre enn bilen, leppa har en gang vært polert, sier litt. :unsure: Som dere ser er jeg fortsatt på vinterdekk, så gidder ikke sløse dekkfornyer enda. :)

Grind er the shit! Har noen gamle felger, esker og kofferter jeg bytter på. :lol: Eneste riktige på en slik bil ved siden av senk spør du meg, må ha det litt moro, blir ikke klin strøken uansett. Mer senk i front er på lista, selvom jeg allerede nå kan lene mobilen inntil manifolden midt under bilen... Skal være lavt. :)

Endret av andersg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par strøk med dekkfornyer så har du en smuud bil! takstativ og greier B)

245, er det stv av 240? :P

Jepp.. Utgangspunkte heta di 242 (2 Dører) - 244 (4 dører dvs "vanlig" sedan) - 245 (5 døre,siden stv har ruta i bakdøra dermed 5 døre) ,, Men så gikk di over til å bare kalle di 240 di siste modellan.

BTW.. det ble jo ett bra det der.. nice work

Endret av Janko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten aha-opplevelse jeg, ble meget fornøyd. :) Bakskjermen skal være sånn helt til retting + lakkering står på døra, og det er en stund til... Kommer i motor med hårføner før jeg gjør noe med den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, og den går enda. :)

Lokal elektronikk-brann, rundt rattstammen. - usikker på hva som utløste det, men er ett kontaktstykke som gir liv i stereoen og instrumentene som begynte å smelte, helt til det ble hull, da stod gnistene ut! Måtte slukke teppebrann med hånda, det var en mandig affære. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Øyvind G

det blei pent med de nye hjula anders. trodde ikke martin hadde rekki og lage spacere for deg enda jeg?

kom på en ting idag som du skulle hatt på takstativet ditt. et gammelt melkespann :P et sånt et:

Melkespann_web.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Damn nice felger..... satt som et skud...

Men passer ikke så godt til "ratlooken" med takgrind. Er mere smooth, clean lav 245 look... så nå som bilen er blank og fin kan du ta av takgrinda.... for den hører til på matt flekkete lakk....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg har fått PM fra Gaupe ang. herregårdsgrinda, kanskje jeg må låne tilfluktsrom-boksen dere har i verkstedet. ;) Fin å ha kald øl i når vi skal på treff.

Martin har ikke laga, disse er lånt på ubestemt tid. :) - men har fått streng beskjed om at jeg ikke får kjøpe de, så han må lage uansett!

Tyggern: Sånn som her?

SDC11765.jpg

;)

Gammelt bilde fra Drammenstreffet, ikke gjort noe annet enn vask med hanske siden jeg fikk bilen. Får se hva jeg gjør med grinda, men det er så kos når gamle folk kommenterer Cola-kassa og mumler "sånn så kofferter ut i gamle dager!". Går faktisk ikke ann å kjøre gjennom byen uten at noen gamle smiler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hehe ja sånn ja...

Men personlig liker jeg Clean looken bedre...

Bare polere i vei, knall blank rød 245 med de felga der og perfekt høyde..... Trenger ikke gjøre noe mer en det :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Å polere oksidert rød lakk sorterer under forvandling mer enn detailing. Frekt stuk, og jeg liker grinda selv om den så litt kort ut på bildet ovenfra. Hadde vært fett med en som var litt lenger, muligens skjøte på en halv grind til? Kjenner jeg gammeldelmarkedet rett så kryr det ikke av slike grinder til normale priser da. Er vel helligbrøde å bare foreslå noe slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grind koster blod! Har en lang herregårdsgrind med trebord og greier på hånd, men det koster litt. - og den trenger opppussing nå som bilen er så blank. ;)

Var ikke dumt det Swissman! Må få meg justerbare momentstag og panhardstag så kan jeg senke litt mer, mangler det lille ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vogna fikk ett tynt lag Megs Ultimate etellerannet carnauba-wax, den flytende, før avreise til Åltreffet, Norges største Volvotreff. Blei blank! :) Har også fått meg mer trim detailer og gått til innkjøp av tire dressing. Det gjorde seg.

SDC10432.jpg

SDC10434.jpg

Og jeg har en pakke i posten med mer godis i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...